• Ogłoszenie:

Pozycjonowanie stron www - poradnik

Poradniki związane z tworzeniem i prowadzeniem stron www.

Pozycjonowanie stron www - poradnik

Postprzez JarekMk 11 Gru 2005, 21:13

reklama
Pozycjonowanie stron WWW - podstawy + narzędzia

Pozycjonowanie - w wyszukiwarkach i katalogach proces tworzenia listy rankingowej w ten sposób, że najbardziej adekwatne do zapytania strony i witryny znajdują się na samej górze. Również ogół czynności optymalizacyjnych mających na celu zdobycie lepszej pozycji na listach rankingowych (w wyszukiwarkach).
Słowo kluczowe - pojedyncze słowo wprowadzone jako treść zapytania do wyszukiwarki internetowej.
Wyszukiwarka - zespół programów przeszukujących Internet, rejestrujących dostępne strony w bazie danych, spisie lub indeksie, wykonujących zapytania, przeszukujących bazy danych zawierające strony lub witryny i zwracających adekwatne do zapytania wyniki w postaci listy rankingowej stron.

Dlaczego warto pozycjonować stronę ?

Internauci trafiają na witryny, posługując się głównie wyszukiwarkami i katalogami. Wiele źródeł potwierdza ten fakt - według nich od 41 do 88 procent użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarek.
Osoby przeszukujące Internet za pomocą wyszukiwarek nie są przypadkowymi odwiedzającymi. Kiedy ktoś wprowadza ciąg słów jako zapytanie do okienka wyszukiwarki, oznacza to, że aktywnie poszukuje produktu lub usługi. Dlatego ruch generowany przez wyszukiwarki internetowe jest już "sformatowany" - Internauci mogą stać się Twoimi potencjalnymi klientami.

Jak działają wyszukiwarki ?

Wyszukiwarka internetowa do indeksowania witryn wykorzystuje specjalne programy-roboty, inaczej zwane pajączkami. Pajączki znajdują i przeszukują strony WWW, budując listę słów i wyrażeń znalezionych na każdej z nich. Następnie przechowują spis (lub bazę) słów i wyrażeń znalezionych na każdej stronie WWW, którą były w stanie przeszukać. Moduł wyszukiwarki, który umieszcza strony WWW w bazie danych, nazywa się modułem indeksującym. Użytkownicy wyszukiwarek mogą następnie przeszukiwać utworzone spisy pod kątem danych słów i wyrażeń kluczowych. Wyszukiwarki starają się dopasować wprowadzone przez użytkownika jako zapytanie informacje do stron, które mogą je zawierać.
Praca pajączka wyszukiwarki polega na tym, że podąża on łączem pod dany adres internetowy (URL), następnie prosi serwer o przesłanie strony znajdującej się pod danym adresem. Serwer wysyła stronę do pajączka. Pajączek spisuje i indeksuje słowa i wyrażenia znalezione na stronie. Na podstawie jej zawartości i innych czynników obliczana jest "waga" każdej strony dla określonych słów i wyrażeń kluczowych. Uzyskany rezultat umieszczany jest w bazie. Gdy użytkownicy wysyłają zapytanie do wyszukiwarki, przeszukiwana jest baza danych utworzona przez pajączki i silnik wyszukiwarki. Spis stron aktualizowany jest regularnie - średnio co 4-8 tygodni.

Podstawy pozycjonowania

Pozycjonowanie powinno zacząć się od zmienienia struktury strony w taki sposób, aby była ona czytelna i przejrzysta dla jej użytkowników oraz wyszukiwarek (!). Witryna musi się dobrze prezentować przy różnych rozdzielczościach i przeglądarkach.
Strona powinna posiadać łatwy mechanizm nawigacji. Jest to bardzo istotne również dla wyszukiwarek, bo wiadomo, że pajączki indeksując strony wędrują po linkach!
Witryna powinna się szybko ładować! Jeśli tak nie będzie, to Twoi użytkownicy w końcu stracą cierpliwość i zamkną okno z Twoją www.


Title

Tag tytułowy ma specyficzne znaczenie dla projektu witryny i wyszukiwarek. Tytuł strony to tekst umieszczony pomiędzy tagiem <title> a </title>. Jest on bardzo istotny dla pozycjonowania stron w wyszukiwarkach, ponieważ pełni wiele funkcji. 1. Jest znaczącym tekstem dla wszystkich wyszukiwarek - jest indeksowany i przypisuje mu się dużą wagę. 2. Tytuł strony jest umieszczany na liście ulubionych stron w przeglądarkach. 3. Jest wyświetlany na liście rankingowe wyszukiwarek jako pierwszy tekst opisujący stronę! Służy tam jako odnośnik.
Treść tagu tytułowego powinna zachęcać odbiorców do kliknięcia łącza prowadzącego do witryny. Powinien zawierać 5-10 słów (69-75 znaków). W tytule muszą występować słowa kluczowe opisujące stronę! Najlepiej jeśli będą blisko siebie. Każdy tytuł musi być niepowtarzalny. W tytule należy wziąć pod uwagę również liczbę mnogą i pojedynczą.
Stosuj metodę mocnej trójki... W każdej sytuacji, gdzie to tylko możliwe, trzy pierwsze słowa tytułu powinny być tak dobrane, aby dowolna ich kombinacja dawała wyrażenie kluczowe. Jeśli utworzone zestawienie trzech słów wydaje się nienaturalne i bez sensu - nie stosuj go!
W tytule strony nie stosuj wyrazów, których nie ma (lub nie dotyczą) na Twojej stronie. Wyszukiwarki uznają takie działania za SPAM i usuwają strony ze swoich baz danych.

