• Ogłoszenie:

Dysk zew. seagate expansion 1tb usb 3.0 - piszczy i nie dzia

Dyskusje na tematy związane z problemami sprzętowymi - komputery, podzespoły, akcesoria... oraz sprzęt RTV

Dysk zew. seagate expansion 1tb usb 3.0 - piszczy i nie dzia

Postprzez IrysWWF 15 Lis 2013, 14:47

reklama
Zarejestrowałem owy produkt wczoraj... Wpisałem dane z dysku dziś i szok! Jest gwarancja :O

http://scr.hu/13w5/sxfan


edit
nie no coś źle wpisałem, kogoś gwarancja wyskoczyła -.-


ChipGenius widzi dysk, ale na 10 sek i znika.
http://scr.hu/13w5/5ht4e
Awatar użytkownika
IrysWWF
~user
 
Posty: 546
Dołączenie: 23 Gru 2005, 15:26
Miejscowość: Gdańsk
Pochwały: 21



Dysk zew. seagate expansion 1tb usb 3.0 - piszczy i nie dzia

Postprzez Tres3K 15 Lis 2013, 15:58

Nic już nie wyczarujesz... Naprawdę nie rozumiesz, że sprzedawca Cię oszukał ? Masz w domu niedziałający dysk i nic nie robisz żeby zaczął działać lub odzyskać pieniądze...

Allegro/RPK.

P.S: Postaraj się wrzucać zdjęcia na up.programosy.pl.
OFF :arrow: CPU : AMD Phenom II X4 945 3GHz + BOX Cooler MoBo : AsRock N68C GS-FX RAM : GOODRAM 3gb DDR2 GPU : Radeon HD7770 OC HDD : WD 500GB PSU : Chieftec 400W CASE SPC Brutus M23 Pure Black NET 34/2,5 [mb]
ON :arrow: Acer Aspire E1-571
Awatar użytkownika
Tres3K
~user
 
Posty: 464
Dołączenie: 17 Lis 2012, 22:58
Miejscowość: Tak.
Pochwały: 11



Dysk zew. seagate expansion 1tb usb 3.0 - piszczy i nie dzia

Postprzez IrysWWF 15 Lis 2013, 17:31

Ale pierwsze 3 dni działał... Więc nie dostałem uszkodzonego... Napisałem do Seagate...

Seagate:
Thank you for contacting Seagate Support.

I apologize for any inconvenience this may have caused you. The drive is in fact under warranty until January 2015. Please use the information below to create the return:

Serial number : NA41VCRN
Model number: STBX1000201

For additional assistance, feel free to contact us at:
http://www.seagate.com/gb/en/about/contact-us/technical-support/


http://scr.hu/13w5/xwbj3

Udało się, uff...
Ostatnio edytowany przez IrysWWF, 15 Lis 2013, 17:35, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
IrysWWF
~user
 
Posty: 546
Dołączenie: 23 Gru 2005, 15:26
Miejscowość: Gdańsk
Pochwały: 21



Dysk zew. seagate expansion 1tb usb 3.0 - piszczy i nie dzia

Postprzez Tres3K 15 Lis 2013, 17:34

Może i dobrze, że napisałeś do Seagate. Może Ci pomogą, zobaczymy.

Nie zmienia to faktu, że masz pozamieniane pudełka, a sprzedawca o tym nie wspomniał...


Dzisiejsze sprzęty elektroniczne psują się, gdy kończy się gwara. Nie masz pewności, kiedy 1 właściciel tak naprawdę go kupił...

Dodano Dzisiaj, 18:09:
I co wyszło z tym odsyłaniem na gwarancji do producenta ? Przyjęli ?
OFF :arrow: CPU : AMD Phenom II X4 945 3GHz + BOX Cooler MoBo : AsRock N68C GS-FX RAM : GOODRAM 3gb DDR2 GPU : Radeon HD7770 OC HDD : WD 500GB PSU : Chieftec 400W CASE SPC Brutus M23 Pure Black NET 34/2,5 [mb]
ON :arrow: Acer Aspire E1-571
Awatar użytkownika
Tres3K
~user
 
Posty: 464
Dołączenie: 17 Lis 2012, 22:58
Miejscowość: Tak.
Pochwały: 11



Dysk zew. seagate expansion 1tb usb 3.0 - piszczy i nie dzia

Postprzez IrysWWF 20 Lis 2013, 02:13

Dysk odesłany, wczoraj przyjęli i dostałem długą wiadomość :



Kod: Zaznacz wszystko
Receipt Acknowledgement Summary:
--------------------------------


RMA Number:         100xxx
Issue Date:         15-NOV-2013
Order Reference Number:  100xxx

Customer Name:   Pawel Matusik
Customer Number:   RM2558xxx
Customer Bill-To:   RM2558xxx
Customer Ship-To:   RM2558xxx

Please see attached Receipt Acknowledgement for full detail.


RACK_NO#1007470188.html

RECEIPT ACKNOWLEDGMENT    Date: 19-NOV-2013


SEAGATE TECHNOLOGY, INT'L
Koolhovenlaan 1

Schiphol-Rijk,
Nederland 1119 NB


   RMA Number: 100xxx
Issue Date: 15-NOV-2013

Order Reference Number: 100xxx

Bill:     RMxxx    Ship:     RMxxxx
     Pawel Matusik
Rzeczypospolitej 11/135



Gdansk, Pomorskie
Poland 80-369
        Pawel Matusik
Rzeczypospolitej 11/135



Gdansk, Pomorskie
Poland 80-369

Emailed to: irys-hardstyler@tlen.pl
Currency Displayed is USD

Line/
Seq    Seagate PN/
Customer PN    PN Description/
Cust Line Ref #    Issue Date/
Receipt Date    Req Qty/
Rcv Qty #    Exp Not Rcv Qty/
OOW Charges 

1      1D6AD6-570    STBX1000201    15-NOV-2013    0    0
1         1    No receipts    0    0.00       0
     

     

1      1D6AP6-500    STBX1000401    15-NOV-2013    1    0
2         1    19-NOV-2013    1    0.00       0
     Serial No Received: NA41VCRN

     


1. Total Requested Quantity    :    1    
2. Total Clean Received Quantity    :    1    
3. Total Expected Not Received Qty    :    0    
4. Total Discrepant Quantity    :    0    
5. Total Return Unrepaired Quantity   :    0    
6. Total OOW Charges    :    0.00    


Dear Sir or Madam,

Your RMA (Return Material Authorization) Number is 1007470188.
Your Order Reference Number is 1007470188.

This document details the RMA as received. If there are any differences from the Order Acknowledgment, please amend your records accordingly.

If your Return Acknowledgment Line 5 shows the Total Return Unrepaired Quantity (RUR) greater than 0, then we have determined that your RMA includes products that are not covered by Seagate's warranty and Seagate has no obligation to replace these products. Your warranty claim for these products has therefore been rejected as invalid.

For a full list of all conditions not covered by warranty, please reference warranty statement supplied with the product and also reference our Seagate Return Policy on our website at http://www.Seagate.com. Please also reference the Seagate Warranty Void Checklist on our website under Warranty Support and Returns Assistance as a visual aid for items that Seagate will not accept as a justified warranty claim.

Please be advised that you must pay all applicable duties and customs charges for shipments to and from Seagate. You may also be required to pay freight costs associated with returning the product(s) to you.

If no arrangements have been made 30 days after this notice, you will automatically release ownership of the drives to Seagate [not applicable to AMER (US, Canada and Brazil)]


** ** ** ** ALWAYS REFERENCE RMA NUMBER ** ** ** ** when inquiring about or sending in your order.


AMER (US, Canada and Brazil), ASIA PACIFIC

Please go to http://www.seagate.com/www/en-us/about/contact_us if you have questions about your order.


EMEA :EUROPE, MIDDLE EAST, AFRICA

Email : euro.customer.support@seagate.com

Should you have any questions please contact us with a subject line "Return Unrepaired Inquiry". You can arrange pickup of the drive/s at the following address, please have the courier reference your RMA number and number of units to be picked up.


SEAGATE TECHNOLOGY, INT 'L
Koolhovenlaan 1
Schiphol-Rijk 1119 NB
Netherlands


Best Regards,
Seagate Technology







Jak można zrozumieć: Weryfikują gwarancję. Dysk był w Holandii po 24h :D Poza tym jeżeli w punkcie 5 jest coś innego niż 0 produkt nie ma gwarancji i trzeba do nich napisać o odsył w ciągu 30 dni lub sprzęt przepada.

Przed chwilą zalogowałem się na ich stronę i co ? Jest gwarancja, teraz pewnie wymienią :)
http://scr.hu/13w5/zs3wx

PS.

Dostałem nowy numer zamówienia - wysyłają mi nowy dysk na to wygląda :)

Dodano 26.11.2013 15:23:43:
: >
Załączniki
CameraZOOM-20131126140021753.jpg
Wszystko git majonez jak widać, nowy dysk, nowy kabelek, pięknie zapakowane :)
CameraZOOM-20131126140021753.jpg (29.16 KiB) Obejrzany 3319 razy
Awatar użytkownika
IrysWWF
~user
 
Posty: 546
Dołączenie: 23 Gru 2005, 15:26
Miejscowość: Gdańsk
Pochwały: 21



Poprzednia

Powróć do Hardware

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 18 gości