
Platform games are an increasing popular form of game for online gaming. This tutorial will help you on your way to creating your own by deconstructing a very simple game you see below:
Gry platformowe są powiększeniem popularnej formy gry przez internet. Ten tutorial pomoże ci w zrobieniu twojej własnej bardzo prostej gry taką jak widzisz poniżej na obrazku
Use your arrow keys to have your character move and jump around. The space key fires your weapon once you have it. Since this is more of a case study than a tutorial, I will go ahead and provide you with the source to the above animation below:
Uzywając strzałem mozesz poruszać kulką w grze (powyzej) Spacja strzela z broni (jesli ją masz). Teraz będe pokazywał ci kod zrodłowy powyzszej animacji.
Beginning
We will start off by drawing 2 objects on the stage and making them movie clips (MC’s).
Początek
Zaczynamy od narysowania dwóch obiektów na polu i zrobienie znich klatek filmu (MC's).
The first MC is your character. For now, we will draw a circle. Draw your circle, select it and press F8. Once you circle is a movie clip double click it. Then select all of the shape. Press Ctrl + K and align the shape horizontally centered and bottom edge We now need to give it an instance name, for this tutorial we will call it char.
Your next MC will be your ground. So, draw a rectangle about 20px thick underneath your character, so when we add jumping he has something to fall on to. Once you have created it give the instance name of ground.
Pierwszy MC to główny obiekt. Teraz będziemy rysować koło. Narysuj koło, zaznacz je i nacisnij f8. jak twoje koło jest klatką filmu kliknij podwójnie. Pozniej zaznacz cały obiekt. Nacisnij ctrl + K i wyrównaj kształt poziomo i dolną krawędz. Teraz potrzebuyjemy nazwać to jakoś, w tym tutorialu nazwiemy je char.
Twoim następnym MC bedzie ziemia. Narysuj prostokat ok 20px gruby pod twoim kołem, bedzie mozna dodac skakanie. jeśli zrobiłes prostokąt daj mu jakąś nazwe.
Basic Movement
Now for our first bit of code, in a platform game, you will need left and right movement. The following code also has friction in it. Friction gives the game a more realistic feel:
Zasadniczy ruch
teraz napiszesz swój pierwszy kod w grze platformowej, potrzebujesz ruchu w lewo i w prawo. Ponizszy kod zawiera także "tarcie". "tarcie" daje grze więcej realizmu.
Gravity and Jumping
Next up we need jumping. This code will give you jumping; it would be inserted after the other key.isDown events:
Grawitacja i Skakanie
Nastepnie potrzebujemy skakania. Ten kod ma juz skakanie; moze byc ono przypisane do innego klawisza:
Wszyscy wiedzą, że Flash jest doskonałym narzędziem do tworzenia serwisów WWW i prezentacji multimedialnych. Jednak na tym jego możliwości się nie kończą. Chcesz się przekonać, co jeszcze można zrobić za pomocą Flasha? Połącz pracę z rozrywką i stwórz własną grę! Opracuj scenariusz, zaprojektuj plansze oraz obiekty i napisz kod. Nie musisz wcale opanowywać skomplikowanych środowisk programistycznych i rozbudowanych aplikacji graficznych. Jedyne, czego potrzebujesz, to Flash MX 2004 i pomysł. Wkrótce przekonasz się, że stworzenie gry we Flashu leży w zasięgu Twoich możliwości.
W książce "Flash MX 2004. Tworzenie gier" znajdziesz informacje niezbędne do stworzenia prostej gry. Nauczysz się korzystać z narzędzi rysunkowych i animacyjnych, poznasz język ActionScript, dowiesz się, jak przypisywać dźwięki do klatek i zdarzeń, a także wraz z autorem stworzysz kilka gier. Przeczytasz o:
Narzędziach z panelu Tools
Klatkach, warstwach, scenach i symbolach
Animacji i akcjach
Tworzeniu przycisków
Obsłudze myszy i klawiatury
Tworzeniu kodu w języku ActionScript
Korzystaniu z dźwięku
Głównych elementach każdej gry komputerowej
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 17 gości