Udało mi się skonfigurować serwer Exchange 2016 do obsługi poczty firmowej. Działa wysyłanie, odbieranie poczty. Połączenie do skrzynki poprzez stronę internatową jak i Outlook wewnątrz LAN (wskazanie na serwer Exchange po adresie lokalnym 192.168.x.x) działa bez problemu.
Jedynie podczas próby konfiguracji Outlook np z domu pomimo podania poprawnych danych : IP (zewnętrzne), adres e-mail, nazwa konta użytkowania nie mogę się połączyć.
W czasie konfiguracji wyrzuca mi odpowiednie pytania o autoryzację - tak jak przy połączeniu LAN lecz kończy się to błędem (trochę to trwa za nim Outlook wyrzuci ten błąd około 1 minuty):
"Nie można ukończyć akcji. Połączenie z serwerem Microsoft Exchange jest niedostępne. Program Outlook musi być w trybie online lub połączony, aby ukończyć akcję "
Wygląda to tak jakby przyjmował wszystkie dane do uwierzytelnienia połączenia lecz je zrywa i Outlook przechodzi offline.
Porty jakie mam otwarte: 80, 443, 110, 25, 993, 995, 465, 578
Najciekawsze jest to, że aplikacja Outlook na telefonie z Android działa bez problemu, a Outlook zainstalowany na Windows uparcie nie działa spoza LAN.
Outlook jaki posiadam to 2013.
Jakieś pomysły lub sugestie?