cinek383 napisał(a):nie znam się na aparatach
to zapewne wiedzy o samej fotografii też pewnie nie masz

ale jak już mamy te PLN'y to kupmy coś co nam starczy na dłużej

; zapewne twój budżet skończy się na body z kitem...no cóż nie każdy ma w portfelu dodatkowe 3000 zł na 2 kolejne obiektywy bądź nawet na jeden

szkło zawsze w cenie tak prawda , śmiało mogę polecić dualkitowy OLYMPUS E-510 np : http://allegro.pl/item320824054_olympus_e_510_14_42_40_150_4_gb_torba_katowice.html
z racji , że zakres ogniskowych jest na tyle dobry , że wystarczy ci na dłuuuuuuugo a ceny obiektywów ZUIKO to wydatek 2-3 razy cena body

więc pewnie nic więcej nie kupisz
Dzi@dek rzucił ci canona 450D który jest następcą 400D (jak dla mnie nieudanego pod każdym względem body - tani plastik , tragiczne wykonanie , chwyt jak dla większości nie do przyjęcia

- a ceny obiektywów...fiu fiu (tamrony niby tańsze albo sigmy ale canon woli swoje własne a nie przedruki

z racji wykonania nawet jak to jest plastik fantastic) , żadna rewelacja pewnie byś trzaskał kit'owym przez cały czas - czyli zero nabierania doświadczenia w tym temacie) jak Canon to tylko 30D lub 40D (wykonanie body z stopu magnezowego i takie tam więc pogoda go nie ruszy); co mamy dalej...Pentax K100d/K10d (pierwszy ma mniejszą matrycę a drugi większą - ilość pixeli (dodam , że rozmiar matrycy ccd ten sam) ( - body k100d mniejsze chwyt body bardzo dobry co najważniejsze solidnie wykonany czego canon 450/400 nie ma i mieć nie będzie , wizjer ciemniejszy niż w k10d ale to taki niuans

jedyny mankament , że Pentax ma mało szkieł na rynku ale jak masz znajomka ze starym Zenitem to uśmiechnij się do niego o te obiektywy (Jupiter,Zenitar,Helios) wszystko manualne więc ostrość perfect ! ; na koniec Nikon....a tu sporo pole do popisu od firmy

szkieł sporo a body dość tanie