• Ogłoszenie:

Morele.net i obsługa klienta

Tutaj można umieszczać wszystkie sensowne tematy nie pasujące do reszty działów tematycznych. Siadaj, gadaj, opowiadaj ;)

Morele.net i obsługa klienta

Postprzez Manieq 27 Sie 2012, 22:01

Witam :)
Ostatnio zamówiłem dla znajomego komputer.
Po załatwieniu formalności ratalnych paczka dotarła do niego 4 sierpnia. Kazałem mu sprawdzić od razu zawartość. Okazało się, że brak zasilacza. Wykonał telefon, pani uświadomiła go, że musi wystawić zgłoszenie. Następnego dnia paczka została wysłana. Po dotarciu zasilacza przymierzając się do montażu okazuje się, że obudowa jest za mała. Więc znów zgłoszenie i wysłał obudowę. Zamówiliśmy nową. Powróciłem z urlopu dzisiaj, wzięłem się za montaż podzespołów. Odbezpieczyłem slot na procesor i ku mojemu wzrokowi ukazały się piny, krzywe. Zastanawiałem się jak to jest możliwe, że otrzymuje płytę, która ma skrzywione piny. Jest ich 3-4 sztuki. Wystawiłem więc zgłoszenie na morele, jednak je odrzucono. Powód? Usterka mechaniczna. Odpisali mi, że miałem 48 godzin na sprawdzenie. Nie było mnie więc jak mogłem sprawdzić płytę ? Mam składać komputer zaraz po otrzymaniu paczki ? A co w sytuacji gdy kurier przywozi paczkę zimą i musi ona postać 24 godziny w cieple ? W ciągu kolejnych 24 mam złożyć komputer ? Nie rozumiem takiego zachowania i nie wiem jak teraz postępować dalej, bo jednak 350 zł płyta kosztowała, a znajomemu w chwilii obecnej pozostaje niesmak. Czeka już prawie miesiąc na komputer a tu się okazuje, że nie chcą płyty naprawić.
Sprzedam / zamienię Asusa TF101 16GB + Dock.
Awatar użytkownika
Manieq
~user
 
Posty: 1175
Dołączenie: 20 Gru 2006, 20:24
Miejscowość: Bogatynia
Pochwały: 31



Morele.net i obsługa klienta

Postprzez CrossFire 27 Sie 2012, 22:42

spróbuj im wytłumaczyć, że mobo dostałeś już uszkodzoną fabrycznie, przeciez to nówka paczka, ale że byłeś po za domem i dopiero teraz zauważyłeś to uszkodzenie to conajmniej 10 dni masz na zwrot moba do ich sprawdzenia i wtedy albo nowe mobo, albo kasa za nią...


Sent from my iPhone using Tapatalk
ASUS ROG G751 / i7 4720 /32gb ram /SSD240gb+1TB/GTX 970m | + Xperia Z3
Awatar użytkownika
CrossFire
~user
 
Posty: 4668
Dołączenie: 08 Lut 2007, 18:47
Miejscowość: Liegnitz/Breslau
Pochwały: 141



Morele.net i obsługa klienta

Postprzez Manieq 27 Sie 2012, 23:05

No tak, ale zobacz że paczka doszła 4. Sprawdzona zawartość i odrazu zgłoszenie z zasilaczem a potem obudową. Nikt nie oglądał czy piny są proste, bo przecież to bez sensu.
Sprzedam / zamienię Asusa TF101 16GB + Dock.
Awatar użytkownika
Manieq
~user
 
Posty: 1175
Dołączenie: 20 Gru 2006, 20:24
Miejscowość: Bogatynia
Pochwały: 31



Morele.net i obsługa klienta

Postprzez Lukesh 27 Sie 2012, 23:09

Skoro paczka dotarla 4.08, a obudziliscie sie z tym dopiero teraz, no to sorry, ale nie ma ku zadnej reklamacji (tym bardziej dot. mechanicznego uszkodzenia) najmniejszych podstaw ;). Inna sprawa, gdyby sprzet byl wadliwy/zepsul sie itp - od tego masz wtedy gwarancje producenta.
][_, ([]) ][_, xD

