Adves napisał(a):Witam wszystkich miłych gosci z Forum:) mam prosbe tzn wytumaczcie mi co w ustawieniach do moh daja poszczegulne aspekty np co dają detale tekstur???las,otoczenie?? detale modeli to jednostki ???co daje
synchronizacja pionowa a co daje kompresja tkstur i w co najelpiej ładowac aha i doradzcie mi jakie ustawienia sa najlepsze na moim kompie procesor amd athlon 1.7 ghz 512 mb ram karta grafiki radeon 9600 pro pliiizz wytłumaczcie i doradzcie bede wdzieczny
No to lecę z wyjaśnieniami:
Adves napisał(a):co dają detale tekstur??? las,otoczenie??
Detale testur jak sama nazwa mówi, jak szczegółowo ma być wyświetlana dana tekstura... Im dasz na lepsza jakość, tym ładniej będzie ona obliczana i wyświetlana na monitorze. Ale kosztem wydajności... Nie mam zamiary rozpisywac się, bo można długo o tym pisać, na jakiej zasadzie grafa oblicza i wyświetla textury na obiekcie. Więc podsumowując: im dasz wyświetlanie textur na najlepszą jakość (np. high) to spadnie Ci wyddajność gry, ale obraz jaki będzie wyświetlany będzie w najlepszej jakości.
Adves napisał(a):detale modeli to jednostki???
To samo co powyżej, ale tyczy się modeli.. Czyli np. postaci występujących w grze.. Im ustawisz na największą, tym ładnioej będzie się model prezentował, ale może spaść wydajność w grze.
Adves napisał(a):synchronizacja pionowa
Jest to opcja, którą polecam wyłączyć, gdyż przy wyświetlaniu grafiki na ekranie zostają wpierw wyświetlane linie nieparzyste, czyli 1, 3, 5, itd, potem dopiero linie parzyste 2, 4, 6 itp... Wiadomo, że karta graficzna jest "szybsza" w obliczaniu i przesyłaniu danych do monitora niż monitor wyświetli pełen obraz... Gdy jest włączona synchronizacja, to grafa przetwarza dane i wysyła je do monitora. Jednak gdy monitor zaczyna wyświetlać linie... to na ten czas, aż monitor skończy grafa przechowuje dane do wysyłki w buforze, i po prostu czeka, aż monitor wyświetli wszystkie linie i dopiero wysyła następną porcję danych do wyświetlenia i tak w kółko....
Adves napisał(a):a co daje kompresja tkstur
jak sama nazwa wskazuje opcja ta służy do "pakowania" tekstur, które grafa liczy... Zamiast np. 230MB tekstur powstaje identyczna, lecz z mniejszą ilością pamięci, np. 150MB. Jednak jak każda kompresja powoduje "zniekształcenia" że tak napiszę tesktur, ale są one "nieuchwytne" dla ludzkiego oka. Więc jak widać, zmniejsza się ilość pamięci dla przechowywanych tesktur, więc przyspiesza to grafikę!
A co do ustawień? Sam musisz pokombinować z ustawieniami! Bo Każdy user ma inne komponenty w systemie, więc optymalnie będzie ciężko ot tak podać CI ustawienia! Sam kombinuj i sprawdzaj, na jakich ustawieniach będzie Ci lepiej.