
2. Płyta ASUS M5A78L-M Lx v2 AMD 760G
3. Procesor AMD FX-4100AM3+ (CPU 4x 3,6GHz) 12MB CACHE Quad-Core
4. Pamięć RAM 8GB DDR3 "GOODRAM"
5. Karta graficzna nVidia GeForce VGA PALIT GTX 550 Ti 1GB DDR5 192BIT
6. Dysk HDD CAVIAR 500GB WD5001AALS SATA II 32MB CACHE
7. Bios:
-Model M5A78L-M-LX-V2
-Version 0902
-Date 03/26/2012
-Chipset RS760_SB710
-BIOS Type AMI
-BIOS Size 2048 K
Witam expertów. Od dłuższego czasu pojawiają mi się bluescreeny typu
"KENREL_DATA_INPAGE_ERROR"albo NTFS.sys .
Szukałem w googlach nieraz 2-3h dziennie i znalazłem tylko niedokończone stare tematy na
jakiś forach.
Według instrukcji od Microsoft http://support.microsoft.com/kb/330100/pl - sprawdziłem czy
kabel od dysku jest prawidłowo podłączony do gniazda SATA i jest a mimo to ciągle występują
bluescreeny.
Sprawdziłem dysk komendą CHKDSK /r. - wynik - ZERO USZKODZEŃ
Te bluescreeny często występują podczas grania w takie gry jak MW2, BF3, World of Tanks. A
przy moich parametrach te gierki powinny śmigać na maxa ale coś blokuje jakby MOC mojego
kompa. Komputer ma ok 6 miesięcy, dodam że w servisie byłem z 8 razy. Wymienili mi DYSK,
RAM, PASTĘ TERMICZNĄ, KARTĘ GRAFICZNĄ. Pochodził bez ściny i po 2 miesiącach znów to samo
BLUESCREENY jeden za drugim. To nie przegrzanie sprawdzałem setki razy 3Dmarkami i tym
podobnymi programami. Temperatura karty na maxymalnym obciążeniu wynosiła max 81*C.
Dodam też, że od jakiegoś czasu (koło 2 tyg) przy starcie systemu jak jest logo płyty głównej ASUS to na dole na szarym pasku pojawiało mi sie PRESS 4 TO UNCLOCK CORES PROCESSOR. Raz wcisnąłem tą 4-rkę i teraz po włączeniu pojawia mi się na szarym pasku ALL 4 CORES ARE UNLOCKED. Nie wiem po co to sie teraz pojawia, nie zauważyłem żadnej szczególnej zmiany wydajności ani nic, ale to sie pojawiło już po problemach z bluescreenami ale myśle, że nie ma związku ze sprawą tylko może jakiś update Microsoftu. Czy to może być wina napięć ? Nie wymieniałem 2 rzeczy: zasilacza i samej płyty głównej. Na każdy komponent jest oddzielna gwarancja, co znaczy że mogę wymieniać to w nieskończoność tzn. do zwrotu pieniędzy.
Proszę o jak najszybszą odpowiedź. Z góry dziękuję.