
[UPDATE 1] Uwaga v1.0.0.42 stwarza problemy z MW, instalować 40 lub 41 i nie dać mu sie uaktualnić Exclamation
http://files.hamachi.cc/priv/HamachiSetup-1.0.0.40-en.exe
http://files.hamachi.cc/priv/HamachiSetup-1.0.0.41-en.exe
[UPDATE 2] v1.0.0.43 znowu poprawnie działa, wiec mozna spokojnie aktualizować. Wyglada na to że każdą nową wersje Hamachi będzie trzeba testować czy prawidłowo działa z MW.
http://files.hamachi.cc/priv/HamachiSetup-1.0.0.43-en.exe
Jak widać brak info na temat nowszych wersji i raczej już tak zostanie bo nie ma komu ich testować.
Wedle ścisłości przy niektórych wersjach w MW w ogóle nie dało sie grać lub mogły się ze sobą łączyć tylko osoby za NATem lub tylko z zewnętrznym IP czyli osoba za NATem nie łączyła sie z kimś kto miał zew IP i na odwrót.
Dobra teraz pora na zabezpieczenie pliku server.cfg znajdującego sie w folderze MW, należy zrobić jego kopie lub np spakować do archiwum.
Dalsze kroki można wykonać ręcznie lub też za pomocą małego programu, który ma za zadanie ułatwienie tych czynności.
Ręcznie
Otwieramy oryginalny plik server.cfg np notatnikiem i w polach
TRUST_MATCH=%%bind("x.x.x.x")
ADDR=%%bind("x.x.x.x")
wpisujemy swoje hamachi IP, macie je w oknie hamachi dużymi cyframi u góry
Teraz trzeba uruchomić Hamachi i dołączyć do istniejącej sieci, do tego trzeba znać nazwe i hasło lub też stworzyć własną. (drógie kółeczko na dole od prawej)
- aby sie dołączyć do gry poprostu uruchamiamy MW, wchodzimy w LAN party i dołanczamy do istniejącego servera
- aby utworzyć server
1) odłączyć sie od neta np normalnie wyłączyć neostrade, wyłączyć karte sieciową czy też odpiąc kabel
2) uruchomić MW, wejść w LAN party i utworzyć server
3) podłączyć sie spowrotem do neta i dać znać innym że mogą już się dołanczać
Programik
http://tfcracing.org/public/MWH-1.0.1.exe
[UPDATE] Jest nowa wersja tego programu
http://www.gwmfiles.com/games/dl/?file=MWH-v1.1.zip
1) Ściagamy i ładujemy do folderu NFSMW
2) Uruchamiamy program i wpisujemy
Connection Name: * tutaj należy wpisać nazwe połączenia z którego kożystamy
ConnectionFolderName: Połączenia sieciowe (to dla polskiej wersji windowsa)
Executable2run: speed.exe
3) Klikami na Write changes aby zapisać ustawienia
4) Mozna dla wygody zrobić skrót na pulpicie
*Wejdźcie do Połączenia sieciowe (np w Panelu Sterowania lub Start -> Połacz z -> Pokaż wszystkie połączenia) i upewnijcie się czy dobrze wpisaliście
W każdym razie dane z Connection Name i ConnectionFolderName są tylko do hostowania.
Uruchamiamy Hamachi i dołanczamy do sieci
Uruchamiamy MWH-1.0.1.exe i wpisujemy nasze Hamachi IP po czym naciskamy Change IP - program utworzy/zapisze server.cfg z podanym IP (wystarczy zrobić tylko raz)
- Aby dołączyć do gry:
wciskamy JOIN GAME - program sie zamknie i normalnie uruchomi MW (czyli mozna sie obejśc bez niego)
- Aby utworzyć gre:
1) Disable LAN - program wyłączy zdefiniowane w ustawieniach połączenie i uruchomi gre, mamy 60 sek na założenie servera LAN, po tym gra sie zminimalizuje, program włączy spowrotem połączenie, wyłączy się i ponownie zmaksymalizuje gre
2) Powiedzieć innym że mogą sie dołanczać
*ten sposób działa tylko w przypadku połączeń, które same się logują itp nie pytając nas o nic, np jak to będzie neostrada która karze jeszcze wcisnąć przycisk od łączenia to trzeba to robić ręcznie.
**UWAGA przy tworzeniu na niektótych maszynach MW nie chce postawić serwera pisze tylko Connecting... i lipa. W takim przypadku należy w server.cfg dwie ostatnie wartości IP zastapić zerem np z 5.22.33.44 do 5.22.0.0 teraz powinno ruszyć.
Mam nadzieje że niczego nie przeoczyłem, jak wychwyce jakieś błedy to postaram się jak najszybciej zaktualizować.
Trzeba jeszcze zwrócić uwage, że przy niektórych Firewallach nie wystarczy dać MW i Hamachi dostępu do neta, on i tak może nas blokować i w tym przypadku należy wyłączyć zapore.