• Ogłoszenie:

Reklamacja dysku twardego

Dyskusje na tematy związane z problemami sprzętowymi - komputery, podzespoły, akcesoria... oraz sprzęt RTV

Reklamacja dysku twardego

Postprzez gulek 29 Lip 2009, 14:09

reklama
Witam, chcę złożyć reklamacje dysku twardego samsung 2,5" i głównym powodem są bad sectory (dysk nie doznał żadnych mechanicznych nieprzyjemności z mojej strony) i tu pytanie, jeżeli dysk posiada 57 bad sectorów to może to być podstawą do złożenia reklamacji aby wymienili na nowy? Są też inne problemy z nim ale nie są one jednoznaczne, więc znajac życie seriwsant podłączy dysk i nie będzie miał okazji zaobserwować tych usterek więc głównie będę się trzymał tych bad sectorów.
Awatar użytkownika
gulek
~user
 
Posty: 760
Dołączenie: 16 Lis 2006, 01:00
Miejscowość: Świebodzin
Pochwały: 26



Reklamacja dysku twardego

Postprzez vel.Syntium 29 Lip 2009, 15:54

Reklamuj go, jeśli dysk nie będzie miał połamanych styków, czy mechanicznych wgnieceń na obudowie, to powinni Ci go przyjąć. Bad sectory także stanowią podstawę do gwarancji, właściwie jest też spora szansa na to iż dostaniesz nowy egzemplarz dysku.
.:Skąd ludzi mają taką cechę, najpierw zrobią świństwo, później milczą podglądając efekt:.
Awatar użytkownika
vel.Syntium
~user
 
Posty: 136
Dołączenie: 21 Lut 2009, 22:01
Miejscowość: Kielce
Pochwały: 16



Reklamacja dysku twardego

Postprzez Mike 29 Lip 2009, 20:03

vel.Syntium napisał(a):właściwie jest też spora szansa na to iż dostaniesz nowy egzemplarz dysku.

Nawet więcej niż spora - na 99,9% dostaniesz nowy ;)
Może się okazać, że jak już będą chcieli dać ci nowy dysk, to będzie to inny model niż ten który masz.
Zwróć uwagę, żeby nie był to wolniejszy dysk niż ten co masz - jeżeli tak będzie, to powiedz, że tego modelu nie chcesz, bo... (w zależności czym będzie się różnił).
Awatar użytkownika
Mike
*mod
 
Posty: 10264
Dołączenie: 16 Gru 2005, 13:30
Pochwały: 989



Reklamacja dysku twardego

Postprzez vel.Syntium 29 Lip 2009, 21:19

Mike013 napisał(a):Zwróć uwagę, żeby nie był to wolniejszy dysk niż ten co masz

Rzeczywiście warto mieć tego świadomość, choć z reguły powinniśmy otrzymać dysk o co najmniej takich samych parametrach/wydajności ew. lepszy.
.:Skąd ludzi mają taką cechę, najpierw zrobią świństwo, później milczą podglądając efekt:.
Awatar użytkownika
vel.Syntium
~user
 
Posty: 136
Dołączenie: 21 Lut 2009, 22:01
Miejscowość: Kielce
Pochwały: 16



Reklamacja dysku twardego

Postprzez Wojtasgls 29 Lip 2009, 23:19

Różnie to jest i to z każdym sprzętem. Jak ktoś się nie zna to sprzedawcy wciskają to co mają pod ręką. Dlatego:
Mike013 napisał(a):Zwróć uwagę, żeby nie był to wolniejszy dysk niż ten co masz - jeżeli tak będzie, to powiedz, że tego modelu nie chcesz, bo... (w zależności czym będzie się różnił).
Image
NIE POMAGAM NA PW!!!
Awatar użytkownika
Wojtasgls
»ekspert
»ekspert
 
Posty: 3874
Dołączenie: 02 Gru 2005, 00:14
Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Pochwały: 229



Reklamacja dysku twardego

Postprzez gulek 30 Lip 2009, 13:44

Jeszcze jedna sprawa, jak na razie sprawdziłem dysk HDDscanem i on mi wykazał 57 bad sectorów przy zapisie. Ale gdy chciałem przeskanować dysk z poziomu DOS'u programami od samsunga takimi jak HUTIL, SHDIAG to wogóle one nie wykryły dysku pomimo że jest produktem tej samej firmy, dopiero program też samsunga ESTOOLS wykrył dysk i po 2 godzinnym skanowaniu wykazał że dysk jest w pełni sprawny :1: . Postanowiłem sprawdzić to tez innymi programami lecz jak na razie nie trafilem na taki co by wykrył dysk. Dysk jest bezpośrednio podpięty do płyty głównej i zasilacza więc nie wiem w czym problem, ponieważ BIOS normalnie wykrywa dysk i XP też.
Czy może programy mają jakieś ograniczenie co do dysków 2,5" :?:
Wiem że z dyskiem jest coś nie tak ponieważ często komputery, do których podłączam ten dysk (który jest w obudowie 2,5") jego nie rozpoznają, wtedy musze go odłączyć i podłączyć jeszcze raz albo i dwa i dopiero komputer go rozpoznaje (dzieje się tak na wielu komputerach). I ostatni problem jest taki, że jak już nawiąże połączenie dysku z komputerem i rozpoczynam transmisję danych to często ona jest przerywana i znowu trzeba odłączać dysk i znowu podłączać.
Ale znając zycie serwisant odpali np ten swoj programik ESTOOLS i on po teście wyświetli że dysk jest w pełni sprawny i będe musiał pokrywać koszty wysyłki za to że oni mi odeślą ten sam dysk i powiedzą że jest dobry.
Awatar użytkownika
gulek
~user
 
Posty: 760
Dołączenie: 16 Lis 2006, 01:00
Miejscowość: Świebodzin
Pochwały: 26



Reklamacja dysku twardego

Postprzez MUTOPOMPKA 30 Lip 2009, 21:31

gulek napisał(a):Dysk jest bezpośrednio podpięty do płyty głównej i zasilacza więc nie wiem w czym problem, ponieważ BIOS normalnie wykrywa dysk i XP też.
a jak chcesz podpiąć "pośrednio"?

gulek napisał(a):Ale gdy chciałem przeskanować dysk z poziomu DOS'u programami od samsunga takimi jak HUTIL, SHDIAG to wogóle one nie wykryły dysku pomimo że jest produktem tej samej firmy
A ten dysk jest ustawiony na MASTER na kanale PRI lub SEC? Jeśli będzie ustawiony na SLAVE or CS (Cable Select) to nie da CI to nic, gdyż warunkiem działania programu jest podpięcie urządzenia pod PRIMARY na kanale IDE obojętnie którym. najlepiej mieć PRIMARY MASTER

Najlepiej odpal programik mHDD: http://www.nirvanowiec.republika.pl/MHDD.html i nim przeleć dysk.
Ubuntu user (Lucid - 10.04)
Awatar użytkownika
MUTOPOMPKA
^zasłużony
 
Posty: 9184
Dołączenie: 17 Lis 2004, 21:38
Miejscowość: Głogów
Pochwały: 787



Re: reklamacja dysku twardego

Postprzez gulek 30 Lip 2009, 22:05

MUTOPOMPKA napisał(a):a jak chcesz podpiąć "pośrednio"?

poprzez USB które jest w obudowie od tego dysku.
MUTOPOMPKA napisał(a):A ten dysk jest ustawiony na MASTER na kanale PRI lub SEC? Jeśli będzie ustawiony na SLAVE or CS (Cable Select) to nie da CI to nic, gdyż warunkiem działania programu jest podpięcie urządzenia pod PRIMARY na kanale IDE obojętnie którym. najlepiej mieć PRIMARY MASTER

Zapomnialem dopisać, mianowicie ten dysk to SATA i tak byl podłączony na kanale primary.
MUTOPOMPKA napisał(a):Najlepiej odpal programik mHDD: http://www.nirvanowiec.republika.pl/MHDD.html i nim przeleć dysk.

Jutro przetestuje.
Awatar użytkownika
gulek
~user
 
Posty: 760
Dołączenie: 16 Lis 2006, 01:00
Miejscowość: Świebodzin
Pochwały: 26



Reklamacja dysku twardego

Postprzez RufuS* 31 Lip 2009, 16:46

Wysyłaj bez problemu. Ja w swoim Caviarku miałem tylko jakieś malutkie błędy (program CrystaDiskInfo pokazywał żółtą lampkę), gwarancja kończyła mi się za tydzień, więc odesłałem dysk. Wymienili na nowy, ten sam model, 3 lata gwarancji.
AMD Phenom II X4 955 3,2 + SilentiumPC Fortis HE1225|| MSI 870A-G54 || Kingston HyperX 8GB DDR3-1333 CL9 || MSI GTX460 1024MB Cyclone OC || WD Blue 1TB || Seasonic M12II-520W || SilentiumPC Gladius 800 || NEC E222W + Philips 235PQ || Razer DeathAdder + QcK || Microsoft Digital Media Keyboard 3000 || Windows 7 Professional 64bit MSDNAA
Awatar użytkownika
RufuS*
~user
 
Posty: 1294
Dołączenie: 15 Maj 2005, 14:11
Miejscowość: Rybnik
Pochwały: 102




Powróć do Hardware

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: warih46180 oraz 4 gości