• Ogłoszenie:

Simlock a gwarancja

Forum komórkowe - wszystko co związane z tą jakże obszerną tematyką.

Simlock a gwarancja

Postprzez ToServeAndProtect 02 Mar 2015, 16:12

reklama
Chcę się tylko upewnić czy były jakieś zmiany czy jest po staremu.
Jak google pytałem to odpowiedzi są z czasów 2006-2012. Do dziś 3 lata to bardzo dużo i zawsze mogło się coś zmienić.

Wiem, że operator może zdjąć simlocka i nie traci się gwarancji ale to kosztuje.

Pytanie: Czy samowolne zdjęcie simlocka powoduje utratę gwarancji?
| MSI X470 GAMING PLUS | AMD Ryzen 7 2700 | Kingston HyperX DDR4 Fury Black 16GB | PNY GeForce GTX 1080 XLR8 8GB GDDR5X | AOC Q3279VWFD8 31.5" + IIYAMA ProLite E2407HDS 24" |
| SSD Samsung 860 Evo 512GB + SSD Samsung 830 128GB + SSHD Seagate 2TB + WD Caviar Blue 650GB + WD Caviar Green 1TB | Powered by Supremo FM2 Gold 750W |

Image

Image
Awatar użytkownika
ToServeAndProtect
»ekspert
 
Posty: 14516
Dołączenie: 12 Maj 2006, 16:36
Miejscowość: Warszawa
Pochwały: 461



Simlock a gwarancja

Postprzez Robert 02 Mar 2015, 17:00

ToServeAndProtect napisał(a):Wiem, że operator może zdjąć simlocka i nie traci się gwarancji ale to kosztuje.


Jaka sieć? Choć podejrzewam orange bo oni tylko uporczywie simlocki walą.

Może coś w stylu TurboSIM sobie zakup :)?
Awatar użytkownika
Robert
»ekspert
»ekspert
 
Posty: 6403
Dołączenie: 21 Mar 2006, 22:52
Miejscowość: ...
Pochwały: 352



Simlock a gwarancja

Postprzez ToServeAndProtect 02 Mar 2015, 17:16

akurat tutaj PLUS :P to telefony służbowe :)
| MSI X470 GAMING PLUS | AMD Ryzen 7 2700 | Kingston HyperX DDR4 Fury Black 16GB | PNY GeForce GTX 1080 XLR8 8GB GDDR5X | AOC Q3279VWFD8 31.5" + IIYAMA ProLite E2407HDS 24" |
| SSD Samsung 860 Evo 512GB + SSD Samsung 830 128GB + SSHD Seagate 2TB + WD Caviar Blue 650GB + WD Caviar Green 1TB | Powered by Supremo FM2 Gold 750W |

Image

Image
Awatar użytkownika
ToServeAndProtect
»ekspert
 
Posty: 14516
Dołączenie: 12 Maj 2006, 16:36
Miejscowość: Warszawa
Pochwały: 461



Simlock a gwarancja

Postprzez maly_dave 02 Mar 2015, 22:00

O ile mi wiadomo zakupując/dostając telefon od Orange, telefon nie posiada simlocka, jedynie ich soft wgrany. Sam mam Z2, ktorą dostałem do umowy na której simlocka nie było.
maly_dave
~user
 
Posty: 1
Dołączenie: 02 Mar 2015, 21:54



Simlock a gwarancja

Postprzez ToServeAndProtect 02 Mar 2015, 22:16

proszę o odpowiedź na zadane pytanie. nie pytam o soft i czy gdzieś jest simlock a gdzie go nie ma. nie interesuje mnie to.
| MSI X470 GAMING PLUS | AMD Ryzen 7 2700 | Kingston HyperX DDR4 Fury Black 16GB | PNY GeForce GTX 1080 XLR8 8GB GDDR5X | AOC Q3279VWFD8 31.5" + IIYAMA ProLite E2407HDS 24" |
| SSD Samsung 860 Evo 512GB + SSD Samsung 830 128GB + SSHD Seagate 2TB + WD Caviar Blue 650GB + WD Caviar Green 1TB | Powered by Supremo FM2 Gold 750W |

Image

Image
Awatar użytkownika
ToServeAndProtect
»ekspert
 
Posty: 14516
Dołączenie: 12 Maj 2006, 16:36
Miejscowość: Warszawa
Pochwały: 461



Simlock a gwarancja

Postprzez gixxxer 03 Mar 2015, 11:29

Kiedy kupowałeś te telefony że jeszcze mają taki wynalazek i co to za telefony?? Pytam bo od lat mam tam umowę i żaden telefon (a przewinęło się u nas w firmie ich sporo) nie miał blokady sim lock.

