• Ogłoszenie:

Problem z gubieniem danych sieci przez router

Wszystko odnośnie szerokiej tematyki Internet, oraz sieci komputerowe

Problem z gubieniem danych sieci przez router

Postprzez razdwarazdwa 24 Wrz 2014, 13:15

reklama
Witam,

od pięciu dni borykam się z dziwnym problemem z siecią.

Na wstępie:
- kabel internetowy jest podpięty pod router(NETGEAR lub TP-LINK, który zakupiłem wczoraj)
- PC jest podpięty po router
- Mam dynamiczne IP i tak jest zaznaczone w routerze
- MAC routera podany na sztywno u dostawcy(jimsat) internetu
- Windows 7
- te same problemy występują na dwóch routerach

Problemy:

1) Router ściąga automatycznie dane(IP, maskę, DNSy) sieci WAN i internet działa 5 minut, godzinę, pół dnia, a czasami cały dzień. Zazwyczaj po około 30 minutach router(x2) gubi ustawienia(IP, maskę, DNSy) od dostawcy i wtedy nie ma internetu w PC. W same ustawienia routera mogę wejść lecz na ikonce monitora jest wykrzyknik i dane na routerze są wyzerowane(0.0.0.0) wszędzie. Czasami pomaga wielokrotne odłączenie kable zasilającego router żeby ten znowu pobrał automatycznie dane. Próbowałem wpisać dane sieci na sztywno, niestety ten sam efekt.

2) Router nie ściąga automatycznie danych sieci WAN i pomimo wielokrotnego resetowania go nic nie pomaga. Reszta, jak w punkcie 1.

Zgłosiłem reklamację do dostawcy internetu, mam nadzieję, że to coś pomoże pomimo wcześniejszego kontaktu z nimi i twierdzeniu, że po ich stronie "jest wszystko w porządku"

Mogę prosić o fachową opinie, gdzie może leżeć problem?

Z góry dziękuję

Pozdrawiam
System Operacyjny: Windows 10 Home 64-bit
Monitor: BenQ XL2411Z (1920x1080@144Hz)
CPU: Intel Core i7 2600K
RAM: 24,0GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Płyta Główna: ASRock Z68 Pro3 Gen3 (CPUSocket)
Grafika: Gigabyte GeForce GTX 1060 Windforce 2 OC 6GB
Nośniki: 465GB Samsung SSD 750 EVO 500GB (SSD); 111GB OCZ-VERTEX3 (SSD); 465GB Western Digital WDC WD5000AAKX-001CA0 (SATA)
razdwarazdwa
~user
 
Posty: 153
Dołączenie: 22 Kwi 2006, 12:22
Pochwały: 2



Problem z gubieniem danych sieci przez router

Postprzez razdwarazdwa 19 Lis 2014, 14:45

Witam,

problemem okazał się spalony switch. Także jeżeli ktoś ma podobny problem musi cisnąć dostawcę, nawet jeżeli u niego jest "wszystko w porządku".

Pozdrawiam
System Operacyjny: Windows 10 Home 64-bit
Monitor: BenQ XL2411Z (1920x1080@144Hz)
CPU: Intel Core i7 2600K
RAM: 24,0GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Płyta Główna: ASRock Z68 Pro3 Gen3 (CPUSocket)
Grafika: Gigabyte GeForce GTX 1060 Windforce 2 OC 6GB
Nośniki: 465GB Samsung SSD 750 EVO 500GB (SSD); 111GB OCZ-VERTEX3 (SSD); 465GB Western Digital WDC WD5000AAKX-001CA0 (SATA)
razdwarazdwa
~user
 
Posty: 153
Dołączenie: 22 Kwi 2006, 12:22
Pochwały: 2




Powróć do Internet & Sieci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości