• Ogłoszenie:

Silniki 2,5 - 4,0 - 5,0 litrów - luksus dla nielicznych ?

Tutaj można umieszczać wszystkie sensowne tematy nie pasujące do reszty działów tematycznych. Siadaj, gadaj, opowiadaj ;)

Silniki 2,5 - 4,0 - 5,0 litrów - luksus dla nielicznych ?

Postprzez LUBER 17 Maj 2012, 20:47

Witam,

Z racji iż zapewne większość stałych bywalców forum jest pełnoletnia, ma prawko i pewnie jakiś pojazd mam parę pytań.

Mianowicie - Co sądzicie o zakupie pojazdu z silnikiem np 3 litrowymi do eksploatacji na codzien, glownie miasto... wiem wiem na pozor pytanie jest proste i odpowiedz nasowa sie sama! Zezre Cie ten samochod :D Jednak na sekwencyjnej instalacji gazowej takie autko pali w cyklu miasto - trasa okolo 15l. Nie jest zle chyba... :roll:

Eksploatuje ktos takie bestie na co dzien ?

Jesli tak to ile placicie za OC rocznie? Pozdrawiam :ok:
Awatar użytkownika
LUBER
~user
 
Posty: 644
Dołączenie: 13 Lis 2005, 22:06
Miejscowość: Kluczbork
Pochwały: 11



Silniki 2,5 - 4,0 - 5,0 litrów - luksus dla nielicznych ?

Postprzez apg2312 17 Maj 2012, 21:05

Składki OC zależą w głównej mierze od:
pojemności silnika
miejsca w jakim dokonywana jest rejestracja pojazdu
rodzaju pojazdu

Ubezpieczenia samochodowe podlegają tzw. zniżkom i zwyżkom. Zniżki można dostać za:
bezwypadkową jazdę
za ubezpieczenie kilku pojazdów w jednej firmie
wiek ubezpieczającego
uregulowanie składki OC jednorazowo

Zwyżki przyznawane są osobom, które:
w przeszłości spowodowały wypadek
nie ukończyły 25 roku życia
posiadają prawo jazdy od niedawna


Więc szczerze mówiąc niewiele da Ci porównanie składek OC innych forumowiczów. Składkę dla siebie bez problemu obliczysz, kalkulatorów OC na necie jest sporo.

A tak z ciekawości, to jaki samochód masz na myśli ?
Adam

I have no right to ask this of any of you... but will you follow me...one last time ?

QuadCore Intel Core i7-6700K/Asus Z170 Pro Gaming/4x4GB Kingston HyperX Fury Black 2400/Gigabyte RTX 3060 VISION OC 12 GB/SSD Patriot VIPER VPN100 256GB M.2 PCIe x4 NVMe + SSD Plextor M6S 128GB SATA3 + Toshiba P300 1TBB/HL-DT-ST DVDRAM GH24NSB0/Philips 240V5QDSB/OCZ ZS 550W
Awatar użytkownika
apg2312
~user
 
Posty: 1308
Dołączenie: 29 Lip 2008, 20:09
Miejscowość: هورشاو
Pochwały: 85



Silniki 2,5 - 4,0 - 5,0 litrów - luksus dla nielicznych ?

Postprzez LUBER 17 Maj 2012, 21:54

Mam zniżkę od Taty, będzie jako główny właściciel. Przy mnie i tak ma 10% zwyżki a więc wychodzi 50% upustu. Teraz mam 2.5 litrowe BMW E34 i Liberty kasuje z 50% zniżką prawie 1500 zł na rok :wow:

Teraz chciał bym zamienić na BMW E32 3.0 V8 :lol:
Awatar użytkownika
LUBER
~user
 
Posty: 644
Dołączenie: 13 Lis 2005, 22:06
Miejscowość: Kluczbork
Pochwały: 11



Silniki 2,5 - 4,0 - 5,0 litrów - luksus dla nielicznych ?

Postprzez apg2312 17 Maj 2012, 22:06

Sporo. Ja za 2 litrowego Passata płacę w HDI 750 zł rocznie (60% zniżki).
Szczerze, to samochody z silnikami większymi niż 2 l są w Polsce niezbyt przydatne. Raz - kwestia ekonomiczna, silnik swoje musi zeżreć, a ile paliwo kosztuje wiadomo. A dwa, że na naszych drogach nie za bardzo jest gdzie wykorzystać moc silnika.
Ale jeśli kogoś stać na utrzymanie takiego auta, albo ma takiego konika... ;)
Adam

I have no right to ask this of any of you... but will you follow me...one last time ?

QuadCore Intel Core i7-6700K/Asus Z170 Pro Gaming/4x4GB Kingston HyperX Fury Black 2400/Gigabyte RTX 3060 VISION OC 12 GB/SSD Patriot VIPER VPN100 256GB M.2 PCIe x4 NVMe + SSD Plextor M6S 128GB SATA3 + Toshiba P300 1TBB/HL-DT-ST DVDRAM GH24NSB0/Philips 240V5QDSB/OCZ ZS 550W
Awatar użytkownika
apg2312
~user
 
Posty: 1308
Dołączenie: 29 Lip 2008, 20:09
Miejscowość: هورشاو
Pochwały: 85



Silniki 2,5 - 4,0 - 5,0 litrów - luksus dla nielicznych ?

Postprzez kajtekjr 19 Maj 2012, 00:55

apg2312 napisał(a):Szczerze, to samochody z silnikami większymi niż 2 l są w Polsce niezbyt przydatne.

Tu się nie zgodzę, bo komfort i bezpieczeństwo wyprzedzania na naszych drogach z mocnym silnikiem pod maską jest dużo wyższy.
Nie oszukujmy się takich 10-cio latów mamy sporo więcej na drogach niż 3-4 latków ;)

2.0 TDi - popularny silnik od VW z mocą od 130-170 KM w Golfie Mk V, ale w Touranie występuje z mocą 110 KM również.
2.0 TDCi - popularny silnik Forda od 90-130 KM w Mondeo Mk III
2.0 HDi - też popularny silnik z grupy PSA od 90-130 KM w Peugeocie 307

Jeśli spojrzymy to generalnie na auta z okresu 1998-2005 roku, to jeśli w ofercie danego producenta jest diesel 2.0 to w Polsce ma ok 90-130 KM, co moim zdaniem jest nie za dużą ilością, bo waga aut segmentu C i D już dawno zbliżyła się do ok 1.5 tony. Każde auto im ma większą moc tym lepiej się zbiera do wyprzedzania i sam manewr trwa krócej ;)

Wiadomo są też minusy posiadania np. 3.0 TDi.
Po pierwsze wyższe OC, i tu chyba każdy się zgodzi i nie muszę dalej rozwijać ;)
Po drugie większe spalanie, bo jednak 6 cylindrów to nie 4 i swoje wypić musi, to też nie podlega dyskusji.
Po trzecie wyższe koszty eksploatacji. Mocniejszy silnik ciągnie za sobą mocniejsze i większe hamulce, co za tym idzie większe i droższe elementy układu hamulcowego. Dodatkowo jeśli coś padnie w silniku koszty części z racji większej ilości cylindrów są wyższe.
Fotografia motoryzacyjna ---> WWW
Awatar użytkownika
kajtekjr
~user
 
Posty: 8079
Dołączenie: 06 Paź 2005, 15:39
Miejscowość: Września
Pochwały: 306



Silniki 2,5 - 4,0 - 5,0 litrów - luksus dla nielicznych ?

Postprzez kjubus 23 Maj 2012, 00:39

LUBER, znam osobe, ktora swego czasu miala BMW 5 z 3,5L V8 pod maska z LPG. samochod mial z 2002 roku bodaj (E39). gdy spieprzyl sie bodaj rozrzad (nie pamietam teraz dokladnie), to na czesci czekal poltora miesiaca. nie bylo zamiennikow, a oryginaly musial zamawiac w niemczech. wiec domyslasz sie, ze to nie bylo zbyt tanie. musisz bowiem pamietac, ze utrzymanie auta to nie tylko "lanie paliwa". to takze inne koszta typowej eksploatacji (hamulce, filtry, opony, zawieszenie na polskich drogach), do tego awarie i ubezpieczenie. gdy myslisz np. o 8 cylindrowym silniku, to juz sama wymiana swiec bedzie kosztowac wiecej, niz w 6 czy 4 cylindrowym - nawet pomijajac roznice w koszcie pojedynczej swiecy, to dochodzi tez to, ze jest ich zwyczajnie wiecej.

wiem, ze to kiepski przyklad (mozna powiedziec, ze skrajny), ale powiem ci tak: swego czasu mialem citroena zx z silnikiem 1.4 i lpg. koncern PSA przez bardzo dlugi czas ladowal ten silnik (chyba nawet nadal to robi, po nieznacznej modernizacji) do samochodow. przez to, ze jest nie za duzy, a wystarczajacy zeby nie byc jakims spowalniajacym ruch, nawet w trasie, wiele osob go wybieralo. dlatego byl bardzo popularny. dzieki temu byla tez masa czesci zamiennych, ktore do tego czesto mozna bylo kupic uzywane i w smiesznie niskich cenach. komplet swiec (widze na allegro) to wydatek rzedu 20pln + przesylka. przy bmw z silnikiem V8 to juz ok 14pln za sztuke - a jest ich 8. wychodzi wiec kolo 110pln + przesylka za komplet. jest roznica, nie?

musisz sobie po prostu wszystko przekalkulowac, czy jestes w stanie utrzymac takie auto. oraz oczywiscie - czy jest to wowczas oplacalne (bo jesli wcisniesz gaz glebiej tylko raz do roku, aby pojechac ponad 120, to taka ilosc mocy nie jest potrzebna).

