• Ogłoszenie:

Problem z dyskiem twardym zewnętrznym 2tb usb 3.0 64mb wdc

Dyskusje na tematy związane z problemami sprzętowymi - komputery, podzespoły, akcesoria... oraz sprzęt RTV

Problem z dyskiem twardym zewnętrznym 2tb usb 3.0 64mb wdc

Postprzez Tomasz 09 Lis 2011, 19:47

reklama
Dzień Dobry.
Zakupiłem na aukcji allegro Dysk zewnętrzny 2TB USB 3.0 64MB WDC. Chciałbym ten dysk oddać do serwisu gdyż pojawiła się w nim usterka.

Opis usterki.

Po podłączeniu dysku do komputera przez USB, dysk się uruchamia ale słychać w nim
charakterystyczny stukot. Jest on podobny do tego który wskazuje link:
Kod: Zaznacz wszystko
http://www.odzyskiwanie-danych.net/uszkodzenia_objawy_typowe.php

Na tej stronie mieści się filmik, gdzie objawy stukania są charakterystyczne dla mojego uszkodzonego dysku twardego. Po pierwszym podłączeniu dysku do komputera przez USB na pulpicie wyświetla się autoodtwarzanie:
Image
Dysk wczytuje pliki ale nie wyświetla zawartości dysku twardego. Okno autodtwarzania jeszcze jest przez chwilę a później znika, ale stukanie trwa. Wchodząc w mój komputer dysk zostaje wykryty pojawia się ikona dodatkowego dysku zewnętrznego i tu jest wszystko dobrze, ale kiedy klikam prawym przyciskiem myszy na ikonę dysku pojawia się klepsydra i nic się nie dzieje, zawartość dysku nie wyświetla się a komputer trochę się przywiesza. Kiedy odłączę dysk z komputera system przestaje się przywieszać. Po dłuższej chwili pojawia się komunikat.
Image
Oczywiście klikam na NIE. Nie otwierałem dysku, nie próbowałem sam go naprawiać na oślep różnymi programami. Kiedy zorientowałem się, że nie działa właściwie, uruchomiłem go tylko trzy razy aby opisać usterkę i więcej nie został uruchamiany.

Bardzo proszę o odpowiedź, czy w tak opisanym przypadku awarii mojego dysku, muszę się liczyć z utratą danych ? Bardzo proszę o odpowiedź, ponieważ niektóre pliki będące na dysku nie są moje i utrata ich byłaby dla mnie kłopotliwa.

Oczywiście napisałem do serwisu a tam jakiś uczony odpisał mi: Producent dysku zawsze wymienia dysk na innym sprawny model.

Nie wiem kto siedzi po drugiej stronie kompa, ale gość ma chyba problem z logicznym myśleniem !! Tyle to ja wiem, że wymienia na nowy model !! Ale mnie chodzi czy utracę dane z dysku, które tam przechowuje, bo nie wiem co zrobić ? Czy próbować na siłę odzyskać jakimś programem te pliki czy wysłać dysk do tego serwisu z danymi i potem się okaże co dalej jak ktoś zobaczy co się stało. Czy ktoś może mi tutaj mądrze doradzić co mam robić w tej sytuacji ?
Czas zmienia ludzi
Awatar użytkownika
Tomasz
 
Posty: 574
Dołączenie: 05 Lut 2004, 12:02
Miejscowość: Limanowa
Pochwały: 7



Problem z dyskiem twardym zewnętrznym 2tb usb 3.0 64mb wdc

Postprzez apg2312 09 Lis 2011, 20:23

Jakbyś nie zauważył, to gwarancja jest tylko i wyłącznie na dysk, a nie na umieszczone na nim dane. Obiło mi się gdzieś o oczy czy uszy, że niektórzy producenci oferują dodatkowo odpłatną usługę odzyskiwania danych w dyskach będących na gwarancji.
Adam

I have no right to ask this of any of you... but will you follow me...one last time ?

