• Ogłoszenie:

Samoczyszcząca się karta pamięci

Dyskusje na tematy związane z problemami sprzętowymi - komputery, podzespoły, akcesoria... oraz sprzęt RTV

Samoczyszcząca się karta pamięci

Postprzez Adasiek74 17 Lip 2016, 23:12

reklama
Witam mam dość niecodzienny problem. Posiadam kartę Micro SD Samsung EVO 64GB. Działa ona w LG G3. Jakiś miesiąc temu byłem zmuszony oddać ją na gwarancje po tym jak karta od tak sama się formatowała w różnych odstępach czasu. Po około tygodniu odezwał się do mnie komputronik z informacją że karta została wymieniona na nową więc się ucieszyłem, myślałem że problem został rozwiązany ( miała ona ponad rok czasu a po tym jak wymienili ją na nowo dostałem od nowa 2 lata gwarancji wiec super) lecz nie minął miesiąc jak użytkuje nową kartę a problem znowu się pojawił.. Przerzucałem pliki z komputera na telefon przez kabel. Zaraz po odłączeniu zauważyłem że karta ma zajęte ledwie 5mb... - znowu się wyczyściła. Skoro kartę wymienili na nową zakładam, że ją sprawdzili i to ona była uszkodzona a nie mój telefon czyż nie? Bo chyba od tak nie daliby nowej (aż tak dobrze to chyba nie ma). Teraz rodzi się pytanie.. Czy mogę chcieć zwrotu pieniędzy za kartę? Bo szczerze mam dosyć Samsungowskich kart pamięci i nie mam zamiaru się ciągle bać o dane i patrzeć czy wszystko z nią okej tymbardziej że karta nigdy nie była odłączana od slotu przez ten miesiąc a odłączyć na pewno się nie odłączyła sama więc to też nie jest wina utraty danych.

PS. Dodam, że próbowałem odzyskać dane z karty Recuv'ą ale kompetnie nic nie widzi.. co też jest dosyć dziwne bo świeżo sformatowaną kartę powinno bez problemu się odzyskać tym bardziej, że nic na nią nie kopiowałem od czasu samoistnego czyszczenia ..
Lenovo Legion Y540: Intel Core i5 9300H 4.1GHz UV| NVIDIA GeForce GTX 1660Ti 6GB GDDR6 @ 1630MHz/1650MHz | Crucial 32GB DDR4 2667MHz CL19 | KIOXIA Exceria Plus 1TB+ Crucial MX500 500GB | Windows 10 Education
Adasiek74
~user
 
Posty: 422
Dołączenie: 05 Kwi 2009, 18:27
Miejscowość: Płock
Pochwały: 8



Samoczyszcząca się karta pamięci

Postprzez bladi1492 28 Lip 2016, 15:41

Adasiek74 napisał(a):[...]Teraz rodzi się pytanie.. Czy mogę chcieć zwrotu pieniędzy za kartę?

Odpowiem tylko na te pytanie :), jeżeli karta była brana na Osobę prywatną to jak najbardziej masz prawo ją zwrócić, oczywiście o ile posiadasz dowód zakupu, czy masz prawo domagać się pieniędzy , jeżeli karta się psuje to przy 3 takiej samej usterce jak i przy trzecim roszczeniu gwarancyjnym masz prawo domagać się zwrotu pieniążków lub ponownie nowej karty lub innej w tym samym przedziale cenowym którą oferuje sklep.
Natomiast jeżeli brałeś kartę na firmę i zakupowałeś i siebie gdzieś na miejscu również masz prawo zwrotu karty i ta sama reguła co przy osobie prywatnej, aczkolwiek jeżeli brałeś tą kartę na firmę, fakturę przez jeden z sklepów internetowych to firmą od której kupiłeś nie koniecznie musi się zgodzić na zwrot przedmiotu który zakupiłeś tym bardziej przy tak długim czasie, jeżeli to zrobią to tylko z swojej dobrej woli.
Aczkolwiek chciałbym podkreślić że nie mam pewności co do 100% prawności moich słów. :) bynajmniej tak było u mnie w firmie jak handlowaliśmy elektronarzędziami jak i maszynami.
"Nie rozmawiaj z idiotą bo najpierw zniżysz się do jego poziomu a potem on pobije Cię doświadczeniem..."
Awatar użytkownika
bladi1492
~user
 
Posty: 695
Dołączenie: 12 Cze 2007, 11:00
Miejscowość: Cybinka-Słubice
Pochwały: 51



Samoczyszcząca się karta pamięci

Postprzez Adasiek74 28 Lip 2016, 16:11

Oddałem karte na gwarancje prawie 2 tygodnie temu. Złożyłem podanie o zwrot pieniędzy więc zobaczymy jak to będzie (2 reklamacja). Maja 2 tygodnie na rozpatrzenie więc max w poniedziałek muszą podjąć decyzje ;)
Lenovo Legion Y540: Intel Core i5 9300H 4.1GHz UV| NVIDIA GeForce GTX 1660Ti 6GB GDDR6 @ 1630MHz/1650MHz | Crucial 32GB DDR4 2667MHz CL19 | KIOXIA Exceria Plus 1TB+ Crucial MX500 500GB | Windows 10 Education
Adasiek74
~user
 
Posty: 422
Dołączenie: 05 Kwi 2009, 18:27
Miejscowość: Płock
Pochwały: 8



Samoczyszcząca się karta pamięci

Postprzez bladi1492 28 Lip 2016, 16:15

Co do terminu 2 tyg, to fakt mają na naprawę dwa tyg od momentu przyjęcia zlecenia ale warto pamiętać jeszcze taką kwestię że jeżeli po 2 tyg nie dostaniesz informacji pisemnej o tym co się dzieje z kartą, czyli ani emaliowej ani pocztą , a będzie to trwało dłużej niż dwa tyg to również masz prawo domagać się o nowy, zamieniony sprzęt lub zwrot pieniędzy.
"Nie rozmawiaj z idiotą bo najpierw zniżysz się do jego poziomu a potem on pobije Cię doświadczeniem..."
Awatar użytkownika
bladi1492
~user
 
Posty: 695
Dołączenie: 12 Cze 2007, 11:00
Miejscowość: Cybinka-Słubice
Pochwały: 51



Samoczyszcząca się karta pamięci

Postprzez apg2312 28 Lip 2016, 19:46

Adasiek74 napisał(a):Oddałem karte na gwarancje prawie 2 tygodnie temu. Złożyłem podanie o zwrot pieniędzy więc zobaczymy jak to będzie (2 reklamacja). Maja 2 tygodnie na rozpatrzenie więc max w poniedziałek muszą podjąć decyzje ;)

1 Gwarancję (która jest dobrowolnym oświadczeniem woli) daje producent
2 Podania, to sobie możesz :P
3 Jakie 2 tygodnie ??????????? Skąd wziąłeś ten termin ???????

bladi1492 napisał(a):Co do terminu 2 tyg, to fakt mają na naprawę dwa tyg od momentu przyjęcia zlecenia ale warto pamiętać jeszcze taką kwestię że jeżeli po 2 tyg nie dostaniesz informacji pisemnej o tym co się dzieje z kartą, czyli ani emaliowej ani pocztą , a będzie to trwało dłużej niż dwa tyg to również masz prawo domagać się o nowy, zamieniony sprzęt lub zwrot pieniędzy.

Wiesz, że dzwonią, ale nie wiesz w którym kościele ;)
Poczytaj sobie o różnicy między
GWARANCJĄ
a
RĘKOJMIĄ
bo bez urazy, ale mylisz obydwa pojęcia.

Lektura do poduszki (na szybko znalezione w necie) :
http://www.infor.pl/prawo/prawa-konsumenta/gwarancja/92990,Naprawa-gwarancyjna.html
http://www.infor.pl/prawo/prawa-konsumenta/gwarancja/278696,Rekojmia-niezgodnosc-towaru-z-umowa-a-gwarancja-jakosci.html
https://magazyn.allegro.pl/4315-czym-rozni-sie-gwarancja-od-rekojmi-za-wady
http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia-czy-gwarancja/
Resztę sami sobie możecie poszukać :D
Adam

I have no right to ask this of any of you... but will you follow me...one last time ?

