Tworzę sobie spis audiobooków w excelu, mam kilka kolumn:
Tytuł
Autor
Gatunek
Lektor
i teraz o co chodzi, chciałbym mieć możliwość sortowania według autora, tytułu, gatunku czy lektora. Wiem, że się tak da.
Nie chodzi mi o zaznaczanie pwłaściwej kolumny z góry do dołu i zaznaczanie sortuj od a do z czy odwrotnie.
Już wyjaśniam.
Używam office 2013 więc na tym przykładzie będę objaśniał.
Z górnego enu wybieram pozycję "Dane", tutaj z rozwiniętej listy wybieram "Sortowanie" i teraz, domyślnie w polu jest napisane Kolumna A i jak kliknę OK, to posortuje i wszystko według kolumny A, akurat jest to kolumna z tytułami, jak wpiszę w to pole Kolumna B posortuje mi według autorów bo to kolumna z autorami, ale o co chodzi, pierwszy wiersz przeznaczyłem na nazwy kolumn, czyli A1 to Tytuł, B1 to Autor, C 1 to Gatunek i D1 to Lektor
Jak i gdzie ustawić, aby te komórki z nazwami nie brały udziału w sortowanu, aby zawsze były na pierwszej pozycji, to raz, a dwa to gdzie i co ustawić, aby te właśnie komórki miały nazwę Tytuł, Autor itd, to znaczy jak wejdę w Dane -> sortowanie i tu zamiast Kolumna A wpiszę Tytuł i kliknę OK, to posortuje mi według kolumny A czyli kolumny z tytułami, teraz jak wpiszę w to pole do sortowania słowo Tytuł to wywala mi komunikat o treści:
"Microsoft Excel dialog Podany tekst nie jest prawidłowym odwołaniem ani zdefiniowaną nazwą."
Jestem niewidomy więc proszę o w miarę łopatologiczne wyjaśnienie co i gdzie ustawić.
Z góry dziękuję za pomoc