Meta Tagi

Aby pozycjonowanie przyniosło dobre efekty należy przygotować znaczniki Meta oddzielnie dla każdej podstrony. Mimo iż nowoczesne wyszukiwarki (Google) nie zwracają już zbyt dużej uwagi na te Tagi proponowałbym jednak "pobawić się" z nimi, gdyż są także inne wyszukiwarki, które biorą jeszcze te czynniki pod uwagę!

Keywords

<META NAME="Keywords" CONTENT="humor, dowcipy, kawały, kreskówki">
W tym właśnie znaczniku (w sekcji KEYWORDS) powinny znaleźć się słowa kluczowe opisujące Twoją stronę. Najlepiej jeśli występują one we właściwej treści strony. Jeśli w którymś z meta tagów występują słowa, których nie można odszukać w sekcji BODY, to strona może być oskarżona o SPAM.
Krótko mówiąc w tym miejscu musisz użyć wyobraźni i wpisać jak najwięcej słów i fraz dotyczących tej strony/podstrony. Myśl tak, jakbyś Ty poszukiwał informacji na dany temat w wyszukiwarkach... Co byś tam wpisał?
Wymyślając słowa kluczowe uwzględnij możliwość wpisywania przez Internautów wyrazów w liczbie mnogiej i pojedynczej oraz pisownie wielkimi i małymi literami. Nie ma to aż tak dużego wpływu na pozycję. Dobrą metodą jest wpisywanie wyrazów, które zawierają błędy literowe i ortograficzne.
Wyszukiwarki coraz mniejsze znaczenie przywiązują do tego tagu, gdyż w tym miejscu jest najwięcej SPAMu. Dużo webmasterów chcąc podnieść pozycję swojej www wpisuje słowa, które nie są związane z treścią strony (np. cenzura-spam, XXX).
Nie należy powtarzać słów kluczowych, gdyż wyszukiwarki są bardzo wrażliwe na tego typu sprawy.

Description

<meta name="description" content="opis strony www">
Opis strony jest ważniejszy od tagu Keywords, gdyż pojawia się jako treść opisująca stronę w wielu wyszukiwarkach. Jeśli jest brak tego tagu, wyszukiwarki wstawiają w jego miejsce kilka pierwszych słów znajdujących się na stronie, co może niekorzystnie wpływać na pozycję. Ogólnie mówiąc, jest to jeden z kluczowych elementów podczas pozycjonowania.
W tym tagu powinny znaleźć się pełne zdania (nie same słowa kluczowe), które wyczerpująco opisują naszą WWW. Opis powinien być tak zredagowany, aby znajdowały się w nim 4-6 najważniejszych słów kluczowych. Najważniejsze powinny znaleźć się na początku. W żadnym wypadku nie należy w tym miejscu powtarzać zawartości TITLE( chodzi o kopiowanie - same wyrazy można używać). Opis powinien również zachęcać do kliknięcia w łącze, ponieważ będzie się wyświetlał przy linku na stronie z wynikami.
Opis nie może być dłuższy niż 255 znaków. Optymalna długość to niecałe 200.

Robots

<META NAME="Robots" CONTENT="All">
Za pomocą tego znacznika możemy "powiedzieć" robotowi (pajączkowi), jak i w jakim stopniu ma indeksować naszą stronę. Dokonuje się tego za pomocą kilku parametrów:
Parametry polecenia :
NOINDEX - zabrania indeksowania strony przez roboty
INDEX - pozwala robotom indeksować dokument HTML
NOFOLLOW - zabrania robotom indeksowania stron, do których linki znajdują się na stronie
FOLLOW - pozwala robotom indeksować wszystkie strony, do których dotrze poprzez linki na odwiedzanej stronie
NOIMAGEINDEX - zapobiega indeksowaniu grafiki na stronie HTML - tekst może być indeksowany.
ALL - pełny dostęp

Inne ważne informacje:


