• Ogłoszenie:

Heavy rain [ps3]

Konsole nowej generacji, konsole stacjonarne, specyfikacje techniczne.
Ogólna dyskusja na temat konsol oraz emulacji.

Heavy rain [ps3]

Postprzez fluid 15 Lut 2010, 12:12

reklama
Wczoraj pokatowalem na wszelkie mozliwe sposoby demko Heavy Rain
Powiem jedno - ta gra zabja
Dawno juz nei bylo tak nowatorskiej i swiezej gry.
Gra w kazdym mozliwym momencie odchodiz od utartych schematow, na sterowaniu zaczynajac a na prowadzeniu akcji konczac.
Demko za pierwszym razem trwa jakies 30-40 minut (chodzi sie wszedzie i probuje wszystkiego) za kolejnym mozna je lyknac w max 10-15 minut.
Demo skonczylem 3 razy i mozna powiedizec ze za kazdym robilem wszystko roche inaczej.
Juz w demie widac szeroki wachlarz mozliwosci wyboru moralnego (dziwka ktora przed chwila kazala nam wypierd*** zostaje zaatakowana przez swojego "klienta" - co zrobimy zalezy od nas, pomozemy jej czy moze zignorujemy skoro nie chciala nam pomoc? czy jak jej pomozemy to cos sie zmieni? ) inny przyklad - docieramy na miejsce zbrodni z kolejna ofiara, leje straszliwy deszcze, niewiele widac i ogolnie pogoda "barowa" - szukamy sladow dokladnie, czy rozmawiamy z prowadzacym akcje policjantem i zwijamy sie do domu? Co w ten sposob pominiemy? Jak to wplynie na dalsza fabule?

Sterowanie to osobna kwestia ktorej nalezy sie maly oskar.
Gra jest robiona z mysla o wszystkich (tak twierdza tworcy i glownie chca trafic do ludzi ktory nigdy wczesniej nie grali i to widac)
Dla osoby ktora gra od prawie 20 lat i ma juz wyrobione nawyki pierwsze 5 minut gry polegalo na trafianiu w sciane (zanim zorientowalem sie co i jak)
System jest intuicyjny tak jak to tylko jest mozliwe.
Przycisk R2 sluzy to chodzenia a lewy analog za ruchy glowa postaci.
Postac idzie w kierunku w ktorym ma zwrocona glowe (to chyba jasne bo sami tak sie poruszamy) osoby ktore nigdy nie graly zlapia to w kilka sekund (sprawdzone na mojej kobiecie ktora pada trzyma tylko wtedy kiedy go odklada gdziec kolo telewizora :D ) a reszta ktora ma wyrobione juz nawyki z grania w inne gry bedzie potrzebowala kilku minut zeby sie w tym odnalezc, jednak jak juz sie w to wejdzie to wszystko robi sie szalenie intuicyjnie.
Prawa galka analogowa odpowiada za cala interakcje z otoczeniem.
Wszystkie czynnosci sa wyswietlone na ekranie w postaci ikonek w poblizu miejsca ktorego one dotycza.
Kiedys aby np zalozyc postaci okulary wystarczylo nacisnac jeden przycisk, tutaj zeby zrobic to samo nalezy wychylic prawa galke maksymalnie w prawo (siegniecie prawa reka do kieszeni marynarki) a nastepnie zrobienie tymze analogiem polkola w kierunku przeciwnym do wskazowek zegara (zalozenie okularow na nos) zwolnienie hamulca recznego w samochodzie (prawy analog w dol) czy otwarcie drzwi (analog w lewo) sa szalenie intuicyjne i poglebiaja wrazenie integracji z postacia.
W demie mialem rowniez mozliwosc przetestowania jak ten system sprawuje sie podczas dynamicznych scen, kiedy to trzeba reagowac szybko (scena walki z "klientem")
Akcja wyglada jak w najlepszych filmach rodem z Hollywood, tlukace sie szyby, rozbity stol, tulipan w rece... a wszystko to w takt przyciskow ktore trzeba wcisnac w odpowiednim czasie, aby strzasnac z siebie przeciwnika trzeba szybko potrzasac padem w gore i w dol, czasem trzeba nacisnac dwa przyciski jedne po drugim nie puszczajac przy tym pierwszego.
Brzmi skomplikowanie? Moze troche ale w praniu jest banalne. Juz wyjasniam o co chodzi.
Naciskajac powiedzmy "kolko" blokujemy reke przeciwnika ktora chce zadac cios, do tego dociskamy "trojkat" i druga reka ladujemy mu hak w zoladek.
Jesli puscimy kolko zanim nacisniemy trojkat to opuscimy reke ktora blokowala cios i automatem dostaniemy w twarz. Jest to oczywiscte i naturalne bo w realu tez opuszczenie reki w takiej sytuacji skonczyloby sie solidnym gongiem w glowe.
Jest to swietna rewolucja znanego z roznych gier systemu QTE (quick time event) ktore to ograniczaly sie do klapania sekwencji przyciskow na pałe.
Tutaj opuszczenie jednej sekwencji nie konczy calego starcia tylko zmienia (znacznie badz nieznacznie w zaleznosci co opusciles) przebieg walki i w rezultacie albo wyjdziesz z niej zwyciesko z nieznacznymi obrazeniami albo dostaniesz solidny lomot. Nawet wstukanie bezblednie calej sekwencji nei uchroni cie przed kilkoma ciosami (jak w zyciu)

Jednym slowem - jak dla mnie sterowanie jest w 100% przemyslane, funkcjonalne, intuicyjne i bez bolu zaimplementowane tak ze niemalze staje sie integralna czescia gry.



Co do grafiki to nie bede sie rozpisywal (sa od tego filmiki na YT)
Powiem tylko ze tak dobrze zrobionych twarzy, z tak dokladna mimika to jeszcze w zadnej grze nei widzialem. Beczka piwa dla tworcow za to.


Jak dla mnie murowany kandydat od listy gra roku 2010.
Specjalnei dla tej gry kupilem PS3 i nie sadze abym zalowal wydanych pieniedzy.
Do premiery jeszcze tylko 11 dni...
Sprzedam zestaw perkusji do GUITAR HERO na x360 - chetni pisacna PW
Each EMO can suck my ballsack but one in particular...
NIE POMAGAM NA PW, CHCESZ POMOCY - PISZ NA FORUM W ODPOWIEDNIM TEMACIE
GalkaPL - nieważne jaki będzie twój nowy nick my ZAWSZE będziemy pamiętać własnie ten...
Awatar użytkownika
fluid
*mod
 
Posty: 14746
Dołączenie: 12 Gru 2004, 00:38
Miejscowość: Warszawa
Pochwały: 947



Heavy rain [ps3]

Postprzez ToServeAndProtect 15 Lut 2010, 12:21

fluid, się rozpisałeś :)
ja grałem w demko jakieś 2 tygodnie temu :) mam podobne wrażenia. jednak bez tego systemu gra zostałaby zwykłą przygodówką jakie możemy spotkać na PC. fluid praktycznie opisał każdy aspekt gry więc nie ma co powtarzać. u mnie gra także zamówiona i czeka na premierę
| MSI X470 GAMING PLUS | AMD Ryzen 7 2700 | Kingston HyperX DDR4 Fury Black 16GB | PNY GeForce GTX 1080 XLR8 8GB GDDR5X | AOC Q3279VWFD8 31.5" + IIYAMA ProLite E2407HDS 24" |
| SSD Samsung 860 Evo 512GB + SSD Samsung 830 128GB + SSHD Seagate 2TB + WD Caviar Blue 650GB + WD Caviar Green 1TB | Powered by Supremo FM2 Gold 750W |

Image

Image
Awatar użytkownika
ToServeAndProtect
»ekspert
 
Posty: 14516
Dołączenie: 12 Maj 2006, 16:36
Miejscowość: Warszawa
Pochwały: 461



Heavy rain [ps3]

Postprzez CrossFire 15 Lut 2010, 19:49

Ja tez grałem ostatnio w demko, ale na pewno w moim przypadku dla tej gry PS3 bym nie kupił (God of War III tak :P)
Prawie wszystko co opisał fluid, podpisuje się oprócz do sterowania, które moim zdaniem robił jakiś kompletny debil, a myślałem, ze KZ2 to porażka pod tym względem.

Oczywiste nie to, żeby nie można do niego było się przyzwyczaić, do wszystkiego można.
Zresztą ludzie od Fahrenheit wiedza jak zrobić dobra grę w bardzo dobrym klimacie.
ASUS ROG G751 / i7 4720 /32gb ram /SSD240gb+1TB/GTX 970m | + Xperia Z3
Awatar użytkownika
CrossFire
~user
 
Posty: 4668
Dołączenie: 08 Lut 2007, 18:47
Miejscowość: Liegnitz/Breslau
Pochwały: 141



Heavy rain [ps3]

Postprzez fluid 02 Mar 2010, 11:28

od wczoraj katuje juz pelna wersje i dawno juz zadna gra mnie tak nie wciagela
grajac czuje sie jakbym ogladal dobry thriller
ujecia kamery, prowadzenie akcji wgniata w ziemie
ciezko jest opisac to trzeba zobaczyc
jak dla mnie gra 2010 ktora ciezko bedzie przebic

Dodano 02.03.2010 08:35:09:
Skonczylem wczoraj calosc (na razie na 4 sposoby) i musze powiedziec ze daaawno sie tak dobrze nei bawilem.
Do samego konca nie bylo wiadomo kto jest zabojca z origami i do samego konca udalo sie to tworcom gry utrzymac w tajemnicy i nie przemycic za duzo w fabule.
Kiedy juz bomba zostala zrzucona i tozsamosc mordercy ujawniona zaliczylem taki opad szczeki ze jeszcze dlugo nie moglem sie pozbierac.
Pozniej kiedy zaczalem sie cofac pamiecia do poprzednich wydarzen pewne fakty (wtedy niestotne) zaczely nabierac nowego znaczenia i wlasnie to potwierdza potege tej pozycji.
Jak dla mnie czarny kon w zestawieniu na gre roku 2010 chociaz konkurencja tutaj bedzie spora (gran turismo 5, nowy splinter cell,
ff 13...)
Jednym slowem - must have must play dla wszystkich posiadaczy ps3

Howgh
Sprzedam zestaw perkusji do GUITAR HERO na x360 - chetni pisacna PW
Each EMO can suck my ballsack but one in particular...
NIE POMAGAM NA PW, CHCESZ POMOCY - PISZ NA FORUM W ODPOWIEDNIM TEMACIE
GalkaPL - nieważne jaki będzie twój nowy nick my ZAWSZE będziemy pamiętać własnie ten...
Awatar użytkownika
fluid
*mod
 
Posty: 14746
Dołączenie: 12 Gru 2004, 00:38
Miejscowość: Warszawa
Pochwały: 947




Powróć do Konsole i Emulacja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości