Mikou@j napisał(a):Nie pograsz na tym
kjubus napisał(a):matrix99992, z tego co pamietam, byly kiedys takie pliki konfiguracyjne do TDU na necie, ze usuwalo np. latajace liscie, ptaki i smieci. to ZNACZACO podwyzszalo wydajnosc. moze jeszcze jakis patch by pomogl.
W tym poradniku postaram si? Wam jak najbardziej pomóc w podniesieniu FPS w Test Drive Unlimited. (v0.2)
Na pocz?tek nale?y zrobi? kopi? bezpiecze?stwa folderów:
X:\Program Files\Atari\Test Drive Unlimited\Euro\Bnk\FX
oraz
X:\Program Files\Atari\Test Drive Unlimited\Euro\Bnk\Details
Poza tym lepiej zrobi? kopi? swojego save'a, czyli
X:\Documents and Settings\nazwa_u?ytkownika\Moje dokumenty\Test Drive Unlimited\savegame
Przejd?my teraz do cz??ci w?a?ciwej, czyli sposobów na zwi?kszenie FPS w grze. Pomijam tutaj oczywiste metody O/C, obni?ania jako?ci obrazu w sterownikach i wy??czania procesów.
1. Wy??czenie ?mieci i ptaków
W katalogu
X:\Program Files\Atari\Test Drive Unlimited\Euro\Bnk\Details
zmie? nazw?/usu? wszystkie pliki w nim si? znajduj?ce.
WZROST FPS:
W zale?no?ci od karty graficznej, na kartach typu 6600GT/6800 oraz 7300GS mo?e nawet doj?? 8 FPS! Na kartach 7300gt i powy?ej ok. 5 fps.
2. Zamienniki plików .INI do uzyskania lepszej wydajno?ci
Nale?y ?ci?gn?? odpowiedni? paczk?:
Dla kart 6800 i wy?szych: http://rapidshare.com/files/19317289/FX.ZIP
Dla kart ni?szych (6600): http://rapidshare.com/files/19317170/FX2.zip
Potem pliki w katalogu wklei? do katalogu
X:\Program Files\Atari\Test Drive Unlimited\Euro\Bnk\FX
WZROST FPS:
Jeszcze nie testowane, po wypowiedziach u?ytkowników wynika, i? oko?o 5-10 FPS.
3. POWI?KSZENIE detali w grze.
Tak, to nie ?art, zwi?kszenie poziomu detali naprawdz? dodaje FPS, szczególnie przy s?abszym procesorze. Zosta?o to udowodnione przez Richarda Hammonda:
"p4 3.2 2gb ddr2 667 radeon 1950pro 256... jak dolozylem ramu do 2gb to dopiero mozna sobie pograc bez nerwów. Przy 1280x1024 High - 25-35 FPSów w miescie lecz czasem przytnie do 15, ale w opcjach karty graficznej podkreci?em suwaki odpowiedzialne za jako?c grafiki, czyli tdu wyglada jeszcze lepiej niz normalnie itp. Jedynie dysk trzeba mi wymienic bo mam stary sata zapchany.
Poza miastem
800x600 low i high to samo 35-42 fps
1024x768 high 38-45 i to jest smieszne no ale tak wypadlo
1280x1024 high AA2 30-38 pomiary robione w tym sammym miejscu na tyle ile sie dalo"
Dlaczego tak si? dzieje? Ju? spiesz? z wyja?nieniami. Otó? na najni?szych detalach GPU si? "nudzi" i po prostu wolniej grafik? tworzy. Ogólnie to na najni?szych detalach CPU wi?cej liczy grafiki. Dzi?ki wy?szym detalom GPU ?aduje do siebie scen? i ju? o nic wi?cej nie prosi CPU, dzi?ki czemu ten jest odci??ony. Zawi?e, ale zrozumia?e (chyba).
WZROST FPS:
Oko?o 3-5
4. Defragmentacja oraz czyszczenie dysku
Jak zauwa?ono ju? podczas Bety, TDU strasznie chce czysto?ci na dysku. Jedyne rozwi?zanie to zrobienie porz?dku na dysku. A co z defragmentacj?? Nale?y zdefragmentowa? dysk. Na s?abszych komputerach (np. moim) przed defragmentacj? nie da si? je?dzi? w mie?cie, po defragu w mie?cie wzrost pr?dko?ci!
WZROST FPS:
Ok. 5-7.
5. Instalacja patcha 1.66a
Patch (przynajmniej u mnie) poprawia dzia?anie TDU na s?abszych komputerach. U mnie nie zwalnia tak bardzo w mie?cie, w dodatku gra zyskuje na p?ynno?ci!
WZROST FPS:
Ok. 5.
matrix99992 napisał(a):Genuine intel (R) CPU 2140@ 160GHz 1,61GHz 512 ram
Dodano Dzisiaj, 19:33:
wystarczy?
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 16 gości