i taki maly offtop co do tego wszystkiego co mowicie o wyprzedzaniu etc.: zgadzam sie - jak ma sie zapas mocy pod maska, to bezpieczniejsze i fajniejsze jest wyprzedzanie. jednakze na polskich drogach, gdzie sa to w wiekszosci zapchane 1 pasmowki, gdzie wystarczy jeden zawalidroga, aby paredziesiat aut sie wloklo, gdy z drugiej strony jedzie sznur innych... gdzie tu wyprzedzac? coraz czesciej na drogach podwojna ciagla, tam gdzie kiedys byla przerywana. zanim wyprzedzisz, przejedziesz parenascie km. pojedziesz chwile i znowu to samo. zwalniasz, i czekasz na moment... i ile zaoszczedziles wyprzedzajac poprzedniego kolesia? minute? pewnie nawet nie... zeby zrobilo roznice, to musisz jechac dluga trase... a do tego spalisz znacznie wiecej paliwa. ja sie juz osobiscie niemal oduczylem wyprzedzac. zwyczajnie sie nie oplaca;)
Image <=== WWW
Aristo Prestige 1700 - Centrino Duo 2.2GHz, 1*2GB DDR2 667 + 1*1GB DDR2 667, GF 8600M GS 256MB+turbocache (max 512), Win 7 Professional x64 //PlayStation 4 500GB + LG 37LH3000

nie pomagam przez PW/GG/E-MAIL! masz klopot? pisz na forum.
Awatar użytkownika
kjubus
~user
 
Posty: 2484
Dołączenie: 28 Lis 2005, 17:06
Miejscowość: Bogdanowo k. Poznania
Pochwały: 33



Silniki 2,5 - 4,0 - 5,0 litrów - luksus dla nielicznych ?

Postprzez kajtekjr 23 Maj 2012, 01:08

kjubus, ale bywa też tak, że zapas kucyków pod maską lub ich zbyt mała ilość decyduje o tym czy uciekasz w rów czy nie.
I nie mówcie mi teraz, że tylko piraci drogowi mają takie sytuacje, bo to nie prawda. Każdy z was miał pewnie sytuację, że zaczął wyprzedzać jeszcze na przerywanej, a kończył na ciągłej. Gdzie do zakrętu zostawały metry, a za niego już się pojawiało auto z przeciwka.
I tutaj zapas koników jest bardzo przydatny, żeby bezpiecznie wrócić na swój pas ruchu. Nie oszukujmy się w takim momencie jest tylko jedno wyjście - docisnąć gaz jeszcze mocniej i chować się przed auto które wyprzedzamy.
Fotografia motoryzacyjna ---> WWW
Awatar użytkownika
kajtekjr
~user
 
Posty: 8079
Dołączenie: 06 Paź 2005, 15:39
Miejscowość: Września
Pochwały: 306



Silniki 2,5 - 4,0 - 5,0 litrów - luksus dla nielicznych ?

Postprzez kjubus 23 Maj 2012, 09:04

kajtekjr, ja rozumiem, o czym mowisz i absolutnie sie z toba zgadzam. chodzi mi tylko o to, ze tak naprawde 90% manewrow wyprzedzania, ktore widze jest niepotrzebna strata pieniedzy. dam ci przyklad, ktory pewnie sam nie raz przerabiales - bo na pewno nie raz juz jechales 92 z wrzesni do poznania (lub w druga strone). nie raz mi sie zdarzalo, ze jadac tam 90-100kmh wyprzedzali mnie ludzie, jadac po 120-140kmh. jednakze bardzo czesto pozniej sam ich wyprzedzalem na kolejnych krzyzowkach ze swiatlami. a to dlatego, ze nie jechali dosc szybko, aby zmiescic sie w poprzednim "zielonym", a te swiatla sa dosc dobrze wyliczone, aby osoba jadaca przepisowo NIE MUSIALA SIE CALKIEM ZATRZYMYWAC. wiec dojezdzajac do swiatel mam predkosc ok 50-60kmh, a aoni ruszaja z miejsca. oni zmarnowali paliwo i nie zyskali ani jednej sekundy. bardzo podobnie mam jadac 11 ode mnie z domu do poznania - ktos mnie wyprzedzi, wyprzedzi jeszcze kilka aut, a po 20km jestem obok niego na rondzie obornickim. zysk czasowy - zaden. spalanie - litr lub dwa wyzsze, niz gdyby po prostu jechal.
Image <=== WWW
Aristo Prestige 1700 - Centrino Duo 2.2GHz, 1*2GB DDR2 667 + 1*1GB DDR2 667, GF 8600M GS 256MB+turbocache (max 512), Win 7 Professional x64 //PlayStation 4 500GB + LG 37LH3000

nie pomagam przez PW/GG/E-MAIL! masz klopot? pisz na forum.
Awatar użytkownika
kjubus
~user
 
Posty: 2484
Dołączenie: 28 Lis 2005, 17:06
Miejscowość: Bogdanowo k. Poznania
Pochwały: 33



Silniki 2,5 - 4,0 - 5,0 litrów - luksus dla nielicznych ?

Postprzez kajtekjr 23 Maj 2012, 19:52

Kuba, DK92 na odcinku Września-Poznań to przynajmniej raz w tygodniu jadę ;)
Chociaż 92 na tym odcinku jest dość specyficzna jak na polskie realia, bo jest w miarę równa, nie ma zbyt wielu kolein. Może za wyjątkiem odcinka od Starczanowa do Brzeźna na pasie w kierunku Poznania ;) A co jest jeszcze bardziej zaskakujące ma po dwa pasy w każdym kierunku - co na nasze drogi jest wręcz ewenementem żeby krajowa droga ( nie ekspresowa ) była dwu pasmowa ;)
Generalnie tutaj koniki w nadmiarze nie są potrzebne, bo chyba że ktoś chce lecieć 200 km/h ;) choć do tego sporo lepsza jest równoległa A2, bez skrzyżowań, sygnalizacji świetlnej i o mniejszym natężeniu ruchu, bo płatna ;) i trzeba się liczyć że jeśli spotkamy smerfa to spotkanie będzie słono kosztowało ;)

Kuba, więc koniki, a raczej wysoki moment obrotowy jest potrzebny na drogach o jednym pasie ruchu w każdym kierunku.
Bo nie zapominajmy że za przyśpieszenie i elastyczność odpowiada generalnie moment obrotowy w użytecznym zakresie obrotów silnika ;)
Fotografia motoryzacyjna ---> WWW
Awatar użytkownika
kajtekjr
~user
 
Posty: 8079
Dołączenie: 06 Paź 2005, 15:39
Miejscowość: Września
Pochwały: 306



Silniki 2,5 - 4,0 - 5,0 litrów - luksus dla nielicznych ?

Postprzez czem300 30 Maj 2012, 12:06

jak masz gotówkę żeby lać benzynę do 4l potwora, i spalanie rzędu 15l/100km nie jest dla ciebie problemem to wtedy możesz sobie pozwolić na taki samochód, w innym przypadku to trochę mało mądry pomysł.
cze
czem300
~obserwator
 
Posty: 0
Dołączenie: 16 Kwi 2012, 16:38



Silniki 2,5 - 4,0 - 5,0 litrów - luksus dla nielicznych ?

Postprzez kajtekjr 30 Maj 2012, 18:42

czem300 napisał(a):jak masz gotówkę żeby lać benzynę do 4l potwora, i spalanie rzędu 15l/100km nie jest dla ciebie problemem to wtedy możesz sobie pozwolić na taki samochód, w innym przypadku to trochę mało mądry pomysł.

Akurat spalanie w takich autach to najmniejszy problem.. ;)
Martwiłbym się raczej awariami i obsługą auta ;)
Jako przykład padło BMW E32 3.0 V8 więc przytoczę kilka części eksploatacyjnych ;)
-> kpl. świec zapłonowych NGK - ok 160 zł
-> cewka zapłonowa HART /czt. chiny lub turcja !!/ - ok 100 zł /szt (w najgorszym wypadku wymiana 8 szt), a firmowa cewka BERU AG ok 160 zł/szt.
-> uszczelka pod głowice - 155 zł/szt (są dwie)
-> kpl. sprzęgło SACHS - ok 1050 zł
-> wahacz dolny prawy HART - 180 zł
Nie zapominajmy że BMW E32 ma wielowahaczowe zawieszenie z przodu. Z tego co widzę w katalogu to są to dwa wahacze dolne, i jeden górny. Wymiana całości to koszt od 1000 zł w górę w zależności od producenta wahaczy ;) Do tego dochodzą tuleje stabilizatora i łączniki stabilizatora. Po wymianie tego można powiedzieć że część twarda zawieszenia jest wymieniona, a gdzie tu jeszcze amortyzatory /ok 400 zł/szt DELPHI/ ?

Jak widzisz 15L/100km to najmniejszy koszt przy takim aucie ;) A wiadomo po zakupie takiego auta trzeba będzie coś zrobić, bo kupując nawet najmłodsze E32 to i tak będzie miało 18 lat ;) A w "pełnoletnim" aucie zawsze jest coś do zrobienia ;)
A nawet gdyby się udało kupić wycackany egzemplarz to wymiana oleju (7,5L) to koszt ok 200 zł za olej CASTROL Magnatec 10W40 + filterek oleju ;)
Gdzie do 4 cylindrówki za 200 zl nalejesz pełen syntetyk Castrol EDGE 5W30, kupisz filtr i zapłacisz mechanikowi 20 zł za wymianę ;)
Fotografia motoryzacyjna ---> WWW
Awatar użytkownika
kajtekjr
~user
 
Posty: 8079
Dołączenie: 06 Paź 2005, 15:39
Miejscowość: Września
Pochwały: 306



Silniki 2,5 - 4,0 - 5,0 litrów - luksus dla nielicznych ?