Niedaleko od Krakowa leży miasto Częstochowa,
dzieją się tam różne rzeczy, zakonnice mają dzieci
I kup sobie chamie medalik na szyje,
nic Ci się nie stanie i tramwaj nie zabije,
I kup sobie chamie obrączkę na rączkę,
nie będziesz chorował na kiłe i rzeżączkę.
Medalikarz mądra głowa, niech nam żyje Częstochowa,
czy za dyche, czy za piątkę kupisz chamie tu pamiątkę,
a pamiątka z Częstochowy to karabin maszynowy !
Awatar użytkownika
Lukesh
*mod
 
Posty: 7838
Dołączenie: 11 Lis 2005, 21:45
Miejscowość: Częstochowa / Kraków
Pochwały: 852



Morele.net i obsługa klienta

Postprzez kjubus 27 Sie 2012, 23:12

Manieq, jesli dobrze pamietam, to masz 10 dni roboczych na zwrot towaru kupionego przez neta. dodatkowo, kazde zgloszenie "zawiesza" uplyw tego czasu. tak samo jakbys np. mial gwarancje 2 lata i na 5 dni przed koncem zwrocil towar na naprawe, ktora trwa 3 tygodnie. nie ma tak, ze ci moga ja wtedy odrzucic. poczytaj ustawe o szczegolnych warunkach sprzedazy (8 stron bodaj ma) i nia sie podeprzyj w sporze.
Image <=== WWW
Aristo Prestige 1700 - Centrino Duo 2.2GHz, 1*2GB DDR2 667 + 1*1GB DDR2 667, GF 8600M GS 256MB+turbocache (max 512), Win 7 Professional x64 //PlayStation 4 500GB + LG 37LH3000

nie pomagam przez PW/GG/E-MAIL! masz klopot? pisz na forum.
Awatar użytkownika
kjubus
~user
 
Posty: 2484
Dołączenie: 28 Lis 2005, 17:06
Miejscowość: Bogdanowo k. Poznania
Pochwały: 33



Morele.net i obsługa klienta

Postprzez Manieq 27 Sie 2012, 23:15

Cóż, czyli skoro ostatnie zgłoszenie zamknęło się 14 sierpnia, to mam prawo nadal do zwrotu ? Czy jak ? Jak ma się ta sytuacja w przypadku wadliwego towaru jak ma to miejsce teraz. Pozatym jak pisałem, nie każdy jest w stanie dojrzeć usterkę odrazu, a urlop też człowiek chce mieć :)

@edit
Znalazłem takie oto warunki, według których w ciągu 2 miesięcy trzeba zgłosić niezgodność towaru z umową. Jest to w tych szczególnych warunkach:
Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem dwóch
miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie
zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia
przed jego upływem.

Ustawa
Sprzedam / zamienię Asusa TF101 16GB + Dock.
Awatar użytkownika
Manieq
~user
 
Posty: 1175
Dołączenie: 20 Gru 2006, 20:24
Miejscowość: Bogatynia
Pochwały: 31



Morele.net i obsługa klienta

Postprzez Lukesh 27 Sie 2012, 23:27

Zrozum, ze chodzi o uszkodzenie mechaniczne. Wysmialbym klienta, ktory po prawie miesiacu od zakupu/otrzymania towaru wydzwania do mnie, ze np kosiarka, ktora kupil przyszla do niego z urwanym kolem i on chce nowa. Nie ma na taki przypadek zadnego paragrafu. Postaw sie na miejscu sprzedawcy.
][_, ([]) ][_, xD

Niedaleko od Krakowa leży miasto Częstochowa,
dzieją się tam różne rzeczy, zakonnice mają dzieci
I kup sobie chamie medalik na szyje,
nic Ci się nie stanie i tramwaj nie zabije,
I kup sobie chamie obrączkę na rączkę,
nie będziesz chorował na kiłe i rzeżączkę.
Medalikarz mądra głowa, niech nam żyje Częstochowa,
czy za dyche, czy za piątkę kupisz chamie tu pamiątkę,
a pamiątka z Częstochowy to karabin maszynowy !
Awatar użytkownika
Lukesh
*mod
 
Posty: 7838
Dołączenie: 11 Lis 2005, 21:45
Miejscowość: Częstochowa / Kraków
Pochwały: 852



Morele.net i obsługa klienta

Postprzez Manieq 27 Sie 2012, 23:29

No rozumiem, jednak ciągle coś w tym zamówieniu było nieprawidłowe. Więc i dlaczego płyta też taka być nie może? Czy to teraz oznacza że ma znajomy zapłacić kolejne 350 zł ? Przecież to jest nie dorzeczne.
Sprzedam / zamienię Asusa TF101 16GB + Dock.
Awatar użytkownika
Manieq
~user
 
Posty: 1175
Dołączenie: 20 Gru 2006, 20:24
Miejscowość: Bogatynia
Pochwały: 31



Morele.net i obsługa klienta

Postprzez CrossFire 27 Sie 2012, 23:40

ja dalej nie rozumiem, dlaczego uszkodzenie mechaniczne (piny są zakryte), uszkodzenie mogło stać się przy produkcji i montowaniu pinów do moba... więc nawet jakbyś rzucał pudełkiem od płyty nie sądze, aby tak z niczego one się wygieły...
ASUS ROG G751 / i7 4720 /32gb ram /SSD240gb+1TB/GTX 970m | + Xperia Z3
Awatar użytkownika
CrossFire
~user
 
Posty: 4668
Dołączenie: 08 Lut 2007, 18:47
Miejscowość: Liegnitz/Breslau
Pochwały: 141



Morele.net i obsługa klienta

Postprzez Manieq 27 Sie 2012, 23:49

Odrzucili pierwsze zgłoszenie, napisali że to usterka mechaniczna. Jednak nawet gdybym odesłał w ciągu tych pierwszych 10 dni, napisaliby że towar jest niezgodny z umową i nie mogę go zwrócić. Teraz chcą zrzucić winę na mnie jakbym ja stworzył celowo usterkę by nie mieć komputera.
CrossFire owszem, jest zabezpieczenie na CPU.
Sprzedam / zamienię Asusa TF101 16GB + Dock.
Awatar użytkownika
Manieq
~user
 
Posty: 1175
Dołączenie: 20 Gru 2006, 20:24
Miejscowość: Bogatynia
Pochwały: 31



Morele.net i obsługa klienta

Postprzez KaRi 28 Sie 2012, 00:26

Jesteś pewien, że sam tego nie powyginałeś? Do tego to dużo nie trzeba, a fabrycznie z powyginanymi pinami płyty zdażają się raczej rzadko (niemniej jest to możliwe). Jednakże morele.net nie dziwie się wcale, gdyż jak już Lukesh, powiedział, po miesiącu coś takiego zgłaszać. Rozumiemy Twoją sytuacje, ale gdybym był na miejscu sprzedawcy to też bym czegoś takiego nie uznał.
Jaka to płyta? Napisz bezpośrednio do producenta (jeżeli angielski to nie problem), wyjaśnij sprawę, tam nieraz trafiają się ludzie bardziej wyrozumiali, jak Ci zaakceptują to wyślesz na RMA bezpośrednio i po kłopocie, tyle, że wysyłka będzie kosztować. Jednakże też nie ma pewności że RMA producenta to uzna, także najlepiej przy konsultacji z supportem producenta podesłać jakieś fotki ;)
i5 6600K @ ? || Prolimatech Megahalems + 2x Enermax Magma Advanced 120mm || Asus Maximus Ranger VIII || 2x4GB G.Skill RipjawsV 2400Mhz Cl15 @ ? || Chwilowy brak GPU || Crucial MX100 256GB || Corsair RM650 || Phanteks Enthoo Pro M + 3x Enermax Magma Advanced 120mm + 2x Corsair AF120 QE || Gigabyte Force K7 || Razer Deathadder Chroma || Samsung T23B350 || Playstation 4 500GB || Microlab FC530 || Lenovo Y580 + Plextor M5S 128GB || HTC One M7
Awatar użytkownika
KaRi
~user
 
Posty: 2077
Dołączenie: 20 Kwi 2010, 18:27
Miejscowość: Połchowo/ k.Puck
Pochwały: 149



Morele.net i obsługa klienta

Postprzez Manieq 28 Sie 2012, 00:31

Jestem pewny, gdyż do montażu takich elementów przywiązuje dużą uwagę, ponieważ takie zabawki to nie są :) Pozatym nigdy nie zdarzyło mi się wygiąć pinu od procesora. Tymbardziej w i5, gdzie montaż jest dziecinny. Z angielskim to średnio u mnie, jak mi się uda to może zadzwonie jutro do producenta. Albo i wystawię zgłoszenie, zrobię zdjęcia. Płyta Asrock P67 Pro3
Sprzedam / zamienię Asusa TF101 16GB + Dock.
Awatar użytkownika
Manieq
~user
 
Posty: 1175
Dołączenie: 20 Gru 2006, 20:24
Miejscowość: Bogatynia
Pochwały: 31



Morele.net i obsługa klienta

Postprzez KaRi 28 Sie 2012, 00:39

Też nie wiem jak miałbym pin wygiąć w płycie, niemniej możliwe to jest, wystarczy że coś się wymsknie z ręki ;)
Angielski super nie potrzebny, ważne żeby zrozumieli o co chodzi :) Nikt Cie nie zjedzie za jakiś błąd gramatyczny raczej <lol>
Z tego co widzę to oddział Asrocka na Europę jest w Holandii.
i5 6600K @ ? || Prolimatech Megahalems + 2x Enermax Magma Advanced 120mm || Asus Maximus Ranger VIII || 2x4GB G.Skill RipjawsV 2400Mhz Cl15 @ ? || Chwilowy brak GPU || Crucial MX100 256GB || Corsair RM650 || Phanteks Enthoo Pro M + 3x Enermax Magma Advanced 120mm + 2x Corsair AF120 QE || Gigabyte Force K7 || Razer Deathadder Chroma || Samsung T23B350 || Playstation 4 500GB || Microlab FC530 || Lenovo Y580 + Plextor M5S 128GB || HTC One M7
Awatar użytkownika
KaRi
~user
 
Posty: 2077
Dołączenie: 20 Kwi 2010, 18:27
Miejscowość: Połchowo/ k.Puck
Pochwały: 149



Morele.net i obsługa klienta

Postprzez kjubus 28 Sie 2012, 16:57

Manieq, jak juz mowilem, przeczytaj calosc tej ustawy. znajdziesz ja w necie. 6 stron, z czego de fakto 5 tekstu. bo z tego co rozumiem, ty nie przeczytales calosci nawet.

http://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/02CDFF11-4217-4078-A37A-240588C1EDBF/16575/Ust_o_szczegol_warunkach_sprzed_konsumenc_tekst_je.pdf

masz tam kilka interesujacych punktow, np.:

Art. 8.
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia
go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wyma
gają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się
wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności,
a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego
inny sposób zaspokojenia.


ogolnie, poczytaj, napisz im odwolanie od ich decyzji (do tego tez masz prawo), podeprzyj sie z 3-4 ustepami i powiedz, ze jesli nadal nie widza zasadnosci, mozesz udac sie do np. obroncy praw konsumenta. ponizej masz tekst, ktory ja napisalem, gdy mi sie buty po miesiacu zaczely rozklejac, a nie chcieli uznac gwarancji (to jest odwolanie). po tym z miejsca zrobili co chcialem - zwrot gotowki:P moze ci to pomoze

W związku z odrzuconą przez Państwa reklamacją obuwia, złożoną 16 sierpnia 2010 w
sklepie SOUL w Luboniu, ul. Dębicka 1, odwołuję się od Państwa decyzji. Reklamacja dotyczy
obuwia, zakupionego dnia 29 marca 2010. W uzasadnieniu, które od Państwa otrzymałem,
napisali Państwo, że:

„Nie są to wady produkcyjne, lecz uszkodzenia i zmiany użytkowe. Za tak powstałe
uszkodzenia sprzedawca ani producent nie ponosi odpowiedzialności. Reklamacja z tego
tytułu nie znajduje technicznego oraz rzeczowego uzasadnienia i nie może być powodem
odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży.”

Jednakże, według ustawy (na którą również Państwo się powołujecie) z dnia 27 lipca 2002
r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
(Dz. U. z dnia 5 września 2002 r.), nie jest to prawda, gdyż wg. Art. 4. :

1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego
wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem
sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.

3. W przypadkach nieobjętych ust. 2 domniemywa się, że towar konsumpcyjny jest zgodny
z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany,
oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cenzura!ącym towar tego rodzaju.
Takie samo domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym
towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy,
producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności uwzględnia się zapewnienia,
wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w
tym także terminu, w jakim towar ma je zachować.

W związku z wyżej wymienionymi punktami, stwierdzenie, że są to „uszkodzenia i zmiany
użytkowe” jest bezpodstawne, bowiem obuwie jest jednym z podstawowych elementów
ubioru, chroniącym stopy. Uwzględniając przytoczone punkty Art. 4 tej ustawy, chciałbym
też oprzeć się o ustępy z Art. 8 tego dokumentu:

1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę
na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych
kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z
umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę
niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo
jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy
naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo
domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może
odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu
odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

Jako, że buty są jednym z podstawowych dóbr, w większości nie zaliczanych do tzw. dóbr
luksusowych, naprawa albo wymiana mogłyby skutkować narażeniem mnie na znaczne
niedogodności, bowiem kupiłem te buty, aby ich używać. Chciałem więc odstąpić od umowy,
aby móc za zwrócone mi pieniądze kupić inną parę. Załączam również zdjęcia, wskazujące
wady obuwia.
Image <=== WWW
Aristo Prestige 1700 - Centrino Duo 2.2GHz, 1*2GB DDR2 667 + 1*1GB DDR2 667, GF 8600M GS 256MB+turbocache (max 512), Win 7 Professional x64 //PlayStation 4 500GB + LG 37LH3000

nie pomagam przez PW/GG/E-MAIL! masz klopot? pisz na forum.
Awatar użytkownika
kjubus
~user
 
Posty: 2484
Dołączenie: 28 Lis 2005, 17:06
Miejscowość: Bogdanowo k. Poznania
Pochwały: 33



Morele.net i obsługa klienta

Postprzez Manieq 29 Sie 2012, 00:40

Jaka odpowiedź sklepu? Mam sobie we własnym zakresie wyprostować piny. Gdyby to był jeden pin, to by naprawili, a tak to nie chcą. Do tego mam wrażenie, że płyta jest spalona, bo zdjęłem jeden radiator, śmierdzi coś z niej. Dziwne, bo nikt jej nie otwierał poza mną. Odechciało mi się kłótni z serwisem, znajomy zapłaci za naprawę, jutro kurier odbiera płytę i leci do serwisu do Wrocławia. Tam zajmują się naprawą laptopów i płyt głównych i innych podzespołów :) Poinformuję potem co i jak wyszło.
Sprzedam / zamienię Asusa TF101 16GB + Dock.
Awatar użytkownika
Manieq
~user
 
Posty: 1175
Dołączenie: 20 Gru 2006, 20:24
Miejscowość: Bogatynia
Pochwały: 31



Morele.net i obsługa klienta

Postprzez Manieq 26 Wrz 2012, 23:04

Cóż. Wysłałem płytę prywatnie do serwisu. Według opisu, wynika że uszkodzony laminat sekcji procesora. Napisałem na morele, że płyta nie uruchamia się. Wysłałem na gwarancję, poszło do producenta. Dzisiaj otrzymałem informację, że produkt został odesłany i wymieniony na nowy. Po prawie miesiącu walki udało się.
Sprzedam / zamienię Asusa TF101 16GB + Dock.
Awatar użytkownika
Manieq
~user
 
Posty: 1175
Dołączenie: 20 Gru 2006, 20:24
Miejscowość: Bogatynia
Pochwały: 31




Powróć do Pog@duchy

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 16 gości