- Kod: Zaznacz wszystko
v:=a;
writeln(v);
przyznaję, że pascala dawno już na oczy nie widziałam, ale to chyba tak jakoś powinno być. readln(v) -> wczyta tobie z klawiatury daną liczbę i przypisze ją pod v.
v:=a -> tu liczbie v przypiszesz wartość, która była pod a. writeln(v) wypisze tobie tę liczbę, która jest pod v.
a btw. na twoim miejscu wzięłabym się za c lub nawet c++. pascal to przeżytek, chyba że chcesz sobie grę napisać akurat w pascalu

tylko właściwie ten akurat kawałek kodu twój chyba nie bardzo ma sens. bo co, nie wczytujesz wogóle 'a', i chcesz jakąś liczbę wczytaj, ale jaką, jakieś v, którego też nie używasz w programie. nawet nei wiem co ma przepisać pod to v. używać 3 różnych oznaczeń a wiadomo tylko ile wyniesie b.
BO zapis "a:2:b" to nie jest działanie a podzielic przez 2 i to podzielić przez b! tak przeznaczasz ilość bitów na wynik i ile miejsc po przecinku ma mieć ta liczba.
jeśli chcesz wykonać działanie dzielenia to dajesz :
- Kod: Zaznacz wszystko
v:= (a/2)/b;
writeln(v);
i powinno zadziałać.