Postprzez BZIKU 30 Maj 2012, 21:56

W tym wypadku nie martwiłbym się tyle kosztami eksploatacji co samym wyborem silnika :roll:
Były dwie 3litrówki w E32:
-rzędowa 6ka M30 3.0-12v 188KM
-V8 M60 3.0-32v 218KM
O ile M30 znany jest ze swej wytrzymałości dorównującej dieslom Mercedesa W124,o tyle M60 już taki wytrzymały nie jest.Nie twierdzę że jest zły,ale znaleźć dobrze zadbaną jednostkę bdzie naprawdę bardzo trudno :/ ;są "zajeżdżane" przez małolatów :)
Z wieloma opiniami nie zgodzę się tutaj absolutnie....Ceny i koszta naprawy są takie jakie są-nic nie poradzimy a life ist brutal.Generalizowanie na nic się zda...Jak dbasz,tak masz;a ja zawsze powtarzam ze BMW jest dla ludzi dbających o szczegóły i detale...Gdybyście widzieli u WojtasaGls jak i w jakim stanie mozna było mieć utrzymane (bądź co bądź leciwe już jak na nasze czasy) E30;to gwarantuje że moglibyście się zdziwić :wink:
Wszystkie auta mają jakiś mankament cenowy.Wspomniałeś kajtek o wymianie wielowachaczy..hmmmmm...Audi A4 B5 1.8s '98->kmpl+wymiana+zbieżność 1600-1800zł;tyle mi zaśpiewano...Mówie,nie ma na to reguły czy auto jest pełnoletnie czy nie.Ile razy w nowszych autach lub całkiem prawie nówek tak prosta rzecz jak wymiana klocków hamulcowych sprawi kłopot..Heh,jak nie "poprosisz" komputera-nie zwolni Ci zacisków;a jak dodatkowo pan we warsztacie nie potrafi potem ustawic komputera po zabiegu-dodatkowo masz wizyte w ASO-dodatkowy koszt.I koło się zamyka :)
Problemy kół dwumasowych,"dziwne" usterki aut po 100-200 km od zakupu w salonie;mozna by mnozyć bez końca...
Byłem użytkownikiem E34 '95 2.0 150KM (M50B20 Vanos) i nie miałem absolutnie zadnych problemów motorycznych i napędowo-zawieszeniowych :) .A E32 jest tak samo solidna jak i E34 gdy zadbasz jak wyzej wspomniałem :)
Kwestia oleju...Nie da się ukryć że przez swą pełnoletność ( ;) ) maja nalotu grubo ponad 250tkm i stosowanie olei syntetycznych,półsyntetycznych 0/5/10W40 mija się z celem i nazwę to nawet głupotą.E32,E34 (...)E39 mają łańcuch rozrządu oraz hydrauliczny napinacz i najmądrzejszym rozwiazaniem jest mineralny 15W40 (osobiście stosowałem Texaco)-a tu już cenowo jest ok :)
Mogę jeszcze opisać 2 moje awarie w 2010r które pominąłem,aczkolwiek nie celowo gdyż nie były to jakieś tam awarie znaczące...Raz wymieniałem uszczelkę szyberdachu bo była brzydka,sztywna i wqr**ła.W Zielonej Górze w serwisie BMW zaśpiewano mi 115zł...heh,zamówiona we Frankfurcie/Oder kosztowała 10€.No i raz "mechanik" przy wymianie spuchnietego węża jakimś cudem (hgw jak) trafił śrubokrętem w chłodnice <rotfl> ,miał gość ph bo wiadomo jego koszt..Chciał zamówić nową polską za bodajże 250 zł,niestety uparłem sie na niemiecką i zamówiłem we Frankfurcie znów...Koszt-110€
Jak wiesz gdzie i jak kupić ( a na tym wiadomo rzecz polega),zawsze zmieścisz się rozsądnie cenowo :) .Jako wzór podam jeszcze cene uszczelki pływaka/czujnika Opla Astry...U nas na prowincji 35zł-we Frankfurcie 2€ :lol:
itd..itd :)
kjubus,u Twego znajomego wątpie zeby sie rozsypał rozrząd....Te łańcuchy wytrzymują spokojnie 450tkm;no chyba ze akurat miał przypadek tolerancyjnego błędu fabrycznego (ileś tam % na liczbe wyprodukowanych aut) ale i w to wątpliwe bo zapłaciłby z robocizną grubo ponad 4k i nie wiem czy by to było opłacalne...
To co napisałem opieram na swoich przezyciach z uzytkowania BMW i opinii kolegów,również uzytkownikach i mam nadzieje ze nikt sie nie poczuł urazony bo nawet nie miałem takiego zamiaru..
Czy kupić to odpowiem...Jak masz kase Luber,bdziesz dbał tak jak ksiązka pisze to tak,jasne-frajda jest niesamowita....Zagazuj ją STAG 300 Premium i wiooooo.Sam po wakacjach przesiadam się na R6 2,8 l 193KM .Czasem mnie pytają czemu wole te auta starsze,lub stare mimo ze jakaś tam kasa jest....Jakoś po 2002 ta dostępna po kieszeni technologia mnie nie rajcuje...Jest taka bezduszna.....elektronicznie nieprzyjazna jak dla mnie ;)
OC...To zależy wiadomo od zniżek,wieku jak tu koledzy nadmienili,oraz jak trafisz.Pamietam dwie sytuacje z 2010r...Gdy z bratem ubezpieczaliśmy VW Caravelle 2.8 VR6,w Link4 miła pani powiedziała nam cos bodajże 2200zł 100% bez zniżek..no troche duzo,wiadomo.W Słubicach było juz lepiej-1500.Na zapytanie czy to najtańsza oferta (multi agent w biurze podrózy) padła odpowiedź że tak,oferta MTU.Ale jednak pani grzebiąc znalazła w tym samym MTU jakiś "wariant lubuski" czy coś w ten deseń-i wyszło bratu 1100zł łącznie z ubezpieczeniem szyb,czy szyby-nie pamietam dokładnie,ale taki był wymóg tego wariantu...Za to dokładnie pamietam gdy zaproponowano mi z Aviva OC Bety (też 2010r)...Przepisywałem auto na żone i 100% za 2.0+full assistance wyszło 1045zł...A że i ja i żona mielismy jakieś tam inne pakiety w Aviva-to dostała 5% znizki dodatkowo :)
I tak się sprawa ma...Jak dobrze poszukasz to mysle ze gdzieś tam z ubezpieczenia uszczkniesz mały kąsek ;)
Pzdr i powodzenia
Co do miszcza się nie wypowiadam - ja tylko idealnie gram na nerwach i mistrzowsko potrafię wku....ać ludzi ©by Kahoona