1. Jeśli strona ma się pojawić wysoko w rankingu, należy pamiętać o odpowiednim nasyceniu treści strony słowami kluczowymi. Częstotliwość występowania tych słów powinna być jak najwyższa, ale nie można przesadzać. Tekst musi być zrozumiały i sensowny.
2. Duże znaczenie posiadają także słowa umieszczone w nagłówku pomiędzy <h1> a </h1> (a także h2, 3, 4, 5, 6). Im wyższa cyfra tym mniejsze znaczenie. W nagłówku, pomiędzy tymi znacznikami powinny być umieszczone słowa kluczowe - ale nie wolno przesadzać! Maksymalnie 8.
3. Page Rank - jest to najważniejszy element pozycjonowania w Google. Im wyższy PageRank tym wyższa pozycja. Poczytaj więcej o Page Rank.
4. Link popularity - określa ilość stron, które umieściły hiperłącze do Twojej. Im wyższy - tym wyższa pozycja. Krótko mówiąc musisz się starać, aby jak najwięcej linków prowadziło do Twojej WWW.
5. W mniejszym stopniu (ale zawsze coś) brane są pod uwagę również pogrubienia, podkreślenia i nachylenia - dlatego należy czasami wziąć to pod uwagę i odpowiednio upiększyć słowa kluczowe.
6. Nazewnictwo stron i domeny - wg niektórych osób wpływają one znacząco na pozycję w wyszukiwarkach. Nazwy stron i domen powinny zawierać słowa kluczowe.
7. Korzystne jest również tworzenie mapy strony - jest ona przydatna nie tylko zagubionym użytkownikom, ale również pajączkom, które to podążają po linkach.
8. Każda ważna strona powinna być dostępna po nie więcej niż trzech kliknięciach od Strony głównej. Nie ma sensu budować zagłębionej struktury, gdyż użytkownik może szybko stracić cierpliwość.
9. TEKST ZAWARTY W LINKU (pomiędzy <a> i </a>) MUSI ZAWIERAĆ SŁOWA KLUCZOWE - jest to niezbędne podczas pozycjonowania.
10. Również opisy alternatywne (ALT) powinny być zredagowane tak, aby znajdowały się w nich słowa kluczowe.
11. Można spróbować umieścić słowa kluczowe w komentarzach (w niedalekiej przyszłości może to oznaczać SPAM!).
12. Strona musi być dodana do głównych katalogów wyszukiwawczych.
13. Strony zbudowane na podstawie map obrazowych, ramek, Flasha nie mogą liczyć na zbyt wysoką pozycję - przynajmniej na razie :) Spowodowane to jest tym, że nie wszystkie teraźniejsze wyszukiwarki potrafią indeksować tego typu strony.

Narzędzia do pozycjonowania


Przede wszystkim:
http://forum.optymalizacja.com/ - najlepsze Polskie forum o pozycjonowaniu.

http://www.digitalpoint.com/tools/suggestion/ - Dzięki niemu możemy poznać słowa kluczowe podobne do tego co podaliśmy (w formularzu), najczęściej wykorzystywane przez użytkownków.
https://adwords.google.com/select/KeywordSandbox - Narzędzie do zarządzania słowami kluczowymi. Podobne do powyższego. Oparte na wynikach z Google.
http://www.googlerankings.com/index.php - Doskonałe narzędzie, dzięki któremu możemy poznać pozycję naszej (i nie tylko) strony w rankingu wyszukiwawczym Google pod względem danego słowa kluczowego (które sami wpisujemy).
http://www.kwmap.com/ - Narzędzie obrazujące i badające bliskoznaczne słowa i frazy kluczowe. Podobne do przedstawionych powyżej dwóch pierwszych narzędzi. Tego typu programy najlepiej używać razem.
http://www.rustybrick.com/pagerank-prediction.php - Podobno potrafi przewidywać jaki będzie PageRank strony po kolejnej aktualizacji bazy danych w Google
http://www.gritechnologies.com/tools/spider.go - To narzędzie pokazuje, jakie prowadzą z danej WWW - adres wpisujemy w okienku.

Podane informacje to jedynie podstawy pozycjonowania stron, ale sądzę, że jeśli się je odpowiednio wykorzysta to na 98% zajmie się jedną z pierwszych 10 pozycji w rankingu wyszukiwarek. Powyższe informacje (użyte w praktyce) w pełni wystarczą do minimum dwukrotnego podwyższenie oglądalności strony.

Edit MaTi:
Dużo również daje wymiana linków, oraz korzystanie z systemów wymiany linków najbardziej korzystnym z którego korzystam jest TEN - jest darmowy i bardzo korzystny ( sprawdzony). Jednak tak jak mowie samo przystąpienie do takiego programu wymiany linków dużo nie da trzeba dodatkowo wymienić się z innymi stronami + można wykupić sponsorowane linki ale nie na jeden miesiąc ale starać sie aby był to okres co najmniej 6 miesięcy. Takie zestawienie wtedy sporo da.

Autor postu otrzymał pochwałę
Ostatnio edytowany przez JarekMk, 10 Sie 2008, 16:24, edytowano w sumie 1 raz
JarekMk
~user
 
Posty: 5151
Dołączenie: 10 Lis 2004, 13:38
Pochwały: 301



Postprzez Shady 11 Gru 2005, 22:17

Good job Jarek, good job.
Właściwie to nie wiem co Ty tutaj napisałeś, ale muszę się chyba zająć napisaniem stronki, więc może mi się przyda.
Shady
 



Postprzez kamikadze 14 Sty 2006, 03:21

A ja mam 2 pytania:
-Czy strony umieszczone na serwerze members.lycos można znaleźć w google ? Chodzi mi oto czy strony z members.lycos są w wyszukiwarkach?

Jarek napisał(a):http://www.googlerankings.com/index.php - Doskonałe narzędzie, dzięki któremu możemy poznać pozycję naszej (i nie tylko) strony w rankingu wyszukiwawczym Google pod względem danego słowa kluczowego (które sami wpisujemy).

Co trzeba wpisać w polu "Keyword(s) to list the sites for:"?
||||||||||||||||||||| 63% Loadning ładowanie podpisu.
Awatar użytkownika
kamikadze
~user
 
Posty: 497
Dołączenie: 11 Sty 2005, 00:06
Pochwały: 12



Postprzez zok1 27 Sty 2006, 11:58

ok a jak chcialbym wypozycjonowac moje forum na serwisie www.fora.pl tam nie ma keywords to co moge zrobic?
I'm admin my network ASK HotSpot PiotrekJur kto z suwałk chce sie wpiac?? jak cos to na PW
Awatar użytkownika
zok1
 
Posty: 358
Dołączenie: 09 Sie 2005, 20:01
Miejscowość: Suwalki
Pochwały: 13



Postprzez Napster 27 Sty 2006, 18:04

zok1 tam nie masz dostępu do plików tylko i wyłącznie do panelu admina. Jakbyś miał własne konto i sam zainstalował to mógłbyś w plik "index.php" dodać keywords....
AMD Athlon 2500+ (Barthon), 640 DDR RAM, Sapphire Radeon 9800 SE, HDD 200 GB, Lite-On DVD-RW, Sound Blaster Live! 5.1
Awatar użytkownika
Napster
~user
 
Posty: 776
Dołączenie: 05 Cze 2005, 18:22
Miejscowość: Łęknica (Lubuskie)
Pochwały: 17



Postprzez zok1 27 Sty 2006, 18:29

no wlasnie czyli nie ma mozliwosci lepszgo wypozycjonowania nic teraz?
I'm admin my network ASK HotSpot PiotrekJur kto z suwałk chce sie wpiac?? jak cos to na PW
Awatar użytkownika
zok1
 
Posty: 358
Dołączenie: 09 Sie 2005, 20:01
Miejscowość: Suwalki
Pochwały: 13



Postprzez JarekMk 27 Sty 2006, 18:34

Bez dostepu do pliku nie....
JarekMk
~user
 
Posty: 5151
Dołączenie: 10 Lis 2004, 13:38
Pochwały: 301



Postprzez Shady 08 Mar 2006, 18:36

Ja też coś takiego, ale innego znalazłem - więc dałem tutaj :wink:

POZYCJONOWANIE STRON

Ogólna instrukcja do pozycjonowania danej strony:


1. Umieść stronę na oddzielnej domenie lub subdomenie.
2. Wybierz 6-7 słów.
2. Umieść te słowa w tagu title
2. Umieść te słowa w znacznikach meta: decription i keywords.
2. Nie umieszczaj tam więcej niż 1-2 innych słów.
6. Koniecznie umieść te słowa w treści strony - nawet dwukrotnie.
7. Umieść te słowa na stronie jako linki do stron, które zawierają te słowa.
8. Umieść te słowa w znaczniku alt do obrazka.
9. Postaraj się o jak najwięcej linków do swojej strony.


A teraz bardziej dokładniej omówmy problem:

Meta Tagi:

Każdy serwis internetowy, aby był widoczny w sieci dla mechanizmów wyszukujących i katalogujących, musi być odpowiednio przygotowany. Podstawą jest prawidłowe użycie znaczników META TAG w nagłówku strony. Aby osiągnąć dobre efekty, konieczne jest indywidualne przygotowanie znaczników, dla każdej strony lub grupy stron o tej samej tematyce. Ręczna edycja i poświecenie osobnego czasu na każdą stronę, pozwala na osiągnięcie zadowalających efektów, przy indeksowaniu stron przez wyszukiwarki Internetowe.
Możecie skorzystać z generatora meta-tagow dostępny przykładowo na stronie: http://webkatalog.pl/index.cfm?site=generator ale aby osiągnąć lepsze rezultaty proponuję poczytać dalej i dostosować się do moich sprawdzonych sposobów :)

A więc jak już mówiłem na stronie muszą być tzw. Meta Tagi w części HEAD - czyli:

<HEAD>
<TITLE >tytuł strony </TITLE>
<META NAME="KEYWORDS" CONTENT=" Twoje słowa kluczowe lub frazy, oddzielone przecinkami ">
<META NAME="DESCRIPTION" CONTENT=" Opis Twojej strony www ">
<META NAME="ROBOTS" CONTENT="index, follow">
</HEAD>


< TITLE > Dla wyszukiwarek najistotniejszym elementem nagłówka dokumentu jest znacznik TITLE. Dlatego też warto zadbać, aby tytuł każdej strony był dobrze zredagowany. Najprostsze rozwiązanie to użycie w tytule dwóch, trzech fraz, które określają jej zawartość. Tytuł musi być krótki i bardzo interesujący. Najlepiej wyobrazić sobie tytuły artykułów w gazetach. Element TITLE spełnia taką rolę - jest wyświetlany tylko w nagłówku wyszukiwarki np. "Najlepszy serwis o wyszukiwarkach" Pojawia się też w wynikach wyszukiwania wszystkich wyszukiwarek, dlatego jego atrakcyjność zwiększa szanse wejścia na stronę.
Wszystkie wyszukiwarki używają tego elementu do opisu strony. Zawartość elementu TITLE pojawia się w wynikach wyszukiwania jako link do znalezionego serwisu. Praktyka dobrego kodowania przemawia za umieszczeniem go na pierwszej pozycji.
Czego nie należy zamieszczać w tagu tytułu - Wielu projektantów stron ma błędne przekonanie, że powinni oni umieścić w nim nazwy firm. To jest dobry pomysł tylko wówczas, jeśli twoja firma jest znana i ludzie będą jej szukać posługując się jej nazwą - tak jak Coca-Cola. Należy założyć, że większość potencjalnych klientów będzie poszukiwać produktów lub usług, a nie szczególnej nazwy firmy. Np., jeśli twoja firma nazywa się "Kena sp. z o.o.", to umieszczenie tylko nazwy firmy w Twoim tagu tytułu będzie poważnym błędem. Jeśli jesteś absolutnie przekonany do umieszczenia nazwy Twojej firmy w tagu tytułu, to umieść ją na końcu tagu po ważnych, kluczowych informacjach. ( Wg ekspertów niektóre wyszukiwarki przywiązują większą wagę do słów, które ukazują się jako pierwsze w tagu tytułów). Większość wyszukiwarek nie zwraca uwagi na charakter czcionki tytułu - czy jest pisany dużymi (CAPS) czy małymi literami. Jednak dla dwóch z wielkiej szóstki: AltaVisty i Hotbota jest to istotna różnica. Dlatego warto powtórzyć np. nazwę firmy pisząc np. "KENA sp. z o.o." i "Kena sp. z o.o.". Należy pamiętać, aby powtórzenia słów nie występowały bezpośrednio po sobie, lecz przedzielone innymi słowami kluczowymi i frazami. Generalną zasadą konstrukcji stron jest planowanie tworzenia treści zawierających słowa kluczowe dla tematu. Następnie te słowa umieszcza się w elementach TITLE, KEYWORDS oraz DESCRIPTION.

A TERAZ KILKA DOBRYCH I SPRAWDZONYCH RAD DLA ZNACZNIKA TITLE:
1) Nie używaj słów, których nie ma w treści dokumentu. Jeśli jednak to zrobisz - zapomnij o dobrej pozycji twojej strony w wyszukiwarkach
2) Pisz słowa drukowanymi (wielkimi) literami - bardziej rzuca się w oczy wśród pozostałych linków w wynikach wyszukiwarki :)
2) Zaraz za omawianym znacznikiem <TITLE> tytuł strony </TITLE> dodaj dodatkowy znacznik (tzw. komentarz) <! -- "tytuł strony" --> - w nim wpisz to samo co napisałeś w znaczniku TITLE oraz dodatkowe słowa kluczowe wraz z wszelkimi możliwymi frazami o tej samej tematyce co zawartość Twojej strony WWW.


<KEYWORDS> Przede wszystkim należy sobie zdać sprawę, co powinno być zrobione przed rozpoczęciem prac nad tagiem KEYWORDS
1) Wybór słów i fraz określających temat strony lub serwisu.
2) Tworzenie treści strony przy wykorzystaniu wybranych słów.
2) Wykorzystanie fraz i słów kluczowych w elemencie TITLE

UWAGA!!! - Powtarzanie słów - współczesne wyszukiwarki są bardzo wrażliwe na to nadużycie. Wielokrotne powtarzanie słów kluczowych - nawet w różnych formach (liczba mnoga, duże i małe litery, różne czasy itp) może doprowadzić do wpisania serwisu na "czarną listę" wyszukiwarki. Skutkuje to omijaniem przez roboty indeksujące takich stron. To co jest akceptowane przez wyszukiwarki to powtarzanie tych samych słów w różnych frazach - lecz nie więcej niz 2-2 razy w jednym tagu.
A TERAZ UWAŻAJ JAK MOŻA OMINĄĆ POWYŻSZĄ BLOKADĘ DLA KEYWORDS !!! - zbierzcie wszystkie możliwe słowa kluczowe z treści Twojej strony i w programie Microsoft Word utwórz kolumnę z wybranymi słowami. Następnie posegreguj je alfabetycznie (używając oczywiście do tego WORDA - opcja "Sortuj" w zakładce "Tabela" - identyczne słowa wykasuj aby pozostały TYLKO oryginalne pojedyncze słowa). Zrób trzy kopie tak przygotowanej kolumny.
1) W pierwszej kolumnie niech wszystkie słowa będą z małych literek np. pozycjonowanie
2) W drugiej kolumnie zmień początkową literkę słowa na wielką np. Pozycjonowanie
2) W trzeciej kolumnie wszystkie literki zamień na wielkie (drukowane) np. POZYCJONOWANIE
***WIEM ŻE TO PRACOCHŁONNE ALE PROSZĘ MI WIERZYĆ ŻE TEN WYSIŁEK SIĘ OPŁACA! ***
Wszystkie trzy tak przygotowane kolumny proszę złączyć w jedną kolumnę i dodać na koniec każdego słowa znak przecinka.
Zaraz za omawianym znacznikiem TITLE dodaj dodatkowy znacznik (tzw. komentarz) <! -- "słowa kluczowe" --> - w miejscu "słowa kluczowe" skopiuj całą zawartość końcowej kolumny z Worda. Pamiętaj aby wszystkie wyrazy były oddzielone przecinkiem. Wskazane jest aby słowa były ułożone poziomo ale generalnie dla robotów wyszukiwarek nie ma to znaczenia.


<DESCRIPTION> Tag DESCRIPTION jest ważnym elementem nagłówka dokumentu HTML. Słowa użyte w tym elemencie są brane pod uwagę przy ustalaniu przez wyszukiwarki rankinkingu stron. Element DESCRIPTION pojawia się też zaraz po tytule w opisie strony w wynikach wyszukiwania. Jeśli tag nie zawiera żadnej informacji lub został pominięty, wtedy wyszukiwarki do opisu strony używają pierwszych słów znalezionych na stronie HTML. Często zdarza się, że taki opis jest nieczytelny, gdyż znajdują się w nim pierwsze linie kodu HTML będące linkami do stron w serwisie lub menu strony. Takie strony nie mogą liczyć na częste wizyty Intarnautów.
Jak napisać optymalny tag DESCRIPTION?
W związku z różnorodnym wykorzystaniem elementu należy do jego tworzenia podejść inaczej niż do elementów TITLE czy KEYWORDS. W związku z tym wykorzystując słowa kluczowe dla dokumentu należy tak skonstruować opis, by zachęcał do odwiedzenia serwisu.
Jeśli masz kłopoty z wyborem właściwego opisu można skopiować pierwszą linie tekstu dokumentu HTML - ale tego osobiście nie polecam ;)
Pamiętaj o kilku ważnych regułach dotyczących tagu DESCRIPTION:
1) Najważniejsze są pierwsze wyrazy opisu,
2) Warto powtórzyć wyrazy z tagu TITLE w opisie strony,
2) Opis powinien zachęcać do odwiedzenia serwisu bo słowa zawarte w tagu DESCRIPTION będą widoczne w wynikach wyszukiwarki pod linkiem,
2) Wyszukiwarki zazwyczaj indeksują pierwszych 200 znaków opisu!!!


<ROBOTS> Tag ROBOTS instruuje roboty wyszukiwarek, jak mają indeksować serwis. Za pomocą 2 parametrów można określić, gdzie chcemy wpuścić robota i co może indeksować.

Parametry polecenia :
NOINDEX - zapobiega indeksowaniu strony przez roboty
INDEX - pozwala robotom indeksować dokument HTML
NOFOLLOW - zabrania robotom indeksowania stron, do których linki znajdują się na stronie
FOLLOW - pozwala robotom indeksować wszystkie strony, do których dotrze poprzez linki na odwiedzanej stronie
NOIMAGEINDEX - zapobiega indeksowaniu grafiki na stronie HTML - tekst może być indeksowany.
itd ... ;)

Osobiście proponuję wkleić tylko coś takiego:
<META name="Robots" content="INDEX,FOLLOW" >

(pozostałe zakazy tylko utrudniają robotom pracę i zmniejszają możliwość zajęcia pierwszych miejsc w rankingach)



A teraz małe podsumowanie:

Do tej pory nasza strona wygląda tak (włącznie z moimi dotychczasowymi radami):

<HEAD>
<TITLE >tytuł strony </TITLE> <! -- "tytuł strony" -->
<META NAME="KEYWORDS" CONTENT=" Twoje słowa kluczowe, oddzielone przecinkami "> <! -- "słowa kluczowe" -->
<META NAME="DESCRIPTION" CONTENT=" Opis Twojej strony www ">
<META NAME="ROBOTS" CONTENT="index, follow">
</HEAD>

Czy to wystarczy?
- hmm, możliwe ale musimy mieć PEWNOŚĆ zajęcia PIERWSZEJ pozycji! :)

Dzisiejsze wyrafinowane wyszukiwarki są bardzo wybredne (jak onet.pl), więc trzeba się z nimi obchodzić jak z kobietą - trzeba im się dokładnie przedstawić aby wiedziały jak się z nami komunikować i jaką pozycję lubimy najbardziej. Nie może też o nas zapomnieć więc musimy się jej pokazywać w narzuconych przez nas terminach aby nie weszła na nasze miejsce żadna inna strona :) ... Innymi słowy to wygląda tak:

<META http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8829-2" >
<META name="date" content="2002-08-10" >
<META http-equiv="pragma" content="no-cache" >
<META name="distribution" content="global" >
<META name="classification" content="wpisać rodzaj strony" >
<META name="rating" content="general" >
<META name="page-topic" content="wpisać tytuł strony" >
<META name="Author" content="Twoje imię i nazwisko">
<META name="Reply-to" content="Twój adres e-mail">
<META name="Date" content="2002/08/10" >
<META name="Robots" content="index,follow" >
<META name="revisit-after" content="20 Days" >

Pierwsze określa jakim językiem rozmawiamy z wyszukiwarką, następnie określamy datę powstania strony oraz jej charakter. W tagu "classification" proszę wpisać rodzaj strony (klasyfikację) a w tagu "page-topic" wpisać tytuł strony. Potem wpisujesz swoje namiary: imię, nazwisko, adres e-mail (ale nie jest potrzebne). Następnie w tagu "Date" wpisać date indeksacji danej strony do wyszukiwarki a w tagu "revisit-after" wpisać co ile dni ma robot zaglądać na nasze strony i ponownie ją indeksować (przykładowo co 20 dni - polecam)

Czy teraz wystarczy?
- WOW!, wyszukiwarka oszaleje na punkcie Twojej strony, ale pamiętaj, że sukces zawdzięczasz również komentarzom, które dołączyliśmy do tagów TITLE i KEYWORDS. Proponuję skopiować komentarz dołączony do KEYWORDS i ponownie go dodać na koniec za "revisit-after" - czyli:

<META name="revisit-after" content="20 Days" > <! -- "słowa kluczowe" -->

Z doświadczenia wiem że należy zachować maksymalną odmienność, zachować pozory - dlatego proponuję w powyższym komentarzu dokonać małych przeróbek, np: skasować i pomieszać kilka słów.


OK - a teraz opisuję następne dobre rady:

Po za Meta tagimi są również inne aspekty, które w znacznym stopniu przyczyniają się do zajęcia wysokich miejsc w rankingach.

Jak już wiadomo - im więcej będzie treści / informacji na Twojej stronie o tematyce zaprezentowanej danej wyszukiwarce w Meta Tagu tym lepsze wyniki osiągniemy w rankingu. Jeśli tak nie jest to możemy zastosować dwa sposoby aby to zmienić.

1) Wprowadzić ukryty tekst dla internauty lecz nie dla robota wyszukiwarki, poprzez:

<font color="#FFFFFF">ukryty tekst</font>

Powyższa komenda zmienia kolor tekstu na biały dzięki temu jest niewidoczny (oczywiście pod warunkiem, że tło naszej strony jest białe - w przeciwnym wypadku proszę wpisać taki kolor jaki macie w tle). Proszę wpisywać jak najwięcej informacji zawartych w powyższym ukrytym tekście. Pamiętaj jednak, że jej treść musi zawierać śię w ogólnej tematyce Twojego serwisu WWW.

2) Liczne komentarze na stronie również przyczyniają się do lepszego pozycjonowania danej strony i podobnie jak wyżej nie są one widoczne dla internauty w przeciwieństwie do robotów wyszukiwarek:

<!-- "ukryty tekst" -->

Głównym ich atutem jest to, że nie tworzą pustych miejsc na Twojej stronie!


Końcowe dobre rady:
Google nie chce zindeksować Twoich stron? - dodaj je do katalogu ODP (www.dmoz.org).
Zgłaszając stronę do katalogu zamieść w opisie słowa, na które pozycjonujesz.
Jeśli pozycjonujesz w Polsce, nie wybieraj domeny globalnej.
Staraj się wszystkie pliki z grafiką (*.jpg *.gif) opisywać słowami zawartymi w "KEYWORDS" lub tytułami strony.

[ Dodano: Dzisiaj o 16:37 ]
Muszę dodać, że tego nie czytałem - jeżeli jest coś nie tak to usuń to Jarek :wink:
Shady
 



Postprzez MaxQuake 19 Mar 2006, 21:44

elo co z tego ze umieszcze kod html w mojej stronie?? przecierz cos trza zrobic aby strona znalazla sie w wyszukiwarce! Ja dodalem strone do gogle ale jej nie widze :( jest jakis progs za free?
MaxQuake
 
Posty: 95
Dołączenie: 14 Sty 2006, 23:15



Postprzez Lukesh 19 Mar 2006, 21:44

MaxQuake napisał(a):Ja dodalem strone do gogle ale jej nie widze


Czekaj i jeszcze raz czekaj!
Mozesz tez dodac ja do innych wyszukiwarek, wiecej http://www.republika.pl/wyszukaj_www/
][_, ([]) ][_, xD

Niedaleko od Krakowa leży miasto Częstochowa,
dzieją się tam różne rzeczy, zakonnice mają dzieci
I kup sobie chamie medalik na szyje,
nic Ci się nie stanie i tramwaj nie zabije,
I kup sobie chamie obrączkę na rączkę,
nie będziesz chorował na kiłe i rzeżączkę.
Medalikarz mądra głowa, niech nam żyje Częstochowa,
czy za dyche, czy za piątkę kupisz chamie tu pamiątkę,
a pamiątka z Częstochowy to karabin maszynowy !
Awatar użytkownika
Lukesh
*mod
 
Posty: 7838
Dołączenie: 11 Lis 2005, 21:45
Miejscowość: Częstochowa / Kraków
Pochwały: 852



Postprzez MaxQuake 19 Mar 2006, 22:06

Czyli jak dodam strone do wyszukiwarki na w kodzie index.html wkleje:

Shady napisał(a):<META http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8829-2" >
<META name="date" content="2002-08-10" >
<META http-equiv="pragma" content="no-cache" >
<META name="distribution" content="global" >
<META name="classification" content="wpisać rodzaj strony" >
<META name="rating" content="general" >
<META name="page-topic" content="wpisać tytuł strony" >
<META name="Author" content="Twoje imię i nazwisko">
<META name="Reply-to" content="Twój adres e-mail">
<META name="Date" content="2002/08/10" >
<META name="Robots" content="index,follow" >
<META name="revisit-after" content="20 Days" >


to strona bedzie wysoko notowana??
MaxQuake
 
Posty: 95
Dołączenie: 14 Sty 2006, 23:15



Postprzez Lukesh 19 Mar 2006, 22:15

Meta taki trzeba wklejac gdy strona robiona jest np. we flashu (bo to jest tylko obraz, boty nie zauwaza textu) - zobacz na moja w profilu... ale jesli w htmlu to raczej nie ma takiej potrzeby bo boty same znajda slowa kluczowe!
][_, ([]) ][_, xD

