-Wersje na wszystkie platformy sprzętowe są tworzone jednocześnie i wyjdą w tym samym czasie. Ponadto, twórcy biorą pod uwagę cechy indywidualne każdej docelowej platformy i rozważają, jak można je wykorzystać w Wiedźminie 3.
-CD Projekt RED nie wie jeszcze, czy Wiedźmin 3 doczeka się swojego zestawu narzędzi modderskich. Jest to spowodowane tym, że REDKit dla Wiedźmina 2 został wypuszczony niedawno i wciąż funkcjonuje w wersji beta, toteż jest zbyt wcześnie, by zdecydować, czy uda się nadać narzędziom kompatybilność z silnikiem REDengine 3, napędzającym trzecią część serii.
-Brak zapisanych stanów rozgrywki z Wiedźmina i Wiedźmina 2 nie sprawi, że dla osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z Geraltem zabawa będzie mniej atrakcyjna. Import save'ów stanowi raczej okazję do oddania paru ukłonów w stronę "weteranów" serii, zmieniając jedynie pewne szczegóły, by "wywołać uśmiech na ich twarzach".
-Priorytetami w projektowaniu zupełnie nowego systemu walki są płynność i realizm. By uniknąć powtarzalności starć, postacie wyposażono w nowe animacje, stworzone dzięki sesjom motion capture. W przypadku Geralta liczba ruchów wzrosła do 96.
-Twórcy nie podjęli jeszcze decyzji, czy w grze uświadczymy walkę z siodła (jako że byłoby to "niekanoniczne" w stosunku do książek). Geralt na pewno będzie jednak w stanie zaatakować przeciwników Znakiem Aard lub Igni, siedząc na końskim grzbiecie.
-Przejście gry zajmie 100 godzin, przy czym 50 przypada na wątek główny i pozostałe 50 na swobodną eksplorację oraz zadania poboczne.
-W grze na pewno uświadczymy minigry, ale nie ujawniono, w jakich konkurencjach przyjdzie nam się zmierzyć. Twórcy zdradzili tylko, że Geraltowi przyjdzie poćwiczyć machanie toporem.
-Świat w Wiedźminie 3 będzie 35 razy większy od tego, który przemierzaliśmy w poprzedniej części.
-System rozwoju postaci będzie wyglądał podobnie do tego z Wiedźmina 2. Znów uświadczymy trzy drzewka, odpowiadające za walkę mieczem, alchemię i posługiwanie się Znakami. Poszczególne umiejętności mają być modyfikowalne w większym stopniu niż poprzednio. Uwypuklono też rolę mutagenów w rozwijaniu zdolności Geralta.
-Alchemia ulegnie odświeżeniu. Twórcy chcą uczynić ten system jaśniejszym i łatwiejszym w obsłudze, przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowego stopnia jego rozbudowania. Liczba przedmiotów, które dzięki niemu stworzymy, będzie zbliżona do tej z Wiedźmina 2, ale samo warzenie specyfików stanie się bardziej opłacalne. Ponadto, uświadczymy nowe receptury.
-Twórcy zarzekają się, że nie będą próbowali trafić do szerszego grona odbiorców poprzez rezygnację z elementów, które przypięły poprzednim grom z serii ograniczenie wiekowe 18+. Innymi słowy, dochowają wierności książkowemu pierwowzorowi.
-Deweloper powiedział, że Geralt "nie będzie samotnym zbawcą świata", ale nie chciał zdradzić, czy w podróży będzie mu ktoś towarzyszył, np. inni wiedźmini czy choćby Triss Merigold.
źródło: http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=78414
Kto się skusi:
Puzzle Wiedźmin 2 Triss Merigold Puzzle Wiedźmin 2 Geralt i Smok Puzzle Wiedźmin 2 Geralt i Draug Puzzle Wiedźmin 3 Dziki Gon