Image
Awatar użytkownika
BZIKU
^zasłużony
 
Posty: 2849
Dołączenie: 31 Gru 2005, 12:37
Miejscowość: PL-CYBINKA NL-EINDHOVEN
Pochwały: 158



Silniki 2,5 - 4,0 - 5,0 litrów - luksus dla nielicznych ?

Postprzez kajtekjr 30 Maj 2012, 22:39

BZIKU napisał(a):.hmmmmm...Audi A4 B5 1.8s '98->kmpl+wymiana+zbieżność 1600-1800zł;tyle mi zaśpiewano...

Bziku, coraz więcej aut będzie miało takie zawieszenie, bo nie oszukujmy się jest ono bardziej komfortowe i dlatego w E32 było montowane od 86 roku, ale to jest segment F więc auto jak najbardziej luksusowe a konkurentami są m. in. Mercedes W-126. Natomiast w Audi takie zawieszenie pojawiło się dopiero w 95' czyli niespełna 10 lat poźniej wraz z modelami A4, A6 i A8 ;)

BZIKU napisał(a):Kwestia oleju...Nie da się ukryć że przez swą pełnoletność ( ;) ) maja nalotu grubo ponad 250tkm i stosowanie olei syntetycznych,półsyntetycznych 0/5/10W40 mija się z celem i nazwę to nawet głupotą.E32,E34 (...)E39 mają łańcuch rozrządu oraz hydrauliczny napinacz i najmądrzejszym rozwiazaniem jest mineralny 15W40 (osobiście stosowałem Texaco)-a tu już cenowo jest ok

A ja się tutaj z Tobą nie zgodzę, bo uważam że nie zależnie od przebiegu powinno się używać oleju takiego jak zalecił producent auta. W przypadku E32 jest to olej o lepkości 10W40. A dlaczego tak jest? Generalnie chodzi o smarowanie hydraulicznych popychaczy zaworowych i przy zbyt gęstym oleju lubią pukać bo zbyt późno zaciągają olej ;) A jeśli się uszkodzą to diagnoza który konkretnie jest z reguły nie możliwa a przy silniku M60 koszta wymiany wszystkich 32 są już znaczne ;)
Ale przenieśmy się kilka lat do przodu, gdzie jeszcze bardziej należy przestrzegać norm lepkości oleju SAE ze względu na filtry cząstek stałych DPF, zbyt gęsty olej powoduje zapchanie się takiego filtra i bardzo drogą wymianę w ASO ;)

BZIKU napisał(a):Mogę jeszcze opisać 2 moje awarie w 2010r które pominąłem,aczkolwiek nie celowo gdyż nie były to jakieś tam awarie znaczące...Raz wymieniałem uszczelkę szyberdachu bo była brzydka,sztywna i wqr**ła.W Zielonej Górze w serwisie BMW zaśpiewano mi 115zł...heh,zamówiona we Frankfurcie/Oder kosztowała 10€.No i raz "mechanik" przy wymianie spuchnietego węża jakimś cudem (hgw jak) trafił śrubokrętem w chłodnice <rotfl> ,miał gość ph bo wiadomo jego koszt..Chciał zamówić nową polską za bodajże 250 zł,niestety uparłem sie na niemiecką i zamówiłem we Frankfurcie znów...Koszt-110€
Jak wiesz gdzie i jak kupić ( a na tym wiadomo rzecz polega),zawsze zmieścisz się rozsądnie cenowo :) .Jako wzór podam jeszcze cene uszczelki pływaka/czujnika Opla Astry...U nas na prowincji 35zł-we Frankfurcie 2€

Prawda jest taka, że czasem serwis ma lepszą cenę niż cena zamiennika wysokiej jakości. Chociaż z drugiej strony nie masz pewności czy Twojej niemieckiej chłodnicy nie sklejały chińskie rączki za miskę ryżu gdzieś pod Pekinem, a później już w Niemczech ktoś nie dokleił logo BMW i sprzedał w ASO ;) Ale masz gwarancje BMW na ta chłodnicę więc nie jest tak źle :)
A skąd moje przypuszczenia? A no bo pracuje w branży i mam do czynienia i z osobowymi i z ciężarowymi autami. Czasem zdarza mi sie coś zamawiać w ASO MB w Swarzędzu k/Poznania i ostatnio zamawiałem uchwyt do MB Atego a na nim oryginalna naklejka ASO MB z numerem OEM a na samym odlewie "Made in China" a kosztował tyle że szkoda słów ;)
Fotografia motoryzacyjna ---> WWW
Awatar użytkownika
kajtekjr
~user
 
Posty: 8079
Dołączenie: 06 Paź 2005, 15:39
Miejscowość: Września
Pochwały: 306



Silniki 2,5 - 4,0 - 5,0 litrów - luksus dla nielicznych ?

Postprzez BZIKU 30 Maj 2012, 23:08

Wiem Kajtek,pamietam czym się zajmujesz ;) ,sciema nie ma szans :P .Owszem zgadzam sie ze 10W40 jest zalecany do E32,tak jak i do E34-typowy półsyntetyk który nadmiernie gestnieje dopiero gdzieś od -25,a jak dobrze pamietam 15W od -20;a 40 to najpopularniejsza,uniwersalna letnia klasa lepkości.Gdy przytargałem auto z "Rydzykowa" (Mike 013 obiad wtedy ugotował pamietam :P ) pojechałem z nim do ASO do Zielonki,wiadomo ;) .Samochód w głównej mierze miał byc użytkowany przez żone wiec wolałem sie upewnić nie wierząc sprzedającemu,hehe...Olej był niesamowicie rzadki-tak jakby zalany syntetykiem made in tesco :? .Wtedy właśnie tam usłyszałem opowieści o cudach/niewidach z olejami...O oszczednosciowych 0W30,5W30 co mają takie własciwości smarne jak i marne,a lane sa dla oszczedności paliwa ble,ble przyspieszając znacznie zniszczenie jednostki...Poradzono mi wtedy własnie 15W40 i powiem szczerze-nie narzekałem...zadnych stuków puków etc przez cały okres eksplotacji...Zresztą E32 i E34 mają specyficzną charakterystyke odpalania-po przekręceniu kluczyka i rozruchu wchodzą na wysokie obroty 1-2 sek nawet nie trzymajac nogi na pedale."Miły pan" zalecał nawet "odpalic papierosa" (czyli dac kilka sekund) i dopiero wyruszać :) .Więc na tym oparłem swa odpowiedź
Co do miszcza się nie wypowiadam - ja tylko idealnie gram na nerwach i mistrzowsko potrafię wku....ać ludzi ©by Kahoona


Image
Awatar użytkownika
BZIKU
^zasłużony
 
Posty: 2849
Dołączenie: 31 Gru 2005, 12:37
Miejscowość: PL-CYBINKA NL-EINDHOVEN
Pochwały: 158



Silniki 2,5 - 4,0 - 5,0 litrów - luksus dla nielicznych ?

Postprzez kajtekjr 30 Maj 2012, 23:18

BZIKU napisał(a):"Miły pan" zalecał nawet "odpalic papierosa" (czyli dac kilka sekund) i dopiero wyruszać

A to dlatego żeby pompa olejowa dobrze zaciągła olej z misy olejowej a następnie podała na miejsca które wymagają smarowania czyli popychacze i tłoki ;) Niestety 15W40 w wysokiej temperaturze leje się jak woda a zimą jest jak galareta :(
To jeszcze jest nic.. Nie będę lepiej opowiadał co handlarze wymyślają, bo będziecie bali się kupować auta... Ułańska fantazja przy tym to małe piwko ;)

Osobną sprawą są handlowcy w ASO na dziale części, którzy czasem nie są wstanie ogarnąć tematu mając tylko jedną markę auta i kilka modeli a w pakiecie narzędzi pracy program serwisowy z okienkiem na numer VIN po którym można wyjaśnić wszystkie nie jasności, np. kolor klamki.
Nie wiem jak z kompetencjami mechaników w ASO, bo z nimi nie mam kontaktu - a jak czegoś nie wiem to się nie wypowiem ;)
Ale to już schodzimy z głównego wątku tematu... :oops:
Fotografia motoryzacyjna ---> WWW
Awatar użytkownika
kajtekjr
~user
 
Posty: 8079
Dołączenie: 06 Paź 2005, 15:39
Miejscowość: Września
Pochwały: 306



Silniki 2,5 - 4,0 - 5,0 litrów - luksus dla nielicznych ?

