watsonn napisał(a):Jeżeli router jest Twoją właśnością, to na podstawie ustawy bodajże kodeksu cywilnego, możesz żądać od admina hasła. Można go też pozwać do sądu o niekorzystne rozporządzanie cudzym mieniem i narażenie Cie na straty. Możesz też zresetować router a następnie podać gościa do sądu o odszkodowanie za straty powstałe w wyniku zatajenia hasła, każdy sąd przyzna Ci rację, w końcu to jest Twoja własność i jakiś łach nie będzie Ci zabraniał dostępu do niej. Zapytaj się na forum prawnym o jakiś paragraf, a potem idz do tego admina i go postrasz. Gwaranuje że złamie się jak nic.
Nie do końca niestety. Admin może powiedzieć (tysiąc wytłumaczeń) np. że dysk na którym przechowywał hasła poszedł z dymem, a kopii zapasowej nie ma. I o co wtedy go oskarżysz, tym bardziej, że sądząc z rozmowy to był jego prywatny komputer/laptop (myślisz że sąd go za coś ukarze). Sorry, ale myślę, że jeśli pracodawca nie umiał zadbać o swój interes i to jest jego wina, że teraz jest w ... kropce. Od tego są umowy, w których punkt po punkcie można sobie wszystko ładnie zapisać i zapewnić. Pozostaje tylko współczuć Autorowi postu, że będzie się musiał teraz sam, albo z naszą pomocą z tym męczyć. Moim skromnym zdaniem, nie ma co rżnąć kozaka tylko lepiej iść na ugodę, zawsze lepiej się na tym wyjdzie. Tym bardziej, że sprawa będzie się toczyła miesiącami, a Ty i tak hasła nie odzyskasz i będziesz musiał konfigurować wszystko od nowa.
Przepraszam za OT, ale nie lubię jak ktoś komuś sypie poradami, z których sam (po zastanowieniu się) pewnie by nie skorzystał, tym bardziej, że pisze o czymś ale nie podpiera tego żadnymi argumentami czy paragrafami KK, KC czy czegokolwiek innego.