
link do programuSwap Magic
1.Co to jest?
Swap Magic to specjalna płyta bootująca do PS2, dzięki krórej możemy grać na kopiach zapasowych. Cały trik polega na podmienieniu płyty przy pomocy specjalnych "gadżetów" tak, aby konsola tego nie zauważyła. Otóż PlayStation2 ma zabezpieczenie, które nie pozwala grać na kopiach ani wogóle uruchamiać płyt innych niż CD-Audio, DVD-Video lub gry PSX/PS2. Konsola odczytuje specjalny sektor na płycie i gdy widzi, że nie ma odczynienia z oryginałem, nie chce go odczytać.
Sposobem na to jest przeróbka, dzięki której do konsoli z owego sektora na płycie trafiają "zera" i ona myśli, że dobrze jest i 'jedzie' dalej
Można też użyć omawianego zestawu Swap Magic po to, aby po tym, jak konsola wczyta dane i myśli że ma doczynienia z oryginałem, podmienić płytę na kopię zapasową tak, aby konsola tego nie zauważyła.
Zestaw Swap Magic składa się z płyty CD i DVD (dla odpowieniego rodzaju płyt) i Slide-Tool (bądź też Slide-Card, to to samo:P) w 'dużej' PS2 i Slim-Tool (Zrób to sam, Trochę inna, Slim-Tool) lub też Slim-Klap do PSTwo -są to owe "gadżety" służące do podmiany płyty w PS2. I co bardzo ważne, nie tracimy przy tam gwarancji i możemy grać po sieci (w przeciwieństwie do modchipów). Dodam, że Swap do dużej konsoli mija się z celem z racji konieczności zdejmowania przedniego panelu od czytnika, co często kończy się jego wyłamaniem.
2.Jak to działa?
Otóż jak wspomniałem konsola ma te zabezpieczenia nie pozwalające grać w kopie zapasowe gier. Ale dzięki zestawowi Swap Magic możemy ominąć te zabezpieczenia.
3.Jak to się robi?
W 'dużej' PS2 - Wkładamy płytę Swap Magic CD lub DVD (w zależności na jakim nosniku jest gra) i po chwili pojawia się menu SM. Za pomocą Slide-Tool odblokowujemy tackę przesuwając PIN (w prawo), wyciągamy tackę, podmieniamy płytę, zamykamy tackę i zabezpieczamy ją spowrotem przesuwając PIN (w lewo). Nie naciskamy przy tam Reset ani Eject (tak, aby konsola nie zauważyła podmiany płyty). Naciskamy x na padzie i gramy w naszą kopię zapasową DOKŁADNY OPIS INNY PO ANGIELSKU Można też użyć Flip-Top Cover (ale to już się wiąże z utratą gwarancji i dużymi kosztami)
W PSTwo - blokujemy czujniki w PSTwo specjalnymi blokadkami (MONTAŻ MONTAŻ+ZAKLEJANIE CZUJNIKA W ŚRODKU KONSOLI) i tak jak w PS2 odpalamy płytę SM i podmieniamy płytkę. Blokady dbają o to , aby konsola nie zauważyła podmiany płytki. I gotowe. Gramy w backupy bez modchipa
Mała uwaga: V14 wymaga jedynie 2 blokad. Sporo osób miało problemy ze znalezieniem właściwych dla tego modelu.Można poszukać na forum i Allegro
4.Różne wersje
Obecnie najnowsza wersja Swap Magic to SM 3.6 I nie zapowiada się, aby miała wyjść nowsza. Ta wersja pozwala na odpalanie ELF'ów (programów pod PS2) z pendrive'a i memorki (oczywiście nie działa ze wszystkimi modelami, trzeba mieć kompatybilny ) Starsze wersje na to nie pozwalały. Dodam jeszcze, że SM CD nie pozwala uruchamiać płyt CD większych nić 650MB, co właściwie uniemożliwia oglądanie filmów z CD (np.DivX'y)
5.Patche/Fix'y - żeby gra działała
Tyle na forum jest pytań o te niedziałające gry na SM.Poprostu niektóre gry wymagają spatchowania po to, aby działały z Swapem. Patche/Fix'y
6.Odpalanie ELF'ów za pomocą Swap Magic 3.6
Najnowsza wersja pozwala odpalać ELF'y z pendrive'a (i tylko ta!) Jak to zrobić?
Na pendrive tworzymy katalog SWAPMAGIC. Do niego kopiujemy ELF'a i zmieniamy mu nazwę na SWAPMAGIC.ELF - wtedy odrazu po włożeniu płyty SM odpali się program.
Można też do katalogu SWAPMAGIC skopiować ELF'y i zmienić ich nazwy na następujące: SMBOOT0.ELF, SMBOOT1.ELF, SMBOOT2.ELF, SMBOOT3.ELF. Plik SMBOOT0.ELF odpalamy poprzez naciśniecie na padzie (w głównym menu SM) góra+L1, SMBOOT1.ELF - góra+L2, SMBOOT2.ELF - góra+R1, SMBOOT3.ELF góra+R2
7.Odpalanie gier z większym TOC
TOC - Table of Content (Tablica zawartości) - Taki spis treści wszystkiego co się znajduje na płycie. Swap Magic DVD ma wielkość ok. 4,1 (lub 4,3GB), aby uruchmić np. Total Overdose (prawie 4,5 GB) trzeba najpierw włożyć oryginał o większej objętości niż Swap.
Jak to zrobić:
1.Wkładamy SM DVD i czekamy, aż pojawi sie menu główne.
2.Naciskamy przycisk "Eject" na konsoli i wkładamy płytę z większym TOC.
3.Gdy już rozmiar TOC zostanie podmieniony, używając np. Slide-Tool podmieniamy płytę na kopię zapasową. Naciskamy x na padzie i gra się ładuje.
8.Granie online na backup'ach
Teoretycznie nie da się grać na backup'ach po sieci, bo DNAS odrzuca userów korzystających z kopii i mających przeróbki. DNAS nie wykrywa starszych przeróbek (np. Rippera 1) i Swap Magica. Używając go można pograć na kopii po sieci, ale obraz gry trzeba spatchować przed nagraniem. TU jest opisane, jak to zrobić.
Po nagraniu spatchowanego obrazu odpalamy płytę swapem i normalnie gramy.
http://www.swapmagic3.com/
Creative15 napisał(a):link do programu
Kod:
http://www.swapmagic3.com/
Siesiu napisał(a):a po co komu ściągać jak itak nie będzie ściągniety działać ?
Creative15 napisał(a):mówił że potrzebuje to dałem Wink Wink
a co z tym zrobi to nie mój problem Twisted Evil
Siesiu napisał(a):a znalazłeś na tej stronie gdzies download;>
konrad_radwan napisał(a):do podmieniania płyt bez otwierania klapki (Czy jakoś tak) Wink, więc suche płyty nie zdają egzminu...
konrad_radwan napisał(a):Wystarczy go odpowiednio wlutować!
Podobnie będzie z PS2!
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 19 gości