Postprzez BZIKU 30 Maj 2012, 23:46

]Eeeee,to to ja wiem ocb z papieroskiem <rotfl>
ale patrz na to
Image
Bądź mądry i pisz wiersze :D :D :D hehe
kajtekjr napisał(a):
BZIKU napisał(a):To jeszcze jest nic.. Nie będę lepiej opowiadał co handlarze wymyślają, bo będziecie bali się kupować auta... Ułańska fantazja przy tym to małe piwko ;)

Wcale z tematu nie zbiegasz ;) niech ludzie wiedzą o trocinach w transmisjii..O olejach 20W50 że cisnienie to zegar rozrywa <rotfl>
Co do miszcza się nie wypowiadam - ja tylko idealnie gram na nerwach i mistrzowsko potrafię wku....ać ludzi ©by Kahoona


Image
Awatar użytkownika
BZIKU
^zasłużony
 
Posty: 2849
Dołączenie: 31 Gru 2005, 12:37
Miejscowość: PL-CYBINKA NL-EINDHOVEN
Pochwały: 158



Silniki 2,5 - 4,0 - 5,0 litrów - luksus dla nielicznych ?

Postprzez kajtekjr 31 Maj 2012, 00:19

No niestety Castrol najchętniej sprzedawałby olej 0W30 Sport do wszystkiego co się porusza po europejskich drogach ;) A najlepiej jakbym kupił od razu beczkę 208L i wstawił do sklepu ;) Z tego jest największa kasa ;) Wg. mojego katalogu silnik M50 powinien śmigać na półsyntetycznym oleju 10W40 ;) I myślę, że tutaj się obije zgodzimy :)

BZIKU napisał(a):O olejach 20W50 że cisnienie to zegar rozrywa

Aj tam, już widziałem jak mechanicy zalewali VW Passata B5 2.5TDi Superolem CC 20W50. Trzymał ciśnienie do pierwszej wymiany oleju zapewne, a później to już tylko warsztat i silnik do robienia ;)
Prawdę mówiąc to ja z tego żyję, a z drugiej jednak strony nie chciał bym kupić kiedyś takiej bomby z opóźnionym zapłonem. :1:
Dlatego trzeba cholernie uważać przy zakupie używanego auta. Dobrze mieć zaprzyjaźniony warsztat, w którym bez ściemy poznamy stan auta i chłodny umysł podczas zakupów bo możemy się nieźle wkopać ;)
Fotografia motoryzacyjna ---> WWW
Awatar użytkownika
kajtekjr
~user
 
Posty: 8079
Dołączenie: 06 Paź 2005, 15:39
Miejscowość: Września
Pochwały: 306



Silniki 2,5 - 4,0 - 5,0 litrów - luksus dla nielicznych ?

Postprzez Maly196 03 Cze 2012, 12:15

ja mam silnik 2.0 i mógłby jednak mniej palić.. następne auto będzie z pewnością 1.4 albo 1.6.
Maly196
~user
 
Posty: 1
Dołączenie: 03 Cze 2012, 12:13



Silniki 2,5 - 4,0 - 5,0 litrów - luksus dla nielicznych ?

Postprzez kajtekjr 03 Cze 2012, 19:56

Maly196 napisał(a):ja mam silnik 2.0 i mógłby jednak mniej palić.. następne auto będzie z pewnością 1.4 albo 1.6.

Pytanie jakie to auto ? bo może się okazać że to samo auto z silnikiem 1.6 będzie palić to samo co 2.0 albo więcej ze względu na wagę auta ;)
Pierwszy przykład z brzegu to Passat B5, który w silniku 1.6 pali praktycznie to samo co w 2.0 ;)
Fotografia motoryzacyjna ---> WWW
Awatar użytkownika
kajtekjr
~user
 
Posty: 8079
Dołączenie: 06 Paź 2005, 15:39
Miejscowość: Września
Pochwały: 306



Silniki 2,5 - 4,0 - 5,0 litrów - luksus dla nielicznych ?

Postprzez nevesu 04 Cze 2012, 10:33

Jako ciekawostkę mogę wam powiedzieć, że zdarza się, że 16 litrowe Diesle osiągające ponad 600 koni mechanicznych na kole zamachowym, w pewnych warunkach palą mniej, niż 10-12 litrowe mające ~~400 koni.

Magia ? Nie, warunki, tonaż.

Z doświadczenia naszego wynika, że kupując busa nie ma co brać małych silników, tylko najlepiej jakieś 2.5-3.0 w dieslu, bo przy tej masie i często ciężarze, wybór słabszej jednostki oznacza ogromne wk..urzenie i wysokie spalanie.
BR-NP-12 <3 <3 <3
Awatar użytkownika
nevesu
~user
 
Posty: 1662
Dołączenie: 31 Sty 2006, 17:26
Miejscowość: BR-NP-12 <3
Pochwały: 66



Następna

Powróć do Pog@duchy

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości