Flash mx do takiego zadania? Nie. Łatwiej, szybciej wykonasz to w SWISHmax lub SWISH 2, przy użyciu wmontowanych efektów, które znajdziesz w programie i bez problemu szybko nauczysz się nimi posługiwać.
>swish<
>vitaminki<
Do animacji możesz wykorzystac zdjęcia planet, które znajdziesz na google, ewentualnie na innych stronach:
>link1<
>link2<
[url=http://pl.wikipedia.org/wiki/Układ_Słoneczny]>link3<[/url]
>link4<
Możesz także wykonać modele planet, w 3dsmaxie, lub np. cinema4d (lub jeszcze innym programie 3d). Wbrew pozorom nie powinno zająć ci to dużo czasu, jeśli posiadasz odpowiednie tekstury (tworzysz kule [sphare] i nakładasz na nią teksturę [material]) ^^gdzie znajdę tekstury? - Google.
# w sumie możesz wykonać cala animacje w jednym z tych programów, ale wątpię, że opanujesz go w krótkim czasie
>3ds max<
>cinema 4d<
>maya<
na
>tej< stronie znajdziesz duzo zdjec, animacji, filmow. a
>tutaj< pare modeli planet do 3dsmaxa wraz z teksturami.
/edit/
@ progmaniak - a wedlug mnie w
3ds max i co? daruj sobie taka odpowiedz. polecilem swishmax'a ponizewaz przy uzyciu tego programu jest w stanie wykonac samodzielnie wszystkei czynnosci.
>tutorial< - jak wykonac
globus pseudo 3d w swishmax'ie.
>tutorial< - mozesz takze wykorzystac ten prosty efekt (jesli chcesz zrobic ten uklad sloneczny z
lotu ptaka)
/edit2/
sprawdzilem - przy uzyciu SWISHmax'a (dokladnie tylko 1 efektu), malych grafik planet z
>>tej< strony i
>tego< tutoriala, wykonalem caly uklad w 5 minut. oczywiscie chcac zachowac 'poprawne' odleglosci miedzy planetami, oraz ich wielkosci potrzeba troszeczke wiecej czasu.
# efekt widoku 'z boku' mozna wykorzystac uzywajac efektu Move Around Circle Flat and Spell przy uzyciu
>takich< ustawien, powiekszajac 2x parametr Width of Circle dla kazdej kolejnej planety.
## - jest tez inna mozliwosc, o wiele prostrza. mianowicie - sciagnij zdjecie z neta ukladu slonecznego z lotu ptaka i wpraw je w ruch obrotowy w byle jakim programie z taka opcja (moze byc oczywiscie swish).