eddykoddo napisał(a):rozumiem różnice,
- komputery PC dopiero wkroczyły w erę 64bitów, podczas gdy PS2 było od samego początku sprzętem 128bitowym
- choć technologia HT istnieje na PC od dosyć dawna mało jest aplikacji i zastosowań w pełni ją wykorzystujących, podczas gdy na PS2 90% aplikacji wykorzystuje przetwarzanie równoległe na 3 jednostach obliczeniowych.
- PCty wciąż mają spore ograniczenia w szybkości przesyłania danych związane z chocby zapenieniem wstecznej kompatybilności wobec sprzetu, natomiast PS2 była tworzona do gier i z załozenia miała umozliwiać jak najszybszy przesył danych pomiedzy elementami składowymi CPU<->GPU<->RAM<->SPU...
- PCty mają architekturę otwartą czyli mozesz sobie wkładać i wyjmować dowolne karty i peryferia i większość z nich będzie działać z grami, podczas gdy PS2 składało się zawsze z tych samych części (arch. zamknięta), dzięki czemu programiści moga doskonale zoptymalizować gry.
- PCty są ograniczone systemem operacyjnym, sterownikami, które zawalają pamięć... całe oprogramowanie systemowe PS2 zajmuje 8MB i znajduje się na osobnych kościach, ew. do pamięci ładowane są sterowniki IRX, ale one w większości przypadków zajmują pare kilo.
Może zrozumiesz wiecej.......