Nie mam dla Ciebie odpowiedzi jaką byś chciał uzyskać,ale poczytaj - znalazłem to na forum prawnym
Art. 535. Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.
Czyli w momencie sprzedaży właścicielem staję się ja a nie orange i jako właściciel mogę swobodnie dysponować telefonem. W regulaminie wyraźnie jest określony sposób nabycia tzn "ZAKUP"...
Potem pojechałem po wadach - w momencie zakupu nie zostałem w żaden sposób poinformowany ani ustnie ani w umowie, że telefon ma blokadę /może być wykorzystywany tylko w Orange/ i zażądałem naprawy szkody zmniejszającej wartość zakupionego produktu zgodnie z
Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne).
tutaj wzrór reklamacji:
REKLAMACJA
Reklamuję zakupiony u Państwa telefon Samsung Galaxy S I9000 o numerze IMEI XXXXXXXX z powodu wady produktu polegającej na niezgodności produktu z umową, gdyż telefon nie nadaje się do celu, w którym powinien być użytkowany. Niezgodność ta wynika z faktu zainstalowania w nim simlocka, o którym sprzedawca nie poinformował kupującego i konsekwencji z tego faktu wynikających np. możliwości zablokowania na stałe telefonu po kilkukrotnym wpisaniu błędnego klucza kontroli blokady oraz możliwości korzystania z telefonu tylko w sieci Orange.
W związku z wadą towaru proszę o naprawę produktu lub wymiany na produkt pozbawiony wad.
UZASADNIENIE
W XXXXXX dokonałem drogą internetową zakupu w firmie PTK Centertel „Orange” telefon Samsung Galaxy S I9000 o numerze IMEI XXXXXXXXXX. Zakupu dokonałem drogą internetową po zapoznaniu się z ofertą zawartą na stronie internetowej Start - strona główna, orange - http://www.orange.pl. Po dwóch latach użytkowania i zakończeniu umowy postanowiłem do w/w telefonu zainstalować kartę innego operatora i okazało się, że sprzęt został programowo zablokowany przez sprzedawcę. Na moją prośbę o usuniecie tej wady otrzymałem odpowiedź z BOK w treści „aparaty telefoniczne sprzedawane Klientom stanowią własność PTK Centertel sp. z o.o. Właściciel rzeczy może swobodnie korzystać z rzeczy czy też rozporządzać nią. Zatem może swobodnie umieszczać logo Orange na telefonach jak i zakładać blokadę SIM Lock.”
Sprzedawca zapomina jednak, że zgodnie z umową i regulaminem w momencie zakupu - telefon komórkowy staje się moją własnością i to ja mam prawo nim dysponować zgodnie z jego przeznaczeniem. Brak takiej możliwości to sprzedaż produktu z wadą i świadome wprowadzenie w błąd przez sprzedawcę, czym zostały naruszone moje prawa konsumenckie.
Pierwszy to brak oznaczenia towaru, które wprowadza Klientów w błąd, co do jakości i możliwości korzystania zgodnie z przeznaczeniem. Wchodząc na stronę internetową zapoznajemy się ze specyfikacją sprzedawanego sprzętu np:
Telefony komórkowe Orange - abonament, mix, karta i internet.
Na podstawie zapisu tam zawartego Klient dochodzi do wniosku, że kupuje produkt pełnowartościowy. Brak jakiejkolwiek informacji o fakcie, że właścicielem jest Orange i zakłada blokady na sprzedawany sprzęt. Nie ma takiej informacji na stronie ani zawartych tam odnośnikach do cenników. Nie zawarto takiego zapisu w umowie, regulaminach, z którymi się zapoznaję w momencie podpisania umowy /ksero umowy, którą państwo posiadają/ oraz na otrzymanym produkcie np. na opakowaniu.
Drugim rodzajem jest naruszenie swobody decydowania. W wyniku pominięcia istotnych cech produktu i zatajeniu informacji o simlocku została naruszona zasada podjęcia dogodnej decyzji. Brak oznaczenia w umowie i na stronie internetowej w/w informacji spowodował, że jako Klient byłem przeświadczony o kupnie produktu pełnowartościowego, co wpłynęło znacznie na podjęcie decyzji w sprawie zakupu telefonu i podpisania umowy na usługi telekomunikacyjne na okres dwóch lata.
Trzeci aspekt to potencjalna możliwość zablokowania na stałe możliwości zdjęcia simloka. W związku z faktem wady produktu i braku informacji o tym Klient może omyłkowo na stałe zablokować możliwość zdjęcia simloka poprzez wprowadzenie kilkukrotne błędnego „klucza kontroli blokady sieci”. Brak jest jakiejkolwiek informacji w instrukcji producenta firmy Samsung, bo nie zakłada ona simlocka. Natomiast sprzedawca PKT Centertel tzw. Orange nie załącza do sprzedawanego produktu żadnej instrukcji ani informacji o wystąpieniu takiej możliwości. Klient, który wkłada kartę innego operatora po takim komunikacie będzie wpisywał PIN i PUK dołączany do nowej karty i tym samym trwale może zablokować możliwość zdjęcia simloka. Za odpowiednie informowanie o takiej możliwości odpowiada, sprzedawca telefonu zgodnie z przekazaną informacją mailową w dniu 2013-03-11 z BOK jest nią firma PTK Centertel sp. z o.o.
Czwartą wadą jest próba pobierania opłat w wysokości 77zł za doprowadzenie do stanu użyteczności, jaką sugerował sprzedawca na stronie internetowej i w zawartej umowie. Określiłbym jako szczyt bezczelności sprzedaż towaru z wadą i jeszcze pobierania za naprawę opłat. Na zakończenie zaznaczyć chciałbym, że metoda pobierania opłat za naprawę wady sprzedawanego produktu jest zastosowaniem kolejnej sankcji na mnie jako Kliencie. Postępowanie takie narusza dobre obyczaje oraz interesy ekonomiczne konsumentów zgodnie z treścią art. 385 1. § 1 k.c..
Zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom w wyniku, takiego działania firmy PTK Centertel tzw. Orange powstała wada produktu kwalifikująca produkt do wymiany na pozbawiony wad lub naprawy przez sprzedawcę. Czego jako Klient od Państwa firmy się domagam. Proszę, więc o przesłanie numeru odblokowującego telefon lub wymiany na produkt pozbawiony wady wskazanej powyżej.
Z poważaniem
Warto pocisnąć
Tak swoją drogą to dziwię sie operatorom, ze zakładają simlock'i - przez to tracą klientów.
W końcu kupując u nich telefon na abonament nie ma znaczenia czy będziemy z niego korzystć czy go odsprzedamy - tak czy inaczej abonament przez okrest trwania umowy musimy płacić - po prostu absurd w czystej postaci.