W tym wypadku nie martwiłbym się tyle kosztami eksploatacji co samym wyborem silnika
Były dwie 3litrówki w E32:
-rzędowa 6ka M30 3.0-12v 188KM
-V8 M60 3.0-32v 218KM
O ile M30 znany jest ze swej wytrzymałości dorównującej dieslom Mercedesa W124,o tyle M60 już taki wytrzymały nie jest.Nie twierdzę że jest zły,ale znaleźć dobrze zadbaną jednostkę bdzie naprawdę bardzo trudno
;są "zajeżdżane" przez małolatów
Z wieloma opiniami nie zgodzę się tutaj absolutnie....Ceny i koszta naprawy są takie jakie są-nic nie poradzimy a life ist brutal.Generalizowanie na nic się zda...Jak dbasz,tak masz;a ja zawsze powtarzam ze BMW jest dla ludzi dbających o szczegóły i detale...Gdybyście widzieli u WojtasaGls jak i w jakim stanie mozna było mieć utrzymane (bądź co bądź leciwe już jak na nasze czasy) E30;to gwarantuje że moglibyście się zdziwić
Wszystkie auta mają jakiś mankament cenowy.Wspomniałeś kajtek o wymianie wielowachaczy..hmmmmm...Audi A4 B5 1.8s '98->kmpl+wymiana+zbieżność 1600-1800zł;tyle mi zaśpiewano...Mówie,nie ma na to reguły czy auto jest pełnoletnie czy nie.Ile razy w nowszych autach lub całkiem prawie nówek tak prosta rzecz jak wymiana klocków hamulcowych sprawi kłopot..Heh,jak nie "poprosisz" komputera-nie zwolni Ci zacisków;a jak dodatkowo pan we warsztacie nie potrafi potem ustawic komputera po zabiegu-dodatkowo masz wizyte w ASO-dodatkowy koszt.I koło się zamyka
Problemy kół dwumasowych,"dziwne" usterki aut po 100-200 km od zakupu w salonie;mozna by mnozyć bez końca...
Byłem użytkownikiem E34 '95 2.0 150KM (M50B20 Vanos) i nie miałem absolutnie zadnych problemów motorycznych i napędowo-zawieszeniowych
.A E32 jest tak samo solidna jak i E34 gdy zadbasz jak wyzej wspomniałem
Kwestia oleju...Nie da się ukryć że przez swą pełnoletność (
) maja nalotu grubo ponad 250tkm i stosowanie olei syntetycznych,półsyntetycznych 0/5/10W40 mija się z celem i nazwę to nawet głupotą.E32,E34 (...)E39 mają łańcuch rozrządu oraz hydrauliczny napinacz i najmądrzejszym rozwiazaniem jest mineralny 15W40 (osobiście stosowałem Texaco)-a tu już cenowo jest ok
Mogę jeszcze opisać 2 moje awarie w 2010r które pominąłem,aczkolwiek nie celowo gdyż nie były to jakieś tam awarie znaczące...Raz wymieniałem uszczelkę szyberdachu bo była brzydka,sztywna i wqr**ła.W Zielonej Górze w serwisie BMW zaśpiewano mi 115zł...heh,zamówiona we Frankfurcie/Oder kosztowała 10€.No i raz "mechanik" przy wymianie spuchnietego węża jakimś cudem (hgw jak) trafił śrubokrętem w chłodnice
,miał gość ph bo wiadomo jego koszt..Chciał zamówić nową polską za bodajże 250 zł,niestety uparłem sie na niemiecką i zamówiłem we Frankfurcie znów...Koszt-110€
Jak wiesz gdzie i jak kupić ( a na tym wiadomo rzecz polega),zawsze zmieścisz się rozsądnie cenowo
.Jako wzór podam jeszcze cene uszczelki pływaka/czujnika Opla Astry...U nas na prowincji 35zł-we Frankfurcie 2€
itd..itd
kjubus,u Twego znajomego wątpie zeby sie rozsypał rozrząd....Te łańcuchy wytrzymują spokojnie 450tkm;no chyba ze akurat miał przypadek tolerancyjnego błędu fabrycznego (ileś tam % na liczbe wyprodukowanych aut) ale i w to wątpliwe bo zapłaciłby z robocizną grubo ponad 4k i nie wiem czy by to było opłacalne...
To co napisałem opieram na swoich przezyciach z uzytkowania BMW i opinii kolegów,również uzytkownikach i mam nadzieje ze nikt sie nie poczuł urazony bo nawet nie miałem takiego zamiaru..
Czy kupić to odpowiem...Jak masz kase Luber,bdziesz dbał tak jak ksiązka pisze to tak,jasne-frajda jest niesamowita....Zagazuj ją STAG 300 Premium i wiooooo.Sam po wakacjach przesiadam się na
R6 2,8 l 193KM .Czasem mnie pytają czemu wole te auta starsze,lub stare mimo ze jakaś tam kasa jest....Jakoś po 2002 ta dostępna po kieszeni technologia mnie nie rajcuje...Jest taka bezduszna.....elektronicznie nieprzyjazna jak dla mnie
OC...To zależy wiadomo od zniżek,wieku jak tu koledzy nadmienili,oraz jak trafisz.Pamietam dwie sytuacje z 2010r...Gdy z bratem ubezpieczaliśmy VW Caravelle 2.8 VR6,w Link4 miła pani powiedziała nam cos bodajże 2200zł 100% bez zniżek..no troche duzo,wiadomo.W Słubicach było juz lepiej-1500.Na zapytanie czy to najtańsza oferta (multi agent w biurze podrózy) padła odpowiedź że tak,oferta MTU.Ale jednak pani grzebiąc znalazła w tym samym MTU jakiś "wariant lubuski" czy coś w ten deseń-i wyszło bratu 1100zł łącznie z ubezpieczeniem szyb,czy szyby-nie pamietam dokładnie,ale taki był wymóg tego wariantu...Za to dokładnie pamietam gdy zaproponowano mi z Aviva OC Bety (też 2010r)...Przepisywałem auto na żone i 100% za 2.0+full assistance wyszło 1045zł...A że i ja i żona mielismy jakieś tam inne pakiety w Aviva-to dostała 5% znizki dodatkowo
I tak się sprawa ma...Jak dobrze poszukasz to mysle ze gdzieś tam z ubezpieczenia uszczkniesz mały kąsek
Pzdr i powodzenia