• Ogłoszenie:

Pozycjonowanie stron www w wyszukiwarkach - poradnik

Poradniki związane z Internetem i sieciami komputerowymi.

Pozycjonowanie stron www w wyszukiwarkach - poradnik

Postprzez Kaszana123 16 Lip 2010, 19:21

reklama
Co to jest Pozycjonowanie?

Pozycjonowanie są to wszelkie działania, które zmierzają do osiągnięcia przez naszą stronę najwyżej pozycji w wynikach wyszukiwania "szukajek" internetowych, np. google.com, yahoo.com.

Po co Pozycjonuje się strony?


Coraz więcej osób robi zakupy w sieci. Oferowane przez sklepy internetowe przedmioty są tańsze, ponieważ często są one prosto od hurtownika. Jedną z najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych są Google.com, zna ją praktycznie każdy.
Załóżmy, że potrzebujemy nowe buty, wpisujemy więc : " Buty Nike ". Wyskakuje nam lista z wynikami, przeciętna osoba patrzy 1- 4 wynik, który "wyskoczy". Wchodząc na stronę internetową jesteśmy potencjalnym klientem, czyli zyskiem dla właściciela strony. Właśnie dlatego wielkie korporacje jak i małe firmy płacą duże pieniądze, za wypozycjonowanie strony.

Co to jest Wyszukiwarka?


To program lub strona internetowa, której zadaniem jest ułatwienie użytkownikom znalezienie informacji lub innej strony z danej kategorii w sieci.

Jak działa Wyszukiwarka?


Wyszukiwarki pomagają odnaleźć informacje pasujące do wpisanych przez użytkowników słów i fraz kluczowych. Żeby tego dokonać, wykorzystują programy nazywane „pająkami” lub „robotami”. To narzędzia, które wyszukiwarki wysyłają na konkretną stronę i które - dobrze "wykorzystane" będą służyć Twoim działaniom SEM (marketing w wyszukiwarkach), takim jak na przykład optymalizacja (SEO), oraz pozycjonowanie. Roboty czytają jej zawartość a następnie odwiedzają linki umieszczone na stronie i czytają zawartość witryn, do których te linki prowadzą. Zebrane informacje gromadzone są w indeksach lub katalogach, przy czym niektóre wyszukiwarki indeksują całą stronę a niektóre tylko stronę główną, co niejednokrotnie obniża skuteczność Twoich działań SEM.

Co to jest Słowo Kluczowe?


Słowo kluczowe to pojedyncze słowo wprowadzone jako treść zapytania do wyszukiarki internetowej.


Od czego zacząć?


Pozycjonowanie strony powinno zacząc się od zmieniania struktury strony, w taki sposób by była ona przyjazna dla użytkownika jak i dla wyszukiwarki.
Strona powinna :

1. Być czytelna i przejrzysta dla użytkowników jak i dla wyszukiwarek.
2. Szybko się ładować, by użytownicy twojej strony WWW nie musieli długo czekać, bo poprostu stracą cierpliwość i zamkną "okienko".
3. Posiadać łatwy i trafny mechanizm nawigacji.
4. Pracować poprawnie przy wielu rozdzielczościach i przeglądarkach internetowych.



Title


Tag tytułowy ma specyficzne znaczenie dla projektu witryny i wyszukiwarek. Tytuł strony to tekst umieszczony pomiędzy tagiem <title> a </title>. Jest on bardzo istotny dla pozycjonowania stron w wyszukiwarkach, ponieważ pełni wiele funkcji. 1. Jest znaczącym tekstem dla wszystkich wyszukiwarek - jest indeksowany i przypisuje mu się dużą wagę. 2. Tytuł strony jest umieszczany na liście ulubionych stron w przeglądarkach. 3. Jest wyświetlany na liście rankingowe wyszukiwarek jako pierwszy tekst opisujący stronę! Służy tam jako odnośnik. Treść tagu tytułowego powinna zachęcać odbiorców do kliknięcia łącza prowadzącego do witryny. Powinien zawierać 5-10 słów (69-75 znaków). W tytule muszą występować słowa kluczowe opisujące stronę! Najlepiej jeśli będą blisko siebie. Każdy tytuł musi być niepowtarzalny. W tytule należy wziąć pod uwagę również liczbę mnogą i pojedynczą. Stosuj metodę mocnej trójki... W każdej sytuacji, gdzie to tylko możliwe, trzy pierwsze słowa tytułu powinny być tak dobrane, aby dowolna ich kombinacja dawała wyrażenie kluczowe. Jeśli utworzone zestawienie trzech słów wydaje się nienaturalne i bez sensu - nie stosuj go! W tytule strony nie stosuj wyrazów, których nie ma (lub nie dotyczą) na Twojej stronie. Wyszukiwarki uznają takie działania za SPAM i usuwają strony ze swoich baz danych.

Meta Tagi

Aby pozycjonowanie przyniosło dobre efekty należy przygotować znaczniki Meta oddzielnie dla każdej podstrony. Mimo iż nowoczesne wyszukiwarki (Google) nie zwracają już zbyt dużej uwagi na te Tagi proponowałbym jednak "pobawić się" z nimi, gdyż są także inne wyszukiwarki, które biorą jeszcze te czynniki pod uwagę!

Keywords

<META NAME="Keywords" CONTENT="humor, dowcipy, kawały, kreskówki">
W tym właśnie znaczniku (w sekcji KEYWORDS) powinny znaleźć się słowa kluczowe opisujące Twoją stronę. Najlepiej jeśli występują one we właściwej treści strony. Jeśli w którymś z meta tagów występują słowa, których nie można odszukać w sekcji BODY, to strona może być oskarżona o SPAM.
Krótko mówiąc w tym miejscu musisz użyć wyobraźni i wpisać jak najwięcej słów i fraz dotyczących tej strony/podstrony. Myśl tak, jakbyś Ty poszukiwał informacji na dany temat w wyszukiwarkach... Co byś tam wpisał?
Wymyślając słowa kluczowe uwzględnij możliwość wpisywania przez Internautów wyrazów w liczbie mnogiej i pojedynczej oraz pisownie wielkimi i małymi literami. Nie ma to aż tak dużego wpływu na pozycję. Dobrą metodą jest wpisywanie wyrazów, które zawierają błędy literowe i ortograficzne. Wyszukiwarki coraz mniejsze znaczenie przywiązują do tego tagu, gdyż w tym miejscu jest najwięcej SPAMu. Dużo webmasterów chcąc podnieść pozycję swojej www wpisuje słowa, które nie są związane z treścią strony (np. cenzura-spam, XXX). Nie należy powtarzać słów kluczowych, gdyż wyszukiwarki są bardzo wrażliwe na tego typu sprawy.

Description

<meta name="description" content="opis strony www">
Opis strony jest ważniejszy od tagu Keywords, gdyż pojawia się jako treść opisująca stronę w wielu wyszukiwarkach. Jeśli jest brak tego tagu, wyszukiwarki wstawiają w jego miejsce kilka pierwszych słów znajdujących się na stronie, co może niekorzystnie wpływać na pozycję. Ogólnie mówiąc, jest to jeden z kluczowych elementów podczas pozycjonowania.
W tym tagu powinny znaleźć się pełne zdania (nie same słowa kluczowe), które wyczerpująco opisują naszą WWW. Opis powinien być tak zredagowany, aby znajdowały się w nim 4-6 najważniejszych słów kluczowych. Najważniejsze powinny znaleźć się na początku. W żadnym wypadku nie należy w tym miejscu powtarzać zawartości TITLE( chodzi o kopiowanie - same wyrazy można używać). Opis powinien również zachęcać do kliknięcia w łącze, ponieważ będzie się wyświetlał przy linku na stronie z wynikami. Opis nie może być dłuższy niż 255 znaków. Optymalna długość to niecałe 200.