Niedaleko od Krakowa leży miasto Częstochowa,
dzieją się tam różne rzeczy, zakonnice mają dzieci
I kup sobie chamie medalik na szyje,
nic Ci się nie stanie i tramwaj nie zabije,
I kup sobie chamie obrączkę na rączkę,
nie będziesz chorował na kiłe i rzeżączkę.
Medalikarz mądra głowa, niech nam żyje Częstochowa,
czy za dyche, czy za piątkę kupisz chamie tu pamiątkę,
a pamiątka z Częstochowy to karabin maszynowy !
Awatar użytkownika
Lukesh
*mod
 
Posty: 7838
Dołączenie: 11 Lis 2005, 21:45
Miejscowość: Częstochowa / Kraków
Pochwały: 852



Postprzez Puma 20 Mar 2006, 12:25

Lukesh, nie masz racji. Meta tagi są ważne w pozycjonowaniu, bot szybciej, łatwiej trafi do twojej strony wtedy. Google od dawna nie zwraca uwagi na słowa kluczowe w tagu, za to np. onet TAK.
Awatar użytkownika
Puma
~user
 
Posty: 1925
Dołączenie: 23 Lis 2004, 10:24
Miejscowość: Chojnice
Pochwały: 138



Postprzez Rychu297 30 Kwi 2006, 16:47

Ja nic z tego nie rozumie to jest strasznie pogwatmane :roll: :x
Rychu POZDRO!:D
Awatar użytkownika
Rychu297
~user
 
Posty: 155
Dołączenie: 26 Lut 2006, 21:48
Miejscowość: Przemków
Pochwały: 2



Postprzez Puma 30 Kwi 2006, 19:43

Jarek napisał(a):11. Można spróbować umieścić słowa kluczowe w komentarzach (w niedalekiej przyszłości może to oznaczać SPAM!).


To jest uznawane za SPAM i to od dosyć dawna. Taka strona może zniknąć z google.
Awatar użytkownika
Puma
~user
 
Posty: 1925
Dołączenie: 23 Lis 2004, 10:24
Miejscowość: Chojnice
Pochwały: 138



Postprzez Ruad 23 Lip 2006, 12:02

kamikadze napisał(a):Ja nic z tego nie rozumie to jest strasznie pogwatmane Rolling Eyes

Ja się przyuczam i całkiem nieźle mi to wychodzi. Przyjemnie jest potem być dumnym z wysokości swojej stronki w google :D
Ruad
 



Postprzez Ghost81pl 05 Wrz 2006, 23:42

Puma napisał(a):Lukesh, nie masz racji. Meta tagi są ważne w pozycjonowaniu, bot szybciej, łatwiej trafi do twojej strony wtedy. Google od dawna nie zwraca uwagi na słowa kluczowe w tagu, za to np. onet TAK.




Puma napisał(a):Jarek napisał:
11. Można spróbować umieścić słowa kluczowe w komentarzach (w niedalekiej przyszłości może to oznaczać SPAM!).


To jest uznawane za SPAM i to od dosyć dawna. Taka strona może zniknąć z google.


Chłopaki to jak w końcu jest? Bo mam ten sam problem. W Onecie widać, w Google nie! Szczerze mówiąc wole, żeby była widoczna w Google. Co mam zatem zrobić?
Ghost81pl
~user
 
Posty: 8
Dołączenie: 04 Wrz 2006, 23:41



Postprzez Puma 06 Wrz 2006, 14:05

Poczytaj

Tekst w komentarzach to spam, każdy kto zajmuje się pozycjonowaniem Ci to powie. Meta tagi mają coraz mniejsze znaczenie w google.
Może podaj adres strony, to zobaczymy co jest nie tak. Napisz też czy strona była już zaindeksowana i znikła, czy jeszcze nie była.
Awatar użytkownika
Puma
~user
 
Posty: 1925
Dołączenie: 23 Lis 2004, 10:24
Miejscowość: Chojnice
Pochwały: 138



Postprzez href 13 Wrz 2006, 16:51

1) Wprowadzić ukryty tekst dla internauty lecz nie dla robota wyszukiwarki, poprzez:

<font color="#FFFFFF">ukryty tekst</font>


Niech ktos wywali tą część, z tego co wiem to jest traktowane jako spam i "ktos" moze sie na tym niezle przejechac.......
href
~user
 
Posty: 13
Dołączenie: 03 Wrz 2006, 15:29



Postprzez KS Tecza 05 Paź 2006, 01:08

Zacny ten poradnik,

chcialem zapytac czy moze znacie firmy, profesjonanie zajmujace sie pozycjonowaniem, chyba, ze ktos z forumowiczow jest na tyle dobry i chcialby zarobic (oczywiscie nie traktujcie tego jako anons)

przedewszystkim pytam o polecienie firmy
Intel Core 2 Duo E6750 2,66GHz @ 3,36GHz | DFI Infinity P35-T2RL | 2x1024MB Patriot DDR2 LLK CL4 | Asus 8800 GTS 512 | Creative Audigy SE + Logitech X-530 5.1 | Chieftec LBX - Longer midi tower + Chieftec 750W CFT-750-14C | Samsung SyncMaster 226CW | A4Tech X-750F |Canon Pixma MP610 | Creative Live! Cam Notebook | Logitech Driving Force Pro
Awatar użytkownika
KS Tecza
~user
 
Posty: 446
Dołączenie: 27 Cze 2006, 10:42



Następna

Powróć do Tworzenie stron www

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość