hehe nie ma programów do robienia gier
gry się nie ROBI gry się PISZE
przed tobą :
1.C++
2. Podstawy WinAPI
3. Dobry Grafik
4. Biblioteka graficzna -> Direct3D (3D) bądź DirectDraw (2D)
5. Matma i Fizyka
6. MUZYKA Bardzo ważny element, to on tworzy klimat gry...
7.
== by
www.gamecreator.prv.pl ==
A więc chcesz napisać grę, hmmm?
No dobra. A od czego masz zamiar zacząć? :-J Najlepiej zacznij od początq, czyli od dokładnego obmyślenia gry. Jeśli przeskoczysz ten bardzo ważny etap, jakim jest projektowanie, i od razu zaczniesz wklepywać kod, to skończysz już po kilku linijkach! ;-P Fachowi twórcy gier tak nie robią. Oni zaczynają od projektu. Radzę ci więc skoczyć do papiernika i qpić sobie segregator wraz z zapasem kartek do niego. To będzie twój PROJEKT. Wszystko, co będzie się wiązać z twoją grą, pisz na kartkach i dołączaj w odpowiednim miejscu w segregatorze. Przedziel segregator na kilka rozdziałów, np.: "Świat Gry", "Sceneria", "Postacie", "Scenariusz", "Rysunki", "Engine", "Algorytmy", "Sztuczna Inteligencja", itp. Po prostu jak ci pasuje. Sensowny podział pomaga później się w tym wszystkim znaleźć.
Twoja gra jeszcze na pewno nie ma nazwy, i może jej nie mieć nawet do samego końca. Ale jakoś musisz się do niej odnosić. Jak to rozwiązać? Nadaj swojej grze tak zwaną "nazwę kodową". Nie musi ona narazie być za bardzo związana z tym, o czym będzie gra [np. Windows 95 miał nazwę kodową "Chicago" ;-P]. Gdy już będziesz miał nazwę kodową, napisz ją na pierwszej stronie swojego segregatora. Gdy już będziesz wiedział sporo na temat swojej gry, możesz tą nazwę zmienić na bardziej odpowiednią, ale staraj się zrobić to jak najpóźniej, zamiast zmieniać ją co chwilę
.
Zacznij od zaprojektowania świata gry, postaci i fabuły. Gdy już wszystko będziesz miał opracowane, dopiero wtedy zabierz się za obmyślanie kodu. I nie chodzi mi tu o to, żebyś zasiadł do klawiatury i zaczął wklepywać! Kodowanie pozostaw sobie na sam koniec, jak już wszystko będzie jasne! Fachowy programista najpierw projektuje program. Jeśli programujesz obiektowo, najpierw wyszukaj wszystkie obiekty twojego programu, określ ich właściwości, działanie i wspólne zależności, a dopiero później koduj. Dzięki temu unikniesz niepotrzebnych poprawek i śmietnika, który ostatecznie mógłby nawet zarżnąć twój projekt!
No to do roboty...
== by
www.gamecreator.prv.pl ==
Autor postu otrzymał pochwałę