• Ogłoszenie:

Zgłaszanie dysku na gwarancji seagate/samsung/wdc/kingston

Poradniki związane ze sprzętem komputerowym.

Zgłaszanie dysku na gwarancji seagate/samsung/wdc/kingston

Postprzez koralm 23 Wrz 2010, 18:25

reklama
Witam.

Sprzęt który używamy nie jest doskonały, raz działa kilka lat a innym razem wysiada po niedługim użytkowaniu.

Zdarzają się sytuacje, że nie posiadamy dokumentu zakupu ani karty gwarancyjnej a sklep nie chce przyjąć towaru na gwarancji. Zostaje nam jeszcze opcja odesłania bezpośrednio do producenta (oczywiście dysk/pamięć musi być jeszcze na gwarancji).

Proces zgłaszania dysku rozpoczyna się od weryfikacji gwarancji.
a. Dysk nie może być komponentem komputera (zakupionym w zestawie: np. dell, hp, lub notebook), musi to być dysk kupiony luzem, ponieważ w przeciwnym wypadku zostaniemy odesłani do producenta danego sprzętu.
b. Sprzęt nie może być uszkodzony mechanicznie.

Poniżej opiszę proces zgłaszania 1 sztuki sprzętu. A ostatnie kroki akceptujące zgłoszenie ze względu na brak zepsutego dysku opiszę bez ilustracji obrazkowych.

1. SEAGATE/MAXTOR

1.1. Przechodzimy na stronę http://www.seagate.com, następnie wybieramy SUPPORT & DOWNLOADS i w 3 kolumnie "Troubleshooting and Returns" wybieramy "Warranty and Returns".

Image

Teraz mamy 2 opcje: tylko sprawdzenia gwarancji lub od razu stworzenia zgłoszenia RMA (podczas tego procesu gwarancja także jest weryfikowana)

1.1.1. Tylko weryfikacja gwarancji.

Po otwarciu nowej strony wybieramy "Is My Drive in Warranty?"

Image

W nowym oknie wypełniamy podstawowe dane dysku, tj.: Numer seryjny, numer modelu lub numer partii, kraj w którym został dysk zakupiony no i oczywiście trzeba przepisać kod z obrazka. Po wypełnieniu danych wciskamy SUBMIT.

Image

Na koniec otrzymujemy informację o naszej gwarancji.

Image

1.1.2. Zgłoszenie RMA
Postępujemy zgodnie z punktem 1.1.

Następnie wybieramy "Return a single drive"

Image

Wciskamy przycisk Begin RMA.

Image

I podobnie jak przy weryfikacji gwarancji musimy podać:
- Numer seryjny
- numer modelu lub numer partii
- kod błędu z programu SeaTools lub kod z pod przycisku HELP (jeśli sprawdzamy dysk innym programem)
- kraj w którym został dysk zakupiony no i oczywiście trzeba przepisać kod z obrazka.

Po wypełnieniu danych wciskamy SUBMIT.

Image

Po poprawnym wpisaniu danych dysku, ponownie otrzymujemy dane naszego dysku i jako dodatek przycisk "CREATE RETURN", który należy przysnać.

Image

Seagate ponownie wymaga wpisania numeru seryjnego i modelu dysku.

Image

Ponownie otrzymujemy informacje na temat naszego dyski i wciskamy przycisk CONTINUE.

Image

Nastepne kroki opiszę bez prezentacji obrazkowej:
a) Wpisujemy swoje dane adresowe (wymagane są tylko pola zaznaczone *) na które wróci nowy lub naprawiony dysk. Po wypełnieniu i sprawdzeniu swoich danych przyciskamy Review Order/Payment.
b) Wybieramy miejsce gdzie wysyłamy dysk (np. Polska UPS -SCS Warszawa). Po czym akceptujemy nasz wybór.
c) otrzymujemy okienko z informacjami taki jak: numer zgłoszenia, adres gdzie mamy wysłać dysk oraz podstawowe informacje jak dysk zapakować. nie musimy nic zapisywać, ponieważ te same informacje przyjdą na podany wcześniej adres e-mail.

PAKUJEMY I WYSYŁAMY DYSK. Czekamy ok 2 tygodni, czasami kilka dni i dysk wraca do nas DHLem :)


2. SAMSUNG

2.1. Wchodzimy na stronę http://www.samsung.com/global/business/hdd/support/warranty.html

Następnie przewijamy lekko stronę w dół i wybieramy Warranty check

Image

Następnie "end user"

Image

Wpisujemy numer seryjny dysku oraz wybieramy kraj w którym został zakupiony, wciskamy SUBMIT

Image

Po podaniu poprawnych danych otrzymujemy informacje na temat naszego dysku:
- numer seryjny
- model
- status gwarancji
- data ważności gwarancji

Jeżeli nasz dysk jest na gwarancji wciskamy CONTINUE.

Image

Kolejne kroki opiszę bez zdjęć:
a) Wpełniamy małą ankietę (gdzie kupiony dysk, jak długo używany itp) i wciskamy SUBMIT
b) Wypełniamy nasze dane na które wróci nowy dysk

I na koniec wciskamy SUBMIT

Pakujemy i wysyłamy dysk na wskazany adres.


3. WDC (CAVIAR)

Wchodzimy na stronę http://www.wdc.com, następnie wybieramy menu SUPPORT i "Warranty & RMA Services"

Image

Wybieramy opcję "End User Customers"

Image

Następnie wybieramy "Product Replacement (RMA)"

Image

Następnie wybieramy "Standard Replacement"

Image

Teraz musimy wpisać numer seryjny i wybrać kraj w którym dysk został zakupiony i wciskamy Continue.

Image

Z racji, że nie posiadam dysku, który mógłbym zgłosić, dalszy opis bez instrukcji obrazkowej (mogą pojawić się błędy).
a) Uzyskujemy informacje o dyski (m.in. do kiedy jest gwarancja). Poniżej mamy pole do wpisania krótkiej informacji o dysku (np. BADY). i klikamy "Create RMA" (lub Continue).
b) dalsze kroki to wypełnianie danych na które wróci nowy/naprawiony dysk.


4. KINGSTON

Ze względu na fakt, że KINGSTON produkuje dyski SSD zamieszczam także opis tego producenta. Tak samo można zgłaszać Pendrive jak i RAM.

W Polsce serwisem kingstona dla klienta końcowego zajmuje się firma http://www.ultramedia.pl
Są małe ograniczenia co do ilości zgłaszanych pamięci. Można zgłosić 2 pamięci raz na 2-3 miesiące (jeśli dobrze pamiętam). Przy większych ilościach mogą pojawić sie problemy. Kingston nie przewidział, że ktoś może mieć 4 moduły pamięci.

Ok. przechodzimy do czynów. Wchodzimy na stronę http://ultramedia.pl/centrum_serwisowe_firmy_kingstone.html i wybieramy przycisk "Zgłoś reklamację"

Image

Wybieramy na dość długiej liście model zgłaszanej pamięci/dysku/pendrive i wciskamy "Kontynuuj"

Image

Pojawia się okienko logowania. Najlepiej jest otworzyć rejestrację nowego użytkownika w nowym oknie i zarejestrować sobie konto. Następnie wpisujemy dane i logujemy się. (konto zakładamy w celu podania danych zwrotnych i otrzymujemy możliwość podglądania statusu zgłoszenia)

Image

OPIS BEZ ILUSTRACJI:
- po zalogowaniu otrzymamy dużo informacji na temat danych do wysyłki, numer RMA, nasze dane, warto sobie zapisać adres wysyłki i RMA (nie pamiętam czy przychodzi informacja na mail).
- otrzymamy także informacje na temat jak wygląda proces reklamacji (czas powrotu pamięci od dostarczenia do serwisu to ok 2 tygodnie).


5. Inne firmy
dla chętnych do przeklikania

Toshiba http://216.102.195.13/gcs/toshiba/, niestety mi się nigdy nie udało wyklikać sprawdzenia gwarancji (nie przyjmował numeru seryjnego)
Hitachi http://www.hitachigst.com/warranty/select_drive_type.do

Pochwały przyznane za posta: 8
Awatar użytkownika
koralm
~user
 
Posty: 302
Dołączenie: 19 Lip 2006, 16:26
Pochwały: 23



Powróć do Hardware

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość