od pięciu dni borykam się z dziwnym problemem z siecią.
Na wstępie:
- kabel internetowy jest podpięty pod router(NETGEAR lub TP-LINK, który zakupiłem wczoraj)
- PC jest podpięty po router
- Mam dynamiczne IP i tak jest zaznaczone w routerze
- MAC routera podany na sztywno u dostawcy(jimsat) internetu
- Windows 7
- te same problemy występują na dwóch routerach
Problemy:
1) Router ściąga automatycznie dane(IP, maskę, DNSy) sieci WAN i internet działa 5 minut, godzinę, pół dnia, a czasami cały dzień. Zazwyczaj po około 30 minutach router(x2) gubi ustawienia(IP, maskę, DNSy) od dostawcy i wtedy nie ma internetu w PC. W same ustawienia routera mogę wejść lecz na ikonce monitora jest wykrzyknik i dane na routerze są wyzerowane(0.0.0.0) wszędzie. Czasami pomaga wielokrotne odłączenie kable zasilającego router żeby ten znowu pobrał automatycznie dane. Próbowałem wpisać dane sieci na sztywno, niestety ten sam efekt.
2) Router nie ściąga automatycznie danych sieci WAN i pomimo wielokrotnego resetowania go nic nie pomaga. Reszta, jak w punkcie 1.
Zgłosiłem reklamację do dostawcy internetu, mam nadzieję, że to coś pomoże pomimo wcześniejszego kontaktu z nimi i twierdzeniu, że po ich stronie "jest wszystko w porządku"
Mogę prosić o fachową opinie, gdzie może leżeć problem?
Z góry dziękuję
Pozdrawiam