QuadCore Intel Core i7-6700K/Asus Z170 Pro Gaming/4x4GB Kingston HyperX Fury Black 2400/Gigabyte RTX 3060 VISION OC 12 GB/SSD Patriot VIPER VPN100 256GB M.2 PCIe x4 NVMe + SSD Plextor M6S 128GB SATA3 + Toshiba P300 1TBB/HL-DT-ST DVDRAM GH24NSB0/Philips 240V5QDSB/OCZ ZS 550W
Awatar użytkownika
apg2312
~user
 
Posty: 1308
Dołączenie: 29 Lip 2008, 20:09
Miejscowość: هورشاو
Pochwały: 85



Problem z dyskiem twardym zewnętrznym 2tb usb 3.0 64mb wdc

Postprzez bladi1492 10 Lis 2011, 15:47

Więc tak, sformatuj dysk twardy i wyposaż się w taka sama ilość wolnej pamięci na komputerze abyś miał gdzie odzyskać utracone pliki/dane . I wyposaż się w taki program jakim jest "OO.Software.DiskRecovery.6.0.6236" za pomocą niego po identycznym komunikacje, co u ciebie tylko mi padł przez to ze stosowałem dysk z komputera jako dysk przenośny noi w końcu wyskoczył mi taki komunikat, to za pomocą tego programu odzyskałem z dysku zdjęcia, filmy, pliki iso,bin, wszelkie gry , jak ci ten program przeskanuje dysk to widzisz zawartość dysku w oknie tego programu jakby pliki były tzn. wycięte , zaznaczasz jakie pliki chcesz odzyskać, wyznaczasz miejsce przeniesienia plików i zostawiam komputer na noc i rano cieszysz się odzyskanymi danymi. Tylko dane odzyskiwane nie mogą być zapisywane na dysk z których są odzyskiwane. Powodzenia mnie pomogło :) Jeżeli nie da rady tak zrobić, i jeżeli jak kolega wcześniej wspomniał producent nie odzyska danych za małą opłata, to pożegnaj się z danymi. Bo są specjalistyczne firmy które rozbierają dyski i za pomocą samych talerzy w dysku odzyskują dane a po pierwsze ceny są wysokie a po drugie pożegnasz się z gwarancja.
"Nie rozmawiaj z idiotą bo najpierw zniżysz się do jego poziomu a potem on pobije Cię doświadczeniem..."
Awatar użytkownika
bladi1492
~user
 
Posty: 695
Dołączenie: 12 Cze 2007, 11:00
Miejscowość: Cybinka-Słubice
Pochwały: 51



Problem z dyskiem twardym zewnętrznym 2tb usb 3.0 64mb wdc

Postprzez Tomasz 11 Lis 2011, 10:48

Zaryzykowałem format jak mówiłeś ale nic z tego. Otrzymałem dwa komunikaty:

Pierwszy komunikat.

- Image

Drugi komunikat:

- Image

Klikając PPM na ikonę dysku i na właściwości pojawia się okno.
Image
Co zrobić ? Jakieś pomysły ?
Czas zmienia ludzi
Awatar użytkownika
Tomasz
 
Posty: 574
Dołączenie: 05 Lut 2004, 12:02
Miejscowość: Limanowa
Pochwały: 7



Problem z dyskiem twardym zewnętrznym 2tb usb 3.0 64mb wdc

Postprzez bladi1492 11 Lis 2011, 13:55

Spróbuj zrobić format spod GParted Live CD, jeżeli też on nie da rady, to pomysłów brak,bo wyjdzie na to że samymi programami nic nie zdziałamy. A rozmawiałeś z Producentem czy nie odzyska danych, jak ty zgłosisz reklamacje ?
"Nie rozmawiaj z idiotą bo najpierw zniżysz się do jego poziomu a potem on pobije Cię doświadczeniem..."
Awatar użytkownika
bladi1492
~user
 
Posty: 695
Dołączenie: 12 Cze 2007, 11:00
Miejscowość: Cybinka-Słubice
Pochwały: 51



Problem z dyskiem twardym zewnętrznym 2tb usb 3.0 64mb wdc

Postprzez Tomasz 11 Lis 2011, 14:21

apg2312 napisał(a):Jakbyś nie zauważył, to gwarancja jest tylko i wyłącznie na dysk, a nie na umieszczone na nim dane. Obiło mi się gdzieś o oczy czy uszy, że niektórzy producenci oferują dodatkowo odpłatną usługę odzyskiwania danych w dyskach będących na gwarancji.


Usterka stała się na gwarancji i pliki które tam mam zostały na dysku. W przypadku wymiany dysku na nowy serwis powinien przekopiować pliki na nowy dysk bezproblemowo bo awaria stała się na gwarancji a nie po okresie gwarancji. Takie ja mam zdanie na ten temat.
Ostatnio edytowany przez Tomasz, 13 Lis 2011, 19:59, edytowano w sumie 1 raz
Czas zmienia ludzi
Awatar użytkownika
Tomasz
 
Posty: 574
Dołączenie: 05 Lut 2004, 12:02
Miejscowość: Limanowa
Pochwały: 7



Problem z dyskiem twardym zewnętrznym 2tb usb 3.0 64mb wdc

Postprzez apg2312 11 Lis 2011, 19:19

Owszem, masz prawo mieć swoje zdanie. Podobno jest w Polsce demokracja, i już zazwyczaj za swoje zdanie nie wsadzają do paki :P
Ale tak na szybko spojrzałem w Google
http://www.samsung.com/pl/support/warrantyinformation/warrantyInformation.do?page=POLICY.WARRANTY

Dysk twardy HDD 6 36 (od daty produkcji)

. Produkt wymieniany jest na sprawny o takich samych lub lepszych parametrach niż reklamowany i odsyłany na koszt nadawcy.
. Producent i Serwis nie odpowiadają za ew. utratę danych zawartych na dysku.


A tu masz warunki gwarancyjne WD :
http://support.wdc.com/warranty/policy.asp?lang=pl

Szkody wtórne lub inne

NIEZALEŻNIE OD INNYCH POSTANOWIEŃ NINIEJSZEGO REGULAMINU LUB INNYCH, FIRMA WD NIE BĘDZIE PONOSIĆ ZOBOWIĄZAŃ ODNOŚNIE PRODUKTÓW OKREŚLONYCH W UMOWIE, ZANIEDBANIA, ODPOWIEDZIALNOŚCI OBIEKTYWNEJ LUB PRZEPISÓW PRAWA LUB IM RÓWNOWAŻNYM (I) W JAKIEKOLWIEK WYSOKOŚCI PRZEKRACZAJĄCEJ CENĘ ZAKUPU USZKODZONEGO PRODUKTU LUB (II) ZA JAKIEKOLWIEK SZKODY OGÓLNE, WYNIKOWE, DOMNIEMANE, PRZYPADKOWE LUB SPECJALNE. DOTYCZY TO UTRATY ZAPISANYCH DANYCH, PRZERW W DZIAŁANIU, KOSZTÓW ODZYSKANIA STRACONYCH DANYCH, STRACONYCH ZYSKÓW I KOSZTU INSTALACJI LUB USUNIĘCIA JAKICHKOLWIEK PRODUKTÓW, INSTALACJI PRODUKTÓW ZAMIENNYCH, I JAKIEKOLWIEK KONTROLI, TESTOWANIA, LUB ZMIANY KONSTRUKCJI WYNIKAJĄCEJ Z JAKIEJKOLWIEK WADY LUB NAPRAWY LUB ZAMIANY PRODUKTÓW SPOWODOWANYCH WADĄ JAKIEGOKOLWIEK PRODUKTU. NINIEJSZA SEKCJA NIE OGRANICZA ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA USZKODZENIA CIAŁA OSOBY.



Masz jeszcze jakieś wątpliwości i pytania ?
Adam

I have no right to ask this of any of you... but will you follow me...one last time ?

QuadCore Intel Core i7-6700K/Asus Z170 Pro Gaming/4x4GB Kingston HyperX Fury Black 2400/Gigabyte RTX 3060 VISION OC 12 GB/SSD Patriot VIPER VPN100 256GB M.2 PCIe x4 NVMe + SSD Plextor M6S 128GB SATA3 + Toshiba P300 1TBB/HL-DT-ST DVDRAM GH24NSB0/Philips 240V5QDSB/OCZ ZS 550W
Awatar użytkownika
apg2312
~user
 
Posty: 1308
Dołączenie: 29 Lip 2008, 20:09
Miejscowość: هورشاو
Pochwały: 85




Powróć do Hardware

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 25 gości

cron