
W końcu zdecydowałem się na założenie Neostrady w firmie. Zanim kupie router korzystam z Neo przez modem ZTE ZXDSL852. Mam mały problem: w firmie jest laptop Fujitsu-Siemens V5515 i komputer stacjonarny. Na stacjonarnym wszystko jest w porządku natomiast na laptopie totalna kicha. Opisze od początu historię laptopa i objawy:
Laptopa dostałem bez systemu operacyjnego, po kupnie i instalacji XP Home zainstalowałem sterowniki do laptopa z dołączonej płyty. Na laptopie chodził Business Everywhere, chociaż według relacji pracowników którzy z niego korzystali często były problemy, szczególnie po zamknięciu i ponownym otwarciu "klapy" laptopa. Pomagało w większości przypadków zrestartowanie laptopa. Kiedy aktywowali już Neostradę po zainstalowaniu i przetestowaniu wszystkiego na stacjonarnym przystąpiłem do konfiguracji laptopa. Najpierw chciałem zrobić tak jak mam u siebie w domu na ST 330 - wgrać sterowniki od modemu i ręcznie skonfigurować połączenie, jednak coś było nie tak, usunąłem sterowniki (ale nie sprawdziłem czy modem rzeczywiście zniknął z systemu) i wgrałem aplikacje Neo. Po wgraniu i podaniu wszystkich haseł internet działał. Po 2 dniach pracownicy poinformowali mnie że internet nie działa. Przystąpiłem do próby rozwiązania problemu. Na początku przepinanie do innych portów USB, restart systemu i sprawdzenie wszystkich kabli. Później poodznaczałem w menedżerze urządzeń żeby nie wyłączał portów USB w celu oszczędzania energii - nic nie pomogło. 2 razy reinstalowałem oprogramowanie Neo. Laptop niby nie ma USB na VIA tylko chyba na SIS... Czasem modem łapie na kilka sekund synchro na 1 Mb/s (w normalnych warunkach jest to 1,3 Mb/s), lecz zdarza mu się to bardzo rzadko. Aha i jak mimo braku synchronizacji próbuje się połączyć przez aplikacje Neo to wyskakuje błąd chyba 721. Jak bede w firmie to jeszcze napisze więcej szczegółów (z kompa stacjonarnego

Czy może sterowniki od modemu mogą gryźć się ze sterami od modemu ED77 z Business Everywhere? Podobno BE czasem też po połączeniu otworzył jedną stronę i dalej kicha.
Czy może byc to wina jakichś aktualizacji windowsa, czy może coś z portami USB? Modem jest sprawny, linia też wporządku. Czekam na rady.
Pozdrawiam