Pewnie trafiłeś na tą stronkę ale nie wiem czy przeczytałeś to co jest napisane na samym dole

BOK Plus
ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | Intel Core i9-12900K 3.2GHz+Corsair iCUE H150i Elite LCD+Thermal Grizzly CPU Contact Frame | ASUS GeForce RTX 3080 Ti ROG STRIX OC | 4x16GB DDR4 Corsair Vengeance RGB 3600MHz CL16 | Samsung 980 PRO 1TB M.2+
Kingston KC3000 1TB M.2 | Corsair RM1000x 80 Plus Gold 1000W | SilentiumPC Signum SG7V Evo TG ARGB | Microsoft Windows 11 Professional x64 | LG 27GP950-B 4K NanoIPS
Image
Awatar użytkownika
gixxxer
~user
 
Posty: 699
Dołączenie: 05 Sty 2010, 17:30
Miejscowość: Kraków
Pochwały: 64



Simlock a gwarancja

Postprzez ToServeAndProtect 03 Mar 2015, 16:29

Telefony brane na firmę w PLUSie i simlock niestety jest :/
| MSI X470 GAMING PLUS | AMD Ryzen 7 2700 | Kingston HyperX DDR4 Fury Black 16GB | PNY GeForce GTX 1080 XLR8 8GB GDDR5X | AOC Q3279VWFD8 31.5" + IIYAMA ProLite E2407HDS 24" |
| SSD Samsung 860 Evo 512GB + SSD Samsung 830 128GB + SSHD Seagate 2TB + WD Caviar Blue 650GB + WD Caviar Green 1TB | Powered by Supremo FM2 Gold 750W |

Image

Image
Awatar użytkownika
ToServeAndProtect
»ekspert
 
Posty: 14516
Dołączenie: 12 Maj 2006, 16:36
Miejscowość: Warszawa
Pochwały: 461



Simlock a gwarancja

Postprzez gixxxer 03 Mar 2015, 16:58

ToServeAndProtect napisał(a):Telefony brane na firmę w PLUSie


Więc wyżej masz też odpowiedź (w miarę aktualną bo z maja zeszłego roku). Wybierz się do salonu z dowodem zakupu i usuną Ci blokadę (chyba że jeszcze trwa umowa, wtedy pewnie będzie problem).
Jeśli zrobisz to sam, nawet kodem stracisz gwarancję.
Ostatnio edytowany przez gixxxer, 03 Mar 2015, 17:06, edytowano w sumie 1 raz
ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | Intel Core i9-12900K 3.2GHz+Corsair iCUE H150i Elite LCD+Thermal Grizzly CPU Contact Frame | ASUS GeForce RTX 3080 Ti ROG STRIX OC | 4x16GB DDR4 Corsair Vengeance RGB 3600MHz CL16 | Samsung 980 PRO 1TB M.2+
Kingston KC3000 1TB M.2 | Corsair RM1000x 80 Plus Gold 1000W | SilentiumPC Signum SG7V Evo TG ARGB | Microsoft Windows 11 Professional x64 | LG 27GP950-B 4K NanoIPS
Image
Awatar użytkownika
gixxxer
~user
 
Posty: 699
Dołączenie: 05 Sty 2010, 17:30
Miejscowość: Kraków
Pochwały: 64



Simlock a gwarancja

Postprzez ToServeAndProtect 03 Mar 2015, 17:04

gixxxer, rozumiem. niestety to koszt :P
| MSI X470 GAMING PLUS | AMD Ryzen 7 2700 | Kingston HyperX DDR4 Fury Black 16GB | PNY GeForce GTX 1080 XLR8 8GB GDDR5X | AOC Q3279VWFD8 31.5" + IIYAMA ProLite E2407HDS 24" |
| SSD Samsung 860 Evo 512GB + SSD Samsung 830 128GB + SSHD Seagate 2TB + WD Caviar Blue 650GB + WD Caviar Green 1TB | Powered by Supremo FM2 Gold 750W |