QuadCore Intel Core i7-6700K/Asus Z170 Pro Gaming/4x4GB Kingston HyperX Fury Black 2400/Gigabyte RTX 3060 VISION OC 12 GB/SSD Patriot VIPER VPN100 256GB M.2 PCIe x4 NVMe + SSD Plextor M6S 128GB SATA3 + Toshiba P300 1TBB/HL-DT-ST DVDRAM GH24NSB0/Philips 240V5QDSB/OCZ ZS 550W
Awatar użytkownika
apg2312
~user
 
Posty: 1308
Dołączenie: 29 Lip 2008, 20:09
Miejscowość: هورشاو
Pochwały: 85



Samoczyszcząca się karta pamięci

Postprzez Adasiek74 28 Lip 2016, 20:10

bladi1492 napisał(a):Co do terminu 2 tyg, to fakt mają na naprawę dwa tyg od momentu przyjęcia zlecenia ale warto pamiętać jeszcze taką kwestię że jeżeli po 2 tyg nie dostaniesz informacji pisemnej o tym co się dzieje z kartą, czyli ani emaliowej ani pocztą , a będzie to trwało dłużej niż dwa tyg to również masz prawo domagać się o nowy, zamieniony sprzęt lub zwrot pieniędzy.


Masz racje ale jutro mimo wszystko zadzwonię do nich i dopytam się co się dzieje.

apg2312 napisał(a):
Adasiek74 napisał(a):Oddałem karte na gwarancje prawie 2 tygodnie temu. Złożyłem podanie o zwrot pieniędzy więc zobaczymy jak to będzie (2 reklamacja). Maja 2 tygodnie na rozpatrzenie więc max w poniedziałek muszą podjąć decyzje ;)

1 Gwarancję (która jest dobrowolnym oświadczeniem woli) daje producent
2 Podania, to sobie możesz :P
3 Jakie 2 tygodnie ??????????? Skąd wziąłeś ten termin ???????

bladi1492 napisał(a):Co do terminu 2 tyg, to fakt mają na naprawę dwa tyg od momentu przyjęcia zlecenia ale warto pamiętać jeszcze taką kwestię że jeżeli po 2 tyg nie dostaniesz informacji pisemnej o tym co się dzieje z kartą, czyli ani emaliowej ani pocztą , a będzie to trwało dłużej niż dwa tyg to również masz prawo domagać się o nowy, zamieniony sprzęt lub zwrot pieniędzy.

Wiesz, że dzwonią, ale nie wiesz w którym kościele ;)
Poczytaj sobie o różnicy między
GWARANCJĄ
a
RĘKOJMIĄ
bo bez urazy, ale mylisz obydwa pojęcia.

Lektura do poduszki (na szybko znalezione w necie) :
http://www.infor.pl/prawo/prawa-konsumenta/gwarancja/92990,Naprawa-gwarancyjna.html
http://www.infor.pl/prawo/prawa-konsumenta/gwarancja/278696,Rekojmia-niezgodnosc-towaru-z-umowa-a-gwarancja-jakosci.html
https://magazyn.allegro.pl/4315-czym-rozni-sie-gwarancja-od-rekojmi-za-wady
http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia-czy-gwarancja/
Resztę sami sobie możecie poszukać :D


Podania to sobię mogę ;) nie znasz ich procedury a piszesz głupoty. W komputroniku wymagają podania o odstąpieniu od umowy (jeżeli chce się zwrot pieniędzy - też mnie to zdziwiło) a co do twojego 3 punktu to wziąłem te 2 tygodnie robocze stąd, że najzwyczajniej zapytałem od razu ile czasu mają na rozpatrzenie i podjęcie decyzji. Masz na dowód zdjęcie z uwagą że owe podanie musiałem donieść ;)

Image
Lenovo Legion Y540: Intel Core i5 9300H 4.1GHz UV| NVIDIA GeForce GTX 1660Ti 6GB GDDR6 @ 1630MHz/1650MHz | Crucial 32GB DDR4 2667MHz CL19 | KIOXIA Exceria Plus 1TB+ Crucial MX500 500GB | Windows 10 Education
Adasiek74
~user
 
Posty: 422
Dołączenie: 05 Kwi 2009, 18:27
Miejscowość: Płock
Pochwały: 8



Samoczyszcząca się karta pamięci

Postprzez apg2312 28 Lip 2016, 20:35

Komputronik (czyli sprzedawca) nie jest gwarantem sprzętu, ponieważ nie jest jego producentem. A o ile mi wiadomo wg obecnych przepisów gwarancję daje producent - sprzedawca teoretycznie też by mógł, ale sprzedawca jest uwiązany przepisami, i MUSI dać rękojmię, więc gwarancją się nie przejmuje :) Dodatkowo sprzedawca co najwyżej może, ale nie musi być pośrednikiem w procedurze gwarancyjnej.
Skoro napisałeś do Komputronika podanie o odstąpienie od umowy, to korzystasz teraz z rękojmi, nie z gwarancji.
Wystarczy precyzyjnie formułować swoje myśli, i nie mylić pojęć, bo wbrew pozorom i czasami podobieństwom GWARANCJA I RĘKOJMIA to dwie całkowicie różne rzeczy.
Adam

I have no right to ask this of any of you... but will you follow me...one last time ?

QuadCore Intel Core i7-6700K/Asus Z170 Pro Gaming/4x4GB Kingston HyperX Fury Black 2400/Gigabyte RTX 3060 VISION OC 12 GB/SSD Patriot VIPER VPN100 256GB M.2 PCIe x4 NVMe + SSD Plextor M6S 128GB SATA3 + Toshiba P300 1TBB/HL-DT-ST DVDRAM GH24NSB0/Philips 240V5QDSB/OCZ ZS 550W
Awatar użytkownika
apg2312
~user
 
Posty: 1308
Dołączenie: 29 Lip 2008, 20:09
Miejscowość: هورشاو
Pochwały: 85



Samoczyszcząca się karta pamięci

Postprzez bladi1492 29 Lip 2016, 09:56

apg2312 napisał(a):Wiesz, że dzwonią, ale nie wiesz w którym kościele ;)
Poczytaj sobie o różnicy między
GWARANCJĄ
a
RĘKOJMIĄ
bo bez urazy, ale mylisz obydwa pojęcia.

Lektura do poduszki (na szybko znalezione w necie) :
http://www.infor.pl/prawo/prawa-konsumenta/gwarancja/92990,Naprawa-gwarancyjna.html
http://www.infor.pl/prawo/prawa-konsumenta/gwarancja/278696,Rekojmia-niezgodnosc-towaru-z-umowa-a-gwarancja-jakosci.html
https://magazyn.allegro.pl/4315-czym-rozni-sie-gwarancja-od-rekojmi-za-wady
http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia-czy-gwarancja/
Resztę sami sobie możecie poszukać :D

Dzięki poleci jako lektura, któregoś wieczoru :D, i przepraszam za wprowadzenie w błąd.
"Nie rozmawiaj z idiotą bo najpierw zniżysz się do jego poziomu a potem on pobije Cię doświadczeniem..."
Awatar użytkownika
bladi1492
~user
 
Posty: 695
Dołączenie: 12 Cze 2007, 11:00
Miejscowość: Cybinka-Słubice
Pochwały: 51



Samoczyszcząca się karta pamięci

Postprzez Adasiek74 01 Sie 2016, 18:48

Sprawa zakończyła się w ten sposób że oddano mi pieniądze za kartę a w to miejsce kupiłem Kingstona 64GB U3 który od Samsunga Evo jest 4x szybszy przy zapisie i 2x szybszy w odczycie :D czyli w sumie wyszedłem na tym lepiej :P
Lenovo Legion Y540: Intel Core i5 9300H 4.1GHz UV| NVIDIA GeForce GTX 1660Ti 6GB GDDR6 @ 1630MHz/1650MHz | Crucial 32GB DDR4 2667MHz CL19 | KIOXIA Exceria Plus 1TB+ Crucial MX500 500GB | Windows 10 Education
Adasiek74
~user
 
Posty: 422
Dołączenie: 05 Kwi 2009, 18:27
Miejscowość: Płock
Pochwały: 8




Powróć do Hardware

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 25 gości