Robots

<META NAME="Robots" CONTENT="All">
Za pomocą tego znacznika możemy "powiedzieć" robotowi (pajączkowi), jak i w jakim stopniu ma indeksować naszą stronę. Dokonuje się tego za pomocą kilku parametrów:
Parametry polecenia :
NOINDEX - zabrania indeksowania strony przez roboty
INDEX - pozwala robotom indeksować dokument HTML
NOFOLLOW - zabrania robotom indeksowania stron, do których linki znajdują się na stronie
FOLLOW - pozwala robotom indeksować wszystkie strony, do których dotrze poprzez linki na odwiedzanej stronie
NOIMAGEINDEX - zapobiega indeksowaniu grafiki na stronie HTML - tekst może być indeksowany.
ALL - pełny dostęp

Inne ważne informacje:

1. Jeśli strona ma się pojawić wysoko w rankingu, należy pamiętać o odpowiednim nasyceniu treści strony słowami kluczowymi. Częstotliwość występowania tych słów powinna być jak najwyższa, ale nie można przesadzać. Tekst musi być zrozumiały i sensowny.
2. Duże znaczenie posiadają także słowa umieszczone w nagłówku pomiędzy <h1> a </h1> (a także h2, 3, 4, 5, 6). Im wyższa cyfra tym mniejsze znaczenie. W nagłówku, pomiędzy tymi znacznikami powinny być umieszczone słowa kluczowe - ale nie wolno przesadzać! Maksymalnie 8.
3. Page Rank - jest to najważniejszy element pozycjonowania w Google. Im wyższy PageRank tym wyższa pozycja. Poczytaj więcej o Page Rank.
4. Link popularity - określa ilość stron, które umieściły hiperłącze do Twojej. Im wyższy - tym wyższa pozycja. Krótko mówiąc musisz się starać, aby jak najwięcej linków prowadziło do Twojej WWW.
5. W mniejszym stopniu (ale zawsze coś) brane są pod uwagę również pogrubienia, podkreślenia i nachylenia - dlatego należy czasami wziąć to pod uwagę i odpowiednio upiększyć słowa kluczowe.
6. Nazewnictwo stron i domeny - wg niektórych osób wpływają one znacząco na pozycję w wyszukiwarkach. Nazwy stron i domen powinny zawierać słowa kluczowe.
7. Korzystne jest również tworzenie mapy strony - jest ona przydatna nie tylko zagubionym użytkownikom, ale również pajączkom, które to podążają po linkach.
8. Każda ważna strona powinna być dostępna po nie więcej niż trzech kliknięciach od Strony głównej. Nie ma sensu budować zagłębionej struktury, gdyż użytkownik może szybko stracić cierpliwość.
9. TEKST ZAWARTY W LINKU (pomiędzy <a> i </a>) MUSI ZAWIERAĆ SŁOWA KLUCZOWE - jest to niezbędne podczas pozycjonowania.
10. Również opisy alternatywne (ALT) powinny być zredagowane tak, aby znajdowały się w nich słowa kluczowe.
11. Można spróbować umieścić słowa kluczowe w komentarzach (w niedalekiej przyszłości może to oznaczać SPAM!).
12. Strona musi być dodana do głównych katalogów wyszukiwawczych.
13. Strony zbudowane na podstawie map obrazowych, ramek, Flasha nie mogą liczyć na zbyt wysoką pozycję - przynajmniej na razie :) Spowodowane to jest tym, że nie wszystkie teraźniejsze wyszukiwarki potrafią indeksować tego typu strony.

Pochwały przyznane za posta: 5
Kaszana123
~user
 
Posty: 2
Dołączenie: 16 Lip 2010, 19:15
Pochwały: 10



Pozycjonowanie stron www w wyszukiwarkach - poradnik

Postprzez ogiolor90 02 Paź 2017, 08:32

Dobry, bardzo dobry post, aczkolwiek z każdym dniem zmienia się co raz to więcej w wyszukiwarkach Google. Algorytm Google jest tak bardzo rozbudowany , że trzeba dużo więcej robić, aby znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania. PageRank już nie istnieje, a co do nagłówków H1,H2 powoli tracą swoją wartość. Trzeba w naturalny sposób zaczać pozyskiwać linki, a co najważniejsze w tym roku ? to Content ! nasycony słowami kluczowymi !.
ogiolor90
~user
 
Posty: 1
Dołączenie: 02 Paź 2017, 08:26




Powróć do Internet/Sieci komputerowe

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości