Cześć.Mniemam że to router z wiekszą ilością wejść Ethernet i nie podłączyłeś przypadkiem kabla w port szkieletowy WAN
Pokaże tył mojego routerka:
Aby zadziałało podłaczasz kabel RJ45 w wejscie Ethernet i musi/powinno zadziałać-tak to się bynajmniej standardowo odbywa.U mnie akurat kolor żółty przykładowo
Skoro nie działa to proponuję:
-Sprawdzić w Menadżerku czy aby są zainstalowane sterowniki do karty sieciowej (wspominałeś że komputer jest starszy),może coś się wysypało
-Odłączyc kabel od PC na którym działa internet i podłączyć do drugiego kompa i zobaczyć czy zadziała
Jeśli zadziała,to mozliwe ze kabel jest uszkodzony ten,którym podłaczasz drugiego kompa...Mozesz tez wypiąć ten działający kabel z kompa pierwszego i podłączyc kabel z kompa drugiego do niego (w to samo miejsce routerka w którym bez problemu działa PC z Win7)...Wtedy za jednym zamachem wykluczysz wszystkie uszkodzenia mechaniczne i mozna szukać dalej
Bo na chwile obecną to kilka rzeczy nasuwa się na myśl:
-nieprawidłowe podpięcie
-uszkodzony kabel
-uszkodzona sieciówka
-wyłączona sieciówka bądź wysypane sterowniki
sprawdź,i podziel się informacjami...
Przypominam,że po podłączeniu kablem sprzętu-na routerku i w PC na sieciówce powinny zacząć świecić diody...
PZDR