Image

Image
Awatar użytkownika
ToServeAndProtect
»ekspert
 
Posty: 14516
Dołączenie: 12 Maj 2006, 16:36
Miejscowość: Warszawa
Pochwały: 461



Simlock a gwarancja

Postprzez Robert 07 Mar 2015, 13:34

To czemu nie kupisz coś w stylu turboSIM ?
Awatar użytkownika
Robert
»ekspert
»ekspert
 
Posty: 6403
Dołączenie: 21 Mar 2006, 22:52
Miejscowość: ...
Pochwały: 352



Simlock a gwarancja

Postprzez ToServeAndProtect 07 Mar 2015, 13:39

Robert, tu raczej chodzi o dalszą odsprzedaż. a telefon z simlockiem traci na wartości ;)
| MSI X470 GAMING PLUS | AMD Ryzen 7 2700 | Kingston HyperX DDR4 Fury Black 16GB | PNY GeForce GTX 1080 XLR8 8GB GDDR5X | AOC Q3279VWFD8 31.5" + IIYAMA ProLite E2407HDS 24" |
| SSD Samsung 860 Evo 512GB + SSD Samsung 830 128GB + SSHD Seagate 2TB + WD Caviar Blue 650GB + WD Caviar Green 1TB | Powered by Supremo FM2 Gold 750W |

Image

Image
Awatar użytkownika
ToServeAndProtect
»ekspert
 
Posty: 14516
Dołączenie: 12 Maj 2006, 16:36
Miejscowość: Warszawa
Pochwały: 461



Simlock a gwarancja

Postprzez Łowca Androidów 09 Mar 2015, 00:29

Nie mam dla Ciebie odpowiedzi jaką byś chciał uzyskać,ale poczytaj - znalazłem to na forum prawnym
Art. 535. Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.

Czyli w momencie sprzedaży właścicielem staję się ja a nie orange i jako właściciel mogę swobodnie dysponować telefonem. W regulaminie wyraźnie jest określony sposób nabycia tzn "ZAKUP"...

Potem pojechałem po wadach - w momencie zakupu nie zostałem w żaden sposób poinformowany ani ustnie ani w umowie, że telefon ma blokadę /może być wykorzystywany tylko w Orange/ i zażądałem naprawy szkody zmniejszającej wartość zakupionego produktu zgodnie z

Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne).


tutaj wzrór reklamacji:
REKLAMACJA

Reklamuję zakupiony u Państwa telefon Samsung Galaxy S I9000 o numerze IMEI XXXXXXXX z powodu wady produktu polegającej na niezgodności produktu z umową, gdyż telefon nie nadaje się do celu, w którym powinien być użytkowany. Niezgodność ta wynika z faktu zainstalowania w nim simlocka, o którym sprzedawca nie poinformował kupującego i konsekwencji z tego faktu wynikających np. możliwości zablokowania na stałe telefonu po kilkukrotnym wpisaniu błędnego klucza kontroli blokady oraz możliwości korzystania z telefonu tylko w sieci Orange.

W związku z wadą towaru proszę o naprawę produktu lub wymiany na produkt pozbawiony wad.

UZASADNIENIE

W XXXXXX dokonałem drogą internetową zakupu w firmie PTK Centertel „Orange” telefon Samsung Galaxy S I9000 o numerze IMEI XXXXXXXXXX. Zakupu dokonałem drogą internetową po zapoznaniu się z ofertą zawartą na stronie internetowej Start - strona główna, orange - http://www.orange.pl. Po dwóch latach użytkowania i zakończeniu umowy postanowiłem do w/w telefonu zainstalować kartę innego operatora i okazało się, że sprzęt został programowo zablokowany przez sprzedawcę. Na moją prośbę o usuniecie tej wady otrzymałem odpowiedź z BOK w treści „aparaty telefoniczne sprzedawane Klientom stanowią własność PTK Centertel sp. z o.o. Właściciel rzeczy może swobodnie korzystać z rzeczy czy też rozporządzać nią. Zatem może swobodnie umieszczać logo Orange na telefonach jak i zakładać blokadę SIM Lock.”

Sprzedawca zapomina jednak, że zgodnie z umową i regulaminem w momencie zakupu - telefon komórkowy staje się moją własnością i to ja mam prawo nim dysponować zgodnie z jego przeznaczeniem. Brak takiej możliwości to sprzedaż produktu z wadą i świadome wprowadzenie w błąd przez sprzedawcę, czym zostały naruszone moje prawa konsumenckie.

Pierwszy to brak oznaczenia towaru, które wprowadza Klientów w błąd, co do jakości i możliwości korzystania zgodnie z przeznaczeniem. Wchodząc na stronę internetową zapoznajemy się ze specyfikacją sprzedawanego sprzętu np:
Telefony komórkowe Orange - abonament, mix, karta i internet.

Na podstawie zapisu tam zawartego Klient dochodzi do wniosku, że kupuje produkt pełnowartościowy. Brak jakiejkolwiek informacji o fakcie, że właścicielem jest Orange i zakłada blokady na sprzedawany sprzęt. Nie ma takiej informacji na stronie ani zawartych tam odnośnikach do cenników. Nie zawarto takiego zapisu w umowie, regulaminach, z którymi się zapoznaję w momencie podpisania umowy /ksero umowy, którą państwo posiadają/ oraz na otrzymanym produkcie np. na opakowaniu.

Drugim rodzajem jest naruszenie swobody decydowania. W wyniku pominięcia istotnych cech produktu i zatajeniu informacji o simlocku została naruszona zasada podjęcia dogodnej decyzji. Brak oznaczenia w umowie i na stronie internetowej w/w informacji spowodował, że jako Klient byłem przeświadczony o kupnie produktu pełnowartościowego, co wpłynęło znacznie na podjęcie decyzji w sprawie zakupu telefonu i podpisania umowy na usługi telekomunikacyjne na okres dwóch lata.

Trzeci aspekt to potencjalna możliwość zablokowania na stałe możliwości zdjęcia simloka. W związku z faktem wady produktu i braku informacji o tym Klient może omyłkowo na stałe zablokować możliwość zdjęcia simloka poprzez wprowadzenie kilkukrotne błędnego „klucza kontroli blokady sieci”. Brak jest jakiejkolwiek informacji w instrukcji producenta firmy Samsung, bo nie zakłada ona simlocka. Natomiast sprzedawca PKT Centertel tzw. Orange nie załącza do sprzedawanego produktu żadnej instrukcji ani informacji o wystąpieniu takiej możliwości. Klient, który wkłada kartę innego operatora po takim komunikacie będzie wpisywał PIN i PUK dołączany do nowej karty i tym samym trwale może zablokować możliwość zdjęcia simloka. Za odpowiednie informowanie o takiej możliwości odpowiada, sprzedawca telefonu zgodnie z przekazaną informacją mailową w dniu 2013-03-11 z BOK jest nią firma PTK Centertel sp. z o.o.

Czwartą wadą jest próba pobierania opłat w wysokości 77zł za doprowadzenie do stanu użyteczności, jaką sugerował sprzedawca na stronie internetowej i w zawartej umowie. Określiłbym jako szczyt bezczelności sprzedaż towaru z wadą i jeszcze pobierania za naprawę opłat. Na zakończenie zaznaczyć chciałbym, że metoda pobierania opłat za naprawę wady sprzedawanego produktu jest zastosowaniem kolejnej sankcji na mnie jako Kliencie. Postępowanie takie narusza dobre obyczaje oraz interesy ekonomiczne konsumentów zgodnie z treścią art. 385 1. § 1 k.c..

Zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom w wyniku, takiego działania firmy PTK Centertel tzw. Orange powstała wada produktu kwalifikująca produkt do wymiany na pozbawiony wad lub naprawy przez sprzedawcę. Czego jako Klient od Państwa firmy się domagam. Proszę, więc o przesłanie numeru odblokowującego telefon lub wymiany na produkt pozbawiony wady wskazanej powyżej.

Z poważaniem


Warto pocisnąć :)

Tak swoją drogą to dziwię sie operatorom, ze zakładają simlock'i - przez to tracą klientów.
W końcu kupując u nich telefon na abonament nie ma znaczenia czy będziemy z niego korzystć czy go odsprzedamy - tak czy inaczej abonament przez okrest trwania umowy musimy płacić - po prostu absurd w czystej postaci.
Kobiety nie zmienisz, możesz zmienić kobietę, ale to nic nie zmieni.

nie potrafie znaleźć darmowego programu który byłby za darmo
---------------------------------------------------------------------------------------
sprawdź czy na systemie jest system
Awatar użytkownika
Łowca Androidów
»ekspert
»ekspert
 
Posty: 2138
Dołączenie: 11 Kwi 2014, 13:03
Pochwały: 105




Powróć do GSM - Telefonia komórkowa

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości