• Ogłoszenie:

Poradnik dla posiadaczy psp

Konsole nowej generacji, konsole stacjonarne, specyfikacje techniczne.
Ogólna dyskusja na temat konsol oraz emulacji.

Poradnik dla posiadaczy psp

Postprzez fluid 18 Cze 2007, 18:29

reklama
NA DOBRY POCZATEK

Standardowe pytania jakie padaja na poczatku zabawy z PSP

Q. Jak sprawdzic jaki mam soft?
A. W menu konsoli idziemy do
SETTINGS==>SYSTEM SETTINGS==>SYSTEM INFORMATION
i tutaj mamy SYSTEM SOFTWARE ........ jezeli widzisz tam 3.40 OE-A
(lub cokolwiek innego z koncowka OE) to bardzo dobrze i mozesz czytac dalej.
Jezeli masz tam samo 3.40, 3.10... to niestety ale nie masz softu od dark alexa i nie pograsz w gry z PSX – czas zrobic upgrade.

Q. Co to jest Recovery Menu i po co mi to jest potrzebne?
A. Kazdy posiadacz softu z serii OE zostal poblogoslawiony tym jakze przydatnym narzedziem.
Jest to narzedzie ktorym mozna sobie naprawic konsole po bricku/semi-bricku (nie bedizemy sie w to zaglebiac) oraz zmienic kilka rzeczy (czestotliwosc taktowania procesora naszej konsoli, uaktywnic wgrane plugin, wlaczyc/wylaczyc kilka przydatnych/denerwujacych opcji itd...)
Do RM mozna wejsc w nastepujacy sposob – musimy KOMPLETNIE wylaczyc konsole (tryb sleep nie wystaczy) i ponownie ja wlaczyc trzymajac PRAWY TRIGGER (to ten przycisk na gorze konsoli), jezeli wszystko zrobilismy dobrze naszym oczom ukaze sie niebieski ekranik z kilkoma opcjami.

Q. Dlaczego gra XXX z PSX nie dziala?
A. A skad ja mam to wiedziec?? Powodow moze byc kilka – niektorych gier nie da sie emulowac w chwili obecnej, zle skonwertowana gra, wgrany katalog z gra nie w to miejsce gdzie trzeba itd...

Q. Po wgraniu gry zamiast ikonki z gra mam napis CORRUPTED DATA, co robic?
A. Powody sa dwa albo gra jest zle skonwertowana, albo gra MUSI sie znajdowac w katalogu takim jaki ma ID ma gra – to dlatego w opisie konwertowania gier kaze zaznaczyc opcje CREATE GAME ID FOLDER gdyz dla wiekszosci gier nie ma znaczenia w jakim katalogu sie znajduja jednak jest kilka ktorym to przeszkadza i stad wlasnie lepiej od razu zrobic to pozadnie niz pozniej kombinowac.

Q. Wszystko zrobilem jak nalezy a gra mimo to nie odpala i wywala blad – 80xxxxxxxxx
A. Dotyczy to softu 3.40 OE-A (sam mialem ten problem) pomaga na to zainstalowanie pluginu o nazwie POPS LOADER (wiecej o tym jak go zainstalowac i uzywac w dalszej czesci poradnika)





1.GRY Z PSX NA PSP

Od razu na samym poczatku napisze – JEZELI NIE MASZ W KONSOLI FIRMWARE OD DARK ALEX'A CZYLI OE TO ZAPOMNIJ O GRANIU W GRY Z PSX.
Najlepsze do grania w gry z PSX sa nastepujace firmware:

3.03 OE-C
3.10 OE-A
3.30 OE-A
3.40 OE-A

Chcac odpalic gre z PSX nie mozemy miec gry w formacie ISO (jak gry na PSP)
lecz w formacie EBOOT.PBP.
Jak takowy plik zrobic dowiesz sie czytajac ten poradnik.

CO JEST NAM POTRZEBNE
program PSX2PSP - http://rapidshare.com/files/37940871/PSX2PSP.rar
opcjonalnie program EASY POPSLOADER (w razie problemow z uruchomieniem gier – o tym wiecej napisze w dalszej czesci) - http://rapidshare.com/files/37940715/EasyPopsLoader.exe
obraz ISO/CCD/IMG gry na PSX (najlepiej zrobic go programem Clone CD)



Odpalamy program PSX2PSP i naszym oczom ukazuje się taki oto widok


Image

No to lecimy z wyjasnieniam:

1.tutaj wybieramy plik ISO do konwersji na PBP, badz plik PBP jezeli chcemy wyciagnac z niego ISO do innych celow
2.tutaj wskazujemy miejsce zapisu pliku wyjsciowego po konwersji
3.nazwa gry jaka bedzie wyswietlana w XMB
4.nazwa jaka beda mialy save w menu GAME/SAVE DATA UTILITY
5.indywidualny kod kazdej gry na PSX (bedzie to bardzo potrzebne przy graniu w gry ktore sa na wiecej niz jednej plycie)
6.tym przyciskiem mozemy wyodrebnic plik ISO z pliku PBP
7.tym przyciskiem konwertujemy gre na format PBP
8.tutaj wstawiamy plik graficzny ktory bedzie widoczny w XMB przy naszej grze
(oraz jako ikonka od save game) plik MUSI miec rozdzielczosc 144x80 i nazwe ICON0.png
9.tlo ktore jest wyswietlone w XMB – nazwa pliku PIC1.png i rozmiar 480x272
UWAGA!!! trzy powyzsze pliki NIE MOGA MIEC W SUMIE WIECEJ NIZ 128kB
10.ten plik odpowiada za wyswietlanie dodatkowych informacji (najczesciej tekst) – musi miec nazwe PIC0.png i rozdzielczosc nie wieksza niz 480x272 (osobiscie nigdy nie wstawiam tego obrazka)
11.tutaj mozemy sobie wrzucic muzyczke ktora bedzie odgrywana w menu XMB kiedy najedizemy na nasza gre – plik MUSI byc w formacie AT3
12.tutaj mozemy (bynajmniej teoretycznie) zrobic sobie animacje ktora bedzie wyswietlana w menu XMB gry, napisalem teoretycznie bo nie znalazlem narzedzi ktore umozliwiaja zrobienie tego i zapisania jako plik PMF (chyba ze ktos ma SDK od PSP :mrgreen: )
13.umozliwia podejrzenie jak bedize wygladalo nasze menu po wrzuceniu go do PSP

Klikamy na przycisk OPTION i tutaj zaznaczamy nastepujaca opcje

Image

Teraz przystepujemy do zabawy
Wrzucamy do programu pliczek z obrazem gry na PSX (1 na poprzednim screenie)
i zaraz po dodaniu program automatycznie powinien rozpoznac gre nadajac jej indywidualny kod

Image

jezeli mamy ochote to dodajemy sobie grafike, ikonke itd aby gra ladnie wygladala (opisne pietro wyzej w punktach 8-12)
Na szybko zrobilem grafike do gry Tekken 3 i tak oto ona wyglada

Image

Teraz nei pozostaje nam nic innego jak wybranie miejsca zapisu pliku po konwersji i nacisniecie CONVERT.
Po kilku chwilach w miejscu ktore wybralismy znajdziemy folder ktory bedzie mial nazwe taka jaki jest kod gry.
W tym przypadku folder nosi nazwe – SLPS01300
W srodku powinny byc dwa pliki

EBOOT.PBP – to wlasnie nasza gra
KEYS.BIN – pliczek zwiazany z zabezpieczeniami aby konsola rozpoznawala gre jako zakupiona w PS3store.

Majac gotowy taki folder wrzucamy go do konsoli do katalogu
UWAGA
PSP/GAME a nie tak jak gry na PSP do katalogu ISO.

Odpalamy konsolke i cieszymy sie gra.
Przy pierwszym odpaleniu kazdej gry na PSP zalecam (po zaladowaniu sie gry) nacisniecie przycisku HOME a nastepnie SETTINGS==>SCREEN MODE i tutaj wybrac FULL SCREEN

2.WIELOPŁYTOWE GRY Z PSX - JAK ZMIENIAĆ PŁYTY?

Sporo gier z PSX jest na wiecej niz jednej plycie i tu jest pewien problem, jak zmienic plyte ABY SAVY BYLY WIDOCZNE

Wszystko robimy za pomoca programu PSX2PSP
Nie jest istotne ze na screenie jest gra tekken 3 (ktora jest na 1cd) gdyz i tak nie ma to znaczenia i chodzi tylko o pokazanie calej procedury.

Image

Zalozmy ze skonczylismy pierwsza plyte gry Final Fantasy 7, konsolka pozwolila nam zrobic save i pojawia sie informacja o wrzuceniu plyty nr.2.
Zanim to zrobimy musimy sobie odpowiednio przygotowac obraz drugiej plyty.
Musimy wiedziec jaki ID ma plyta nr.1 (wczytujac obraz z gra badz plik *.PBP jesli juz mamy przerobiona) i zapisujemy go sobie gdzies na boczku.

Odpalamy program PSX2PSP i wczytujemy iso drugiej plytki.
Program wyswietli nam ID gry (np. SLUS .......) i teraz tylko musimy ZMIENIC kod drugiej plyty na ten ktory miala pierwsza plyta.
Mam nadzieje ze jest to oczywiste ale lepiej wyjasnie to bardziej łopatologicznie:

Płyta numer 1 - ID SLUS 00001
Płyta numer 2 - ID SLUS 00002
Przy konwertowaniu plyty numer 2 RECZNIE wpisujemy jej ID na SLUS 00001

Prosciej sie juz nie da

Folder z gra mozemy nazwac jak nam sie podoba (np FF 7 cd2) gdyz wazne jest to co wpisalismy przy konwersji plyty (zmiana ID gry).

UWAGA

Zdazylo sie u mnie ze przy zmianie plyty i odpaleniu gry z save wszystko bylo ok a po ponownym wlaczeniu savy nie byl widoczny a jego ikonka miala info CORRUPTED DATA, jednak znalazlem i na to sposob.

1.Zanim zmieniasz plyte, zrob sobie kopie swojego katalogu SAVEGAME
2.po odpaleniu plyty numer 2 pograj chwile i koniecznie zrob save (albo zaraz po wczytaniu save zrob kolejnego) chodzi o to zeby gra i save "przestawil sie" na plyte numer 2.

Jezeli gra ma 3 czy 4 plyty to procedura jest dokladnie taka sama.

UWAGA

Sa gry kilkuplytowe ktorych nie da sie zalatwic tym sposobem, oto kilka z nich

1.Parasite Eve 1 - brak save miedzy plytami wiec ten sposob odpada (mozna jednak sciagnac specjalna wersje tej gry gdize obie plyty sa polaczone w jedna)
2.Chrono Cross - gry nie da sie w chwili obecnej w zaden sposob odpalic na PSP (moze soft 3.50 cos tu zmieni ale zanim pojawi sie on w wersji OE to jeszcze troche minie, na dzien dzisiejszy postep pracy nad nim to 5%)





3.EASY POPS LOADER – instalacja i obsluga
UWAGA
Plugin jest podobno przeznaczony dla softu 3.10 OE-A jednak ja uzywam go na 3.40 OE-A i dziala swietnie jednak pamietaj – INSTALUJESZ GO NA WLASNE RYZYKO I NIE MIEJ DO MNIE PRETENSJI JEZELI SIE COS STANIE

W razie problemow z uruchamianiem gier z PSX pomaga zainstalowanie tego pluginu.
Pobrac mozna go tutaj -
Odpalamy program i naszym oczom ukazuje sie

Image

Teraz podlaczamy kabel pod konsole, ustawiamy ja w tryb USB i naciskamy w programie INSTALL.
Cierpliwie czekamy az sie skonczy instalacja i wyswietli sie na kompie plik readme i odlaczamy konsole.
Teraz musimy wejsc w Recovery Menu i uaktywnic plugin ktory wlasnie zainstalowalismy.
Wchodzimy do opcji PLUGINS i powinnismy zobaczyc tam nasz plugin.
Najezdzamy na niego i klikamy X co powoduje zmiane jego statusu na ENABLED (wlaczony).
Klikamy na BACK aby wrocic do glownego menu RM i tutaj klikamy na EXIT aby kompletnie juz opuscic RM.
Podczas PIERWSZEGO uruchamiania kazdej gry z PSX zobaczymy liste firmware ktore mozemy sobie wybrac.
Wybieramy z listy 3.11 pops i naciskamy X – gra powinna sie uruchomic bez problemu.
Jezeli pozniej chcemy zmienic popsa na inny model podczas uruchamiani gry musimy przytrzymac prawy trigger az pojawi sie nam lista popsow do wyboru.



4.RECOVERY MENU


UWAGA!!!
Kazda zmiana ustawien w RM musi byc przemyslana i w pelni swiadoma gdyz mozna sobie namieszac tak ze gry nei beda sie uruchamiac.

Do RM wchodzimy trzymajac PRAWY TRIGGER podczas wlaczania konsoli.
Wyglada to tak.

Image



UWAGA!!!
Czasem podczas wchodzenia do RM zdaza sie ze ekran jest czarny, zielona lampka w konsoli sie swieci – co robic?
Nacisnac po prostu przycisk odpowiedzialny za rozjasnianie ekranu naszej konsolki
Image


Opisze tylko te opcje ktore nas interesuja i ktorych zmiana NIE POWINNA namieszac w naszej konsolce.


zakladka CONFIGURATION
- skip SCE logo – jak denerwuje cie za kazdym razem jak wlaczasz konsole logo Sony ktore sie wyswietl to wlacz ta funkcje
- hide corrupt icon – wlacza ukrywanie uszkodzonych plikow na karcie pamieci
- use NO-UMD – pozwala na granie w gry z PSP w formacie ISO BEZ wlozonej plyty UMD (jednak niektore gry z wlaczona ta funkcja moga sie nie odpalac)

zakladka CPU SPEED
- Speed in XMB
- Speed in UMD/ISO – te funkcje pozwalaja na wymuszenie szybszej pracy procesora naszej konsoli i zalecane jest ustawienie obu tych opcji na 333.
Nie powoduje to wiekszego nagrzewania konsoli czy czegos w tym rodzaju i nie ma sie o co martwic ze zaszkodzimy w ten sposob konsolce (jedyny efekt uboczny to to ze bateria ciut szybciej sie bedzie rozladowaywac) Teraz pytanie po co zwiekszac predkosc procesora? - Niektore gry (wiem na raize ze na pewno Ratchet & Clank Size Matters potrzebuja predkosci proca na 266 do poprawnego dzialania)

PLUGINS
Tutaj mozemy wlaczyc/wylaczyc pluginy jakie mamyzainstalwoane w konsoli

REGISTRY HACKS
- Button assign – mozesz tutaj zmienic domyslne ustawienie klawiszy kiedy nie pasuje ci ze np. przycisk X odpowiada za zatwierdzanie a ty bys wolal aby robil to np. przycisk KWADRAT
- Activate WMA oraz Flash Player – opisuje to w jednym punkcie gdyz tak naprawde to jedno i to samo. Aby aktywowac te dwie funkcje BEZ uzycia Rm nalezy polaczyc sie z internetem (a nie kazdy ma mozliwosc podpiecia sie do hot spotu) wiec po prostu wlaczamy te opcje w RM i mamy problem z glowy.

I to by bylo na tyle jezeli chodiz o RM. Ja zalecam w RM zmienic nastepujace rzeczy

zmiana predkosci procesora zarowno w XMB jak i UMD/ISO na 333MHz
Activate WMA/Flash Player
use NO-UMD



5.ODPALANIE GIER Z PLIKOW ISO/CSO


Jezeli jestes posiadaczem softu OE to mozesz sobie grac w gry z karty pamieci.
W sieci jest pelno gier na PSP i wystarczy je sciagnac, przegrac a karte i gotowe.
Gry przewaznie sa spotykane w 2 formatach:

ISO
CSO

ISO to po prostu obraz plyty UMD (bez zadej kompresji) i wlasie ten format jest lepszy i gry dzialaja na nim szybciej.
CSO jest to obraz gry skompresowany za pomoca programu tak aby zajmowal mniej miejsca.
Stopni kompresji jest 9 przy czym maksymalna kompresja potrafi baaardzo wydluzyc czas wczytywania sie gry/kolejnego poziomu etc.
Format CSO jest zalecany dla tych ktorzy maja kart 1GB a chca pograc w gre ktora zajmuje wiecej niz 1GB.
Dla osob z karta 2Gb i wiecej format ten jest malo wygodny.
Gry wrzucamy na akrte do katalogu ISO i wrzucamy tam plik ISO/CSO LUZEM a nie w folderze jak to ma miejsce przy grach z PSX.


6.WGRYWANIE MUZYKI I ZDJEC

1.Muzyka

PSP odczytuje muzyke w formacie MP3. ATRACT3 (wytwor Sony) oraz WMA (nie jestem co do tego 100% pewny).
Oczywiscie najlepiej jest uzywac MP3 gdyz kompresja na AT3 jest cholernie uciazliwa.
Pliki moga miec dowolny bitrate, zarowno staly (CBR) jak i zmieny (VBR).
Pliki wrzucamy do folderu MUSIC katalogu glownego na karcie pamieci.


2.Pliki graficzne

PSP odczytuje wiekszosc powszechnie uzywanych formatow graficznych (JPEG, BMP, PNG) .
Fotki wrzucamy do folderu PICTURE w glownym katalogu karty pamieci.
Dodatkowo mozemy ustawiac fotki jako tapete.
Aby to zrobic otwieramy interesujace nas zdjecie i aciskamy TROJKAT na liscie znajdujemy opcje SET AS WALLPAPER i naciskamy X


Pliki mozemy wrzucac “luzem” jak i w folderach.
Zarowno w katalogu MUSIC jak i PICTURE mozemy tworzyc dowola ilosc podfolderow jedak nie mozemy w folderze utworzyc innego folderu gdyz konsola go nie zobaczy.
Brzmi to troche zagmatwanie ale najlepiej wyjasnia to ten rysunek

Image


7.WGRYWANIE PLIKOW VIDEO

PSP odczytuje pliki MP4.
Najlepszy (czyt. Ajwygodniejszy) wedlug mnie do tego celu to program AVS VIDEO CONVERTER, niestety jest on platny.
Tutaj jego demko - http://www.avsmedia.com/VideoTools/index.aspx
Oto jak za jego pomoca przekonwertowac dowolny plik video na format rozpoznawalny dla PSP:

1.Odpalamy program i mamy do wyboru

Image
Zaznaczamy opcje CREATE VIDEO FOR PORTABLE DEVICE

2.Image

Wybieramy opcje CONVERT VIDEO FILE wybieramy plik ktory chcemy przekonwertowac i klikamy NEXT

3.Image
tutaj wybieramy sciezke audio (jesli plik ma ich wiecej niz jedna) i klikamy NEXT

4.Image
Tutaj mozemy wybrac czy chcemy przekonwertowac caly plik czy tylko jego czesc.
Jak juz sie zdecydujemy to klikamy NEXT
5.Image
Klikamy na ikonke PSP w gornym oknie i wybieramy z jaka jakoscia chcemy kompresowac plik. Im lepsza jakosc video tym plik bedzie wiekszy.
6.Image
Wskazujemy gdzie ma zostac zapisay plik po konwersji
7.Image
Ostatnie podsumowanie parametrow pliku aby w razie czego wrocic i cos zmieic i klikamy START i proces kompresji sie rozpoczyna. W zaleznosci od rozmiaru pliku do kompresji oraz od parametrow komputera konwersja moze trwac od kilku minut do nawet kilkudziesieciu.
8.Image
Po skonczonej konwersji mozemy albo zamknac program albo uzywajac przycisku SEND TO PSP wyslac nasz pliczek automatycznie do konsoli.
Jezeli chcesz kopiowac plik recznie to wrzucasz go do folderu VIDEO ktory znajduje sie w katalogu glownym karty pamieci.


8.PRZYSPIESZANIE 4GB KART PAMIECI

Jezeli nie masz karty 4GB to nie czytaj dalej gdyz ten poradnik nie jest dla ciebie.
Karty 512MB/1GB/2GB domyslnie sa formatowane na systemie FAT16 gdy karty o pojemnosci 4GB i wiecej na FAT32. Wplywa to na predkosc dzialania karty (FAT16 jest szybszy) Zaim sformatowalem swoja karte na FAT16 mialem problemy z niektorymi grami (Mortal Kombat, Ace Combat...) gdyz filmiki niemilosiernie sie ciely.
Po zmianie systemu mojej 4GB karty na FAT16 problem przestal istniec tak wiec widac ze jest sens tej zamiany.
Aby zmienic system zapisu plikow nalezy.

1.podlaczyc kosolke pod PC
2.skopiowac sobie wszystkie pliki ktorych nei chcemy stracic na komputer (save, muzyka etc...) po prostu kopiujemy CALA strukture katalogow jakie sa na karcie gdyz formatowanie karty przez komputer (w przeciwienstwie do formatowania z poziomu konsoli) IE wgrywa automatycznie struktury katalogow PSP
3.majac podlaczona konsole sprawdzamy jaka litere dysku ma nasza karta w systemie i odpalamy wiersz polecen (START==>URUCHOM==>CMD)
4.wpisujemy
Kod: Zaznacz wszystko
format x:/q/fs:FAT
i naciskamy enter
5.czasem podczas tej operacji komputer pokazuje informacje czy ma wykonac FORCE DISMOUT wtedy klikamy ze tak, innym razem moze wyswietlic informacje ze zmiana systemu zapisu plikow moze powodowac brak kompatybilnosci....bla...bla...bla tez to olewamy
6.Po sformatowaniu nadajemy woluminowi nazwe, kopiujemy cala strukture katalogow z kompa na karte i cieszymy sie karta 4GB na FAT16
7.Jezeli zapomnisz skopiowac przez formatem struktury plikow to sie nei martw po prostu wejdz w SETTINGS==>SYSTEM SETTINGS==>FORMAT MEMORY STICK i konsola sama przywroci strukture katalogow (jesdnak wszystkie twoje savy itd poszly sie kochac bezpowrotnie)
8.jezeli sformatujesz karte na FAT16 a pozniej uzyjesz systemowj opcji formatu w konsoli to AUTOMATYCZIE konsola sformatuje ci karte na FAT32 i bedziesz musial ja znowu formatowac recznie przez kompa

9.EMULATORY

Na poczatek kilka podstawowych informacji

- jezeli nie masz softu z serii OE to nie pograsz
- emulatory nie ingeruja w pamiec flash0 wiec nie ma mozliwosci aby z ich powodu złapać bricka
- UWAGA!!! Czasem po uruchominiu emulatora ekran staje sie czarny i wyglada jakby kosolka sie zawiesiła, ale zapewniam ze tak nie jest. Nalezy wowczas nacisnac przycisk ROZJASNIANIA EKRANU i wszystko wroci do normy. Problem ten wystepuje u mnie, ale wcale nie jest powiedziane, ze u was tez musi on sie pojawic, niemniej jednak lepiej od razu o tym poinformowac.




1.CPS1
Image

A.Opis

Gierki z automatów, głównie tzw. chodzone nawalanki – Warriors of Fate, Knights of the round, Punicher, Cadillacs and Diosaurs...

B.Emulator

http://rapidshare.com/files/44316056/CPS1.rar (w paczce od razu kilka gier)

C.Instalacja i konfiguracja

Po rozpakowaniu archiwum, katalog CPS1 umieszczamy na karcie pamieci według tego wzoru
X:\PSP\GAME150
Gry musza być w formie *.ZIP i wrzucamy je do katalogu X:\PSP\GAME150\CPS1\ROMS

D.Granie i opis opcji

Odpalamy emu z XMB i z listy wybieramy interesująca nas grę (zatwierdzamy ja dwukrotnie KÓŁKIEM)

SELECT - “wrzucenie” monety
START – rozpoczyna grę

przycisk HOME – pozwala na dostanie sie do menu emulatora, skad mozemy sobie pozmieniac trochę rzeczy. No to lecimy po kolei z opisem funkcji

Game Configuration – mozemy ustawic wszysstko co zwiazane z dana gra, od rozmiaru ekranu, przez frameskip, limit klatek a na jakosci dzwieku konczac
Key Configuration – to chyba jest oczywiste...
Show command list – w chwili obecnej nie jest to wykorzystywane
DIP switch – w chwili obecnej nie jest wykorzystywane (z drobymi wyjatkami) jedak nie jest to dla przecietnego gracza jakas bardzo potrzebna funkcja
Reset emulation – tez chyba oczywiste
Return to file browser – przerywa emulacje i powraca do listy wyboru gier
Return to game – tez chyba oczywiste
Exit emulator – zamyka emulator i powraca do XMB
Prawy trigger – pozwala na zapisanie aktualnego stanu gry, zatwierdzamy tylko slot i aciskamy KÓŁKO. Aby pozniej wczytac gre nalezy wejsc ponownie do tego menu i przyciskami kierunkowymi zmieic na LOAD a nastepnie zatwierdzic kółkiem.



2.CPS2
Image

A.Opis

Nowsza wersja arcade board od Capcomu jak poprzednio tutaj równiez mamy głównie tzw. chodzone nawalanki oraz bijatyki – Alien vs. Predator, Street Fighter, X-Men Children of the atom itd...

B.Emulator

http://rapidshare.com/files/44320523/CPS2.rar (w paczce od razu jedna gra – Alien Vs. Predator, z listy nalezy wybrac wersje Japan 940520 gdyz z innych wersji gra sie nie odpali) oraz dodatkowo
NARZĘDZIE DO KONWERSJI ROMÓW bez ktorego nie uruchomisz zadnej gry, ktora sciagiesz z sieci

C.Instalacja i konfiguracja

Po rozpakowaniu archiwum, katalogi
cps2psp oraz cps2psp% umieszczamy na karcie pamieci według tego wzoru
X:\PSP\GAME
Aby gry były poprawie emulowae nalezy je odpowiednio skonwertowac.
Odpalamy pliczek romcv.exe z katalogu KONWERTER i wskazujemy pliczek *.zip z gra ktora chcemy skonwertowac. Po chwili konwersja zostanei zakoczona a my znajdziemy w folderze CACHE poprawiony plik który teraz musimy przetransportowac na karte do folderu X:\PSP\GAME\cps2psp\cache[b] a ROM z gra wrzucamy do [b]X:\PSP\GAME\cps2psp\roms


D.Granie i opis opcji

Odpalamy emulator z XMB i z listy wybieramy interesująca nas grę (zatwierdzamy ja dwukrotnie KÓŁKIEM), nie przejmujcie sie ze gry podczas ladowania beda pokazywac error, gdyz wlasie po to je kowertowalismy aby sobie z tym poradzic.
Jako ze jest to w dalszym ciagu BETA wersja, wybor opcji nie jest specjalnie duzy (wlasciwie to ie ma go wcale)

SELECT - “wrzucenie” monety
START – rozpoczyna grę

przycisk HOME – pozwala na wylaczenie emulatora



3.SEGA GENESIS / MEGADRIVE
Image

A.Opis

Emulator 16-bitowych konsolek Segi, na które wyszło sporo interesujących gier.

B.Emulator

http://rapidshare.com/files/44322108/DGEN.rar
(w paczce dwie gry – Shadow Run oraz Shadow Dancer)

C.Instalacja i konfiguracja

Po rozpakowaniu archiwum, katalog DGEN wrzucamy na karte według schematu – X:\PSP\GAME a gry (w postaci plików *.BIN) pakujemy do X:\PSP\GAME\DGEN\ROMS


D.Granie i opis opcji

Odpalamy emulator z XMB i z listy wybieramy interesująca nas grę lub wybieramy sie na zwiedzaie opcji emulatora (MENU mozemy wywolac w kazdej chwili podczas gry poprzez nacisniecie lewego triggera – L)

Opis menu emulatora

ROM LIST – tutaj znajdują sie lista wyboru gier jakie mamy wgrane do emulatora
STATE LIST -
CHEAT LIST – tutaj mozemy sobie powpisywac cheaty w systemie szesnastkowym
(pełno gotowych kodow moza zalezc w sieci)
SETTINGS – wszelakiej masci ustawienia, jedak tak naprawde jedya opcja ktora warto tutaj zmieic jest SCREE MODE – ustawic na FULL albo na FIT (zalecam FULL) i nacisnac TRÓJKĄT aby te zmiany ustawic jako defaultowe dla kolejnych gier
KEY CONFIG – to chyba oczywiste
SYSTEM – tutaj nic najlepiej nie grzebac


4.SNES
Image

A.Opis

Jedna z najlepszych 8-bitowych konsol, masa rewelacyjnych gier RPG

B.Emulator
http://rapidshare.com/files/44325189/SNES.rar (gratis w paczce “polskawa” wersja gry Chrono Trigger spolszczona chyba przez kompletnego debila)

C.Instalacja i konfiguracja

Po rozpakowaniu, katalogi:
SNES9xTYL
SNES9xTYL%
wrzucamy I:\PSP\GAME150, a gry (w formacie *.SMC) wrzucamy do I:\PSP\GAME150\SNES9xTYL\ROMS


D.Granie i opis opcji

Standardowo odpalamy emu z XMB i (tylko przy pierwszym uruchomieniu) pojawi sie tekst ktory musimy przeczytac i potwierdzic ze sie zgadzamy z tym co nam tam napisali (naciskajac KÓŁKO badz KRZYŻYK)
Z listy wybieramy interesujaca nas gre i zatwierdzamy jej wybor KÓŁKIEM badz KWADRATEM.



10.UPGRADE SOFTU do 3.52.M33-2

UWAGA!!! - COKOLWIEK TERAZ BĘDZIESZ ROBIŁ PAMIETAJ ZE ISTNIEJE RYZYKO UWALENIA SOBIE KONSOLKI NA AMEN WIĘC KAŻDY TWOJ KROK MUSI BYC DOKŁADNIE PRZEMYŚLANY I MUSISZ WSZYSTKIE CZYNNOŚCI ROBIC ŚWIADOMIE

UWAGA 2!!! - UPGRADE MOŻESZ WYKONAC TYLKO Z NASTĘPUJACYCH SOFTOW

-WSZYSTKIE SOFTY OE-A
-SOFTY SE
-SOFTY M33
-ODPOWIEDNIO PRZYGOTOWANY SOFT 1.50

NIE DA SIE ZROBIC UPA Z ORYGINALNYCH SOFTÓW OD SONY
JEZELI POSIADASZ TAKOWY SOFT TO MUSISZ NAJPIERW ZROBIC DONWGRADE/UPGRADE DO SOFTU OE-A/M33, JEDNAK W CHWILI OBECNEJ DLA SOFTÓW JAKIE SA W NOWYCH PSP JEST TO BARDZO TRUDNE BADZ NIEWYKONALNE


Zanim przystapimy do instalacji nalezy wymienic liste zmian jakie zostaly wprowadzone do tej wersji firmware (3.52M33-2)

1.dostep do nowego kernela (3.52), ktorego beda wymagac wkrotce nowe gry
2.w RM dodano opcje "Format flash1 and restore settings"
3.dodano dwie dodatkowe predkosci pracy procesora 20 oraz 100MHz
4.podczas trybu USB w RM nei da sie wylaczyc konsoli (baaaardzo pozyteczna rzecz)
5.na koniec zmiana która mnie osobisice jest najbardziej przydatna - dodano obsluge pluginu POPS dla softow 3.40, 3.51 oraz 3.52
co to oznacza? - wreszcie moze da sie uruchomic bez problemow na PSP kilka gier z PSX (m.in. Chrono Cross) ktore na starszych wersjach sprawialy problemy - jak przetestuje to dam znac.


Co nam będzie potrzebne do wykonania upgrade'u:

1.konsola (to chyba oczywiste :wink: ) z bateria naładowana w MINIMUM 75%!!
2.ładowarka do konsoli
3.sformatowana karta pamieci - nie jest to konieczne, jednak dla bezpieczenstwa ja uzywam malej karty 64MB ktora dostalem kiedys z telefonem komorkowym i uzywam jej tylko do tego
4.pliki niezbędne do upgrade

TYLKO dla osób z softem 1.50 - http://rapidshare.com/files/46308638/1.50_only.zip
Instalka 3.52M33 - AutoInstaller 3.52M33 (nie ja jestem autorem tej instalki i wszystkie podziekowania naleza sie adas3x1, ktory ja zrobil, sam z niej robilem upgrade na swojej konsoli wiec wszystko jest sprawdzone i dziala w 100%) - http://rapidshare.com/files/46310943/AutoInstaller_3.52M33.exe
Fix do softu 3.52M33-2 – http://rapidshare.com/files/46308760/M33UPDATE2.zip

Przygotowanie do instalacji firmware

robiac te czynnosci jeszcze zaszkodzimy swojej konsoli i mozemy je przerwac bez żadnych konsekwencji[color]

1.Sprawdzamy czy bateria jest minimum na 75% (jak nie to nalezy ja podladowac) i KONIECZNIE przez caly czas trwania upgrade konsola MUSI byc podpieta pod ladowarke
2.WYCIAGAMY PLYTKE Z NAPEDU – w napedzie nie moze byc zadnego UMD.
3.Upewnij się że masz soft z serii OE/SE/M33

[color=red]INSTALACJA FIRMWARE


1.TEN PUNKT JEST TYLKO DLA TYCH CO MAJA SOFT 1.50 RESZTA MOŻE GO OMINĄĆ I PRZEJSC DO PUNKTU 2

-sciagamy pliczek 1.50 only
-po rozpakowaniu wrzucamy dwa katalogi ktore tam znajdziemy
kxploitpatcher
kxploitpatcher%

do folderu PSP/GAME na naszej karcie pamieci
-wchodzimy w XMB do menu z gra i odpalamy programik ktory wlasnie wgralismy


2.podlaczamy konsolke pod PC i odpalamy na kompie AutoInstaller 3.52M33
Pojawi nam się takie okno
Image
W miejsce X wpisujemy litere dysku która jest przypisana do naszego PSP
Naciskamy INSTALUJ i czekamy az wszystkie pliki skopiują się w odpowiednie miejsce na memory stick.

UWAGA POSIADACZE SOFTU 1.50

Po odpaleniu instalki wypakujcie pliki na pulpit i RECZNIE przeniescie katalog M33CREATOR na karte do folderu PSP/GAME.
Domyslnie autoinstalator laduje ten folder do katalogu PSP/GAME150 co posiadacza softu 1.50 jest nie na reke.

3.Wchodzimy teraz do miejsca gdzie znajduja sie gry wgrane na karte i naszym oczom ukazuje sie takie cos
Image
Odpalamy i jak zostaniemy poproszeni naciskamy X
po okolo 1-2 minutach operacja rozpakowania zakończy sie a my powrocimy do XMB

4.OD TEJ PORY KAZDY TWOJ KROK MUSI BYC PRZEMYSLANY GDYZ MOZNA UWALIC SOBIE KONSOLKE
Ponownie wchodzimy do menu wyboru gier i tym razem widzimy taka ikonke
Image

UWAGA!!!!!
upewnij sie ze konsola jest podlaczona pod ladowarke oraz ze w napedzie nie ma plytki!!!


Odpalamy ta aplikacje i jezeli jestesmy przekonani ze chcemy robic update naciskamy X, jezeli nie naciskamy prawy trigger
Po nacisnieciu X nie bedzie juz odwrotu...
Cala operacja jest przeprowadzana automatycznie i nei ruszamy konsoli poki nie pojawi sie info ze aby zakonczyc nalezy nacisnac X

UWAGA

Robilem ten update na 2 konsolach (swojej i kumpla) i na obu po nacisnieciu X na koniec tej operacji konsola przestawala reagowac i nalezalo ja wylaczyc “z palca”.
Wiec jak komus sie sama zrestartuje to ok a jak nie to ja po prostu wylaczyc i nastepnie wlaczyc.


Jak konsolka sie ponownie odpali wchodzimy do System settings i sprawdzamy czy widzimy to samo co na tym obrazku
Image
Jak nasz soft ma numerek 3.52M33 to wszystko ok i przystepujemy do zainstalowania nakladeczki

Podlaczamy konsolke pod PC i po rozpakowaniu archiwum z poprawka przerzucamy dwa katalogi ktore sie w nim znajduja
PSP
seplugins


do glownego katalogu na karcie pamieci i na informacje o zastapieniu plikow klikamy TAK
W menu znajdujemy taka ikonke
Image
Odpalamy ja i kiedy zostaniemy poproszeni naciskamy X i doslownie po 2 sekundach operacja zakonczy sie sukcesem i po automatycznym restarcie konsoli powroci do XMB

Wchodzimy do ustawieni i sprawdzamy jaki mamy teraz soft.
Powinnismy zobaczyc takie cos
Image

Mozesz sobie pogratulowac – masz teraz najbardziej aktualny soft jaki jest dostepny, a twoje PSP przeszlo jedna z najtrudniejszych rzeczy jakie bedize jej dane przezyc.


INSTALACJA UAKTUALNIENIA DO SOFTU 3.52M33-2 ABY MIEĆ SOFT 3.52M33-3

LISTA ZMIAN W TYM UPDATE

1.dodano taktowania procesora 75 i 133 mhz
2.dostęp do pamięci flash2 i flash3 przez USB
3.w Recovery menu możliwość wybrania pamięci przez która będziemy mogli się połączyć w XMB
4.dodano "vshmenu" które jest uruchamiane przez wciśnięcie przycisku "HOME"
5.dodano możliwość uruchamiania kopii filmów UMD. Pliki muszą znajdować się w /ISO/VIDEO/. (jednak aby to działało musi w napędzie być dowolna płyta UMD)
6.odano support z softem 3.30 dla popsloader'a


UWAGA!!! - ze wzgledu na kurde****two jakiego sie dopuscila strona ps3news update ten ma wbudowane info o tym ze ta strona to lamusy itd.. ktore to (jak sie je usunie czyli mowiac po polsku zmodyfikuje plik eboot) powoduje ze podczas update automatycznie leci brick.
Wiec jezeli:
1.jestes uzytkownikiem tej strony i pobrales z niej update - nie uzywaj go
2.odwiedzasz ta strone za pomoca psp badz kompa (update rozpoznaje pliki cache z tej strony i leci brick) - nie rob update poki nie usuniesz plikow cookie oraz wszystkich plikow temp z tej witryny
3.chcesz miec pewnosc ze masz dobra instalke - uzyj tej z mojego linku


1.Musisz miec zainstalowany soft 3.52M33 lub 3.52M33-2
2.sciagasz paczke z updatem - http://rapidshare.com/files/50173754/m33-3.rar
3.podlaczasz konsolke pod kompa i kopiujesz zawartosc paczki na memory sticka
4.wyciagasz UMD z napedu i podlaczasz ladowarke
5.uruchamiasz z XMB plik z updatem
6.kiedy zostaniesz poproszony naciskasz X i po sekundzie dostajesz komunikat - update succesfull a nacisniecie X wylacza konsolke
7.po ponownym jej odpaleniu jestes posiadaczem softu 3.52M33-3

11.INSTALACJA SOFTU 3.52M33-4

1.Upewnij sie ze masz soft 3.52M33-3
2.Sciagnij update - ( http://rapidshare.com/files/50272975/3.52M33-4.rar )
3.Skopiuj cala zawartosc paczki do katalogu glownego na karcie pamieci
4.Naladowana, bateria, podpieta ladowarka, plyta wyjeta z napedu – jak tak to odpalamy update
5.Po nacisnieciu X i kilku sekundach oczekiwania stajemy sie posiadaczami softu 3.52M33-4
6.Pamietaj o usunieciu update z karty pamieci


12.INSTALACJA SOFTU 3.71M33 I 3.71M33-2 DLA PSP FAT ORAZ SLIM & LITE

PAMIETAJ!!! - Domyslnie ten soft nei posiada kernela 1.50 wiec zaraz po zainstalowaniu nie bedzie mozna odpalac aplikacji homebrew ktore tego kernela wymagaja.
Jezeli jestes posiadaczem PSP FAT to nei jest to problem gdyz pozniej po wgraniu softu 3.71M33 będziemy wgrywac kernel 1.50 i wszystko wroci do normy.
W przypadku PSP SLIM & LITE nie ma w chwili obecnej (trwaja nad tym prace) mozliwosci dogrania kernela 1.50 wiec jezeli korzystasz z homebrew (emulatory itd.) to nie instaluj tego softu.

PRZYGOTOWANIE I INSTALACJA

3.71M33

1.Przy konsoli FAT soft ten można zainstalować TYLKO z softu 3.52M33-3 lub 3.52M33-4 więc jak nei masz takowego softu to popatrz trochę wyżej jak go zainstalować.
2.Jeżeli masz PSP SLIM & LITE to musisz mieć na niej soft 3.60M33 aby zrobic upgrade.
3.Jak przy każdym upgrade istnieje możliwość uwalenia sobie konsolki - pamietaj o tym
4.Naładuj konsole do 100% i podłącz ja do ładowarki
5.[PUNKT TYLKO DLA PSP FAT] Wejdz do recovery menu i przestaw kernel z 1.50 na 3.xx gdyż inaczej nei zrobisz update
6.Wyjmij plyte z napedu (jezeli jakas tam masz)
7.Sciagnij autoinstalke
( http://rapidshare.com/files/60396378/Autoinstaller_3.71_M33_for_PSP_slim___PSP_Fat.exe ) i po podlaczeniu konsoli pod komputer wskaz PSP i pozwol instalatorowi skopiowac potrzebne pliki na karte pamieci
8.Uruchom update i postepuj zgodnie z wytycznymi na ekranie (nacisnij X i czekaj)
9.Po zainstalowaniu konsola sie automatycznie zresetuje a ty bedziesz wlascicielem 3.71M33
10.Usun z karty pamieci caly update

3.71M33-2

1.Sprawdz czy masz na konsoli zainstalowany soft 3.71M33 (Settings==>System Informations)
2.Sciagasz update ( http://rapidshare.com/files/60398480/3.71M33-2.rar )
3.Po rozpakowaniu i podlaczeniu konsoli kopiujesz folder UPDATE do PSP/GAME/
4.Bateria naladowana, ladowarka podlaczona, plyta UMD wyjeta z napedu wiec odpalamy update i kiedy zostaniemy poproszeni naciskamy X.
5.Po chwili konsola sie automatycznie restartuje a my stajemy sie posiadaczami najnowszego dostepnego softu 3.71M33-2
6.Usun update z karty pamieci

13.INSTALACJA KERNELA 1.50 DLA SOFTU 3.71M33-2 TYLKO DLA PSP FAT!!!!!

UWAGA!!! - KERNEL 1.50 W CHWILI OBECNEJ JEST TYLKO DLA PSP FAT

1.Sciagamy autoinstalke - http://rapidshare.com/files/60402908/Kernel_150_for_371_M33_tylko_dla_PSP_FAT.exe
2.Podlaczamy konsole pod komputer i odpalamy autoinstalke ktora skopiuje wszystkie potrzebne pliki na karte
3.Bateria naladowana, ladowarka podlaczona, plyta UMD wyjeta z napedu wiec odpalamy update i kiedy zostaniemy poproszeni naciskamy X.
4.Po chwili mamy zainstalowany i w pelni funkcjonalny (no prawie ale o tym nizej) kernel 1.50
5.Teraz pozostalo nam tylko zainstalowac poprawke do kernela 1.50 i nasza konsola bedzie na chwile obecna najbardziej aktualna.
6.Sciagamy poprawke - http://rapidshare.com/files/60401283/1.50_kernel_v2.rar
7.Podlaczamy konsolke do kompa i usuwamy cala zawartosc folderu /PSP/GAME/UPDATE
8.Jak juz to zrobimy to do juz pustego katalogu UPDATE kopiujemy pliki zawarte w poprawce.
Sa to nastepujace pliki

EBOOT.PBP
ipl_update.prx
libpsardumper.prx
pspdecrytp.prx

I tylko te pliki powinny sie znajdowac w tym katalogu.

9.Bateria naladowana, ladowarka podlaczona, plyta UMD wyjeta z napedu wiec odpalamy update i kiedy zostaniemy poproszeni naciskamy X.
10.Po wszystkim usuwamy caly katalog UPDATE oraz plik 150.PBP ktory znajdziemy w katalgu glownym karty pamieci.
11.Po wszystkim mozesz juz w Recovery Menu przestawic kernel z 3.xx na 1.50

14.PATCH DO GRY MANHUNT 2 USUWAJĄCY CENZURĘ

Sciagamy patch razem z programem
http://rapidshare.com/files/66707590/manhunt_2__PSP__-_patch.rar

INSTALACJA

1. odpalamy program ppf-o-matic3
2. wskazujemy obraz iso z gra Manhunt 2 (okienko ISO FILE)
3. wskazujemy plik free kills.ppf (okienko PATCH)
4. naciskamy APPLY
5. po kilku sekundach mamy spatchowany obraz ktory kopiujemy na MS


15.FIRMWARE 3.71m33-3, 3.71M33-4 ORAZ WIELOPŁYTOWE GRY Z PSX W JEDNYM PLIKU EBOOT PLUS POPSLOADER 3.72

3.71M33-3

1.Upewnij sie ze masz firmware 3.71M33-2
2.zassaj paczke z potrzebnymi plikami - http://rapidshare.com/files/76780600/PSP.rar
3.wyjmij plyte UMD z napedu, podlacz konsole pod komputer i odpal plik 3.71 M33-3 UPDATE
4.wskaz dysk z PSP i nacisnij INSTALUJ
5.odlacz konsole od komputera i z menu game odpal plik z UPDATE
6.zatwierdz X chec zrobienia upgrade i po kilku sekundach bedzie po wszyskim
7.usun katalog UPDATE z karty pamieci (folder PSP/Game)

3.71M33-4

1.z folderu 3.71 M33-4 UPDATE z paczki z plikami skopiuj folder UPDATE i wklej go na memory sticka do PSP/Game
2.z XMB odpal update i zatwierdz go X a po kilku sekundach bedzie po wszystkim - witam y w sofcie 3.71M33-4
3.z paczki z plikami skopiuj do katalogu glownego na memory stick folder seplugins i jezeli wyskoczy informacja o zastapieniu juz istniejacych plikow (a na pewno wyskoczy) klikasz na tak.
W tej paczce znajduje sie takze popsloader od softu 3.72
4.po wszystkim usun katalog UPDATE z karty pamieci (folder PSP/Game)

PAMIETAJ!!!

Nie zapomnij wlaczyc pluginu POPS w recovery menu.
Wybor wersji POPS'a odbywa sie tak samo jak zawsze (trzymaj prawy trigger podczas odpalania gry z PSX i z menu wybierz interesujaca cie wersje POPS'a)


Wielopłytowe gry z PSX w jednym pliku EBOOT

W paczce znajduje sie rowniez folder - PopStation MDv1.0b
Sluzy on do robienia wieloplytowych gier z PSX w formie jednego pliku EBOOT a zmiana plyt odbywa sie z poziomu gry (menu HOME) co znacznie ulatwia granie w wielodyskowe gry na PSP.
Program nei jest trudny (wrecz jes banalny) wiec opisze go tylko z grubsza.
Jedyny warunek to taki ze grani emoze miec mniej niz 2 plyty!!!.
Dla jednoplytowych gier nie ma sensu (ani mozliwosci) uzycia tego konwertera.

Image

1.tutaj wybieramy po kolei obrazy ISO naszej gry.
Domyslnei ustawione jest to na 2 plyty jednak w opcjach mozna zmienic do max 5 plyt (Settings==>Number of ISOs)
2.Game Title - wpisujemy nazwe gry jaka chcemy aby byla wyswietlana
Game Code (wpisujemy kod jaki ma gra) w chwili obecnej opcja AUTO (czyli pobranie informacji o kodzie z pliku ISO) jeszcze nie dziala
3.wybieramy poziom kompresji dla poszczegolnych plyt (kazda moze miec inny poziom kompresji)
9 to najwyzszy stopien kompresji a 1 najnizszy
4.wiadomo - wskazujemy folder w ktorym ma zostac zapisany EBOOT po konwersji
5.to chyba oczywiste...

UWAGA
Jezeli podczas odpalania konwertera wyskoczy ci blad o braku plikow DLL po prostu skopiuj dwie dllki z mojej paczki (folder DLL) do katalogu
C:\WINDOWS\system32 i po sprawie

Słowniczek

XMB - Cross Media Bar czyli graficzny interface ktory mamy w konsolce
Recovery Menu - cos co nie raz uratuje ci dupe
Lewy/Prawy Trigger - przyciski na gorze konsoli (odpowiedniki L1 i R1 z PSX)
ISO/CSO - formaty kompresji gier na PSP



ZABRANIA SIE KOPIOWANIA TEGO PORADNIKA NA INYCH STRONACH BEZ MOJEJ WIEDZY
Ostatnio edytowany przez fluid 15 Gru 2007, 19:30, edytowano w sumie 8 razy
Awatar użytkownika
fluid
»ekspert
 
Posty: 14746
Dołączenie: 12 Gru 2004, 00:38
Miejscowość: Warszawa
Pochwały: 947



Postprzez Corran 19 Cze 2007, 15:46

witam!
Przymierzam się do zakupu psp, mam jednak parę nurtujących mnie pytań:
1. Najbardziej obawiam się "bricka", czy istnieje szansa że zajdzie ten podczas zmiany wyglądu głównego menu ? ogólnie podczas jakich procesów może on zajść?
2. Słyszałem też że istnieją pewne pliki które uszkadzają psp, jak je rozpoznać?
3. Czy firmware 3.40 OE-A jest dobrym wyborem?
4. Jak to jest z gwarancją? Jeśli miałbym powiedzmy wadliwy napęd UMD lub dowolny przycisk i fw 3.40 OE-A to czy by mi go zreperowali?
Dziękuje z góry, za ewentualną pomoc..

pzdr
Senatus Populusque Romanus
Awatar użytkownika
Corran
~user
 
Posty: 220
Dołączenie: 09 Mar 2005, 17:02
Miejscowość: Poznań



Postprzez fluid 20 Cze 2007, 08:13

Corran napisał(a):podczas zmiany wyglądu głównego menu ?


jezeli wgrywasz nowy theme czy czcionke to istnieje mozliwosc ze zlapiesz bricka o ile bedzie ta zmiana ingerowala w flash 0 (a zmiana thema zawsze ingeruje we flash 0)


Corran napisał(a):ogólnie podczas jakich procesów może on zajść?


wgrywanie thema
upgrade softu


Corran napisał(a): Słyszałem też że istnieją pewne pliki które uszkadzają psp, jak je rozpoznać?


pierwsze slysze
rozwin ta mysl jak mozesz


Corran napisał(a):Czy firmware 3.40 OE-A jest dobrym wyborem?


tak
sam go posiadam


Corran napisał(a): Jak to jest z gwarancją?


z tego co wiem to nawet jak masz soft OE-A i cos ci sie stanie to sony UZNAJE gwarancje
Sprzedam zestaw perkusji do GUITAR HERO na x360 - chetni pisacna PW
Each EMO can suck my ballsack but one in particular...
NIE POMAGAM NA PW, CHCESZ POMOCY - PISZ NA FORUM W ODPOWIEDNIM TEMACIE
GalkaPL - nieważne jaki będzie twój nowy nick my ZAWSZE będziemy pamiętać własnie ten...
Awatar użytkownika
fluid
»ekspert
 
Posty: 14746
Dołączenie: 12 Gru 2004, 00:38
Miejscowość: Warszawa
Pochwały: 947



Postprzez Corran 20 Cze 2007, 23:45

Dziękuje za odpowiedzi..

pierwsze slysze
rozwin ta mysl jak mozesz


hhmmm w takim razie chyba źle zrozumiałem filmik http://www.youtube.com/watch?v=gv0Ncn0T8R0
Senatus Populusque Romanus
Awatar użytkownika
Corran
~user
 
Posty: 220
Dołączenie: 09 Mar 2005, 17:02
Miejscowość: Poznań



Postprzez fluid 25 Cze 2007, 12:07

maly edit poradnika dzisiaj zrobilem
dodalem sekcje
WIELOPŁYTOWE GRY Z PSX - JAK ZMIENIAĆ PŁYTY?
Sprzedam zestaw perkusji do GUITAR HERO na x360 - chetni pisacna PW
Each EMO can suck my ballsack but one in particular...
NIE POMAGAM NA PW, CHCESZ POMOCY - PISZ NA FORUM W ODPOWIEDNIM TEMACIE
GalkaPL - nieważne jaki będzie twój nowy nick my ZAWSZE będziemy pamiętać własnie ten...
Awatar użytkownika
fluid
»ekspert
 
Posty: 14746
Dołączenie: 12 Gru 2004, 00:38
Miejscowość: Warszawa
Pochwały: 947



Postprzez rada10 03 Lip 2007, 10:39

Chcialem tylko dodac mala informacje do poradnika grania w gry wieloplytowe. Moze zdazyc sie ze po sprawdzeniu id plikow z 1/2/3 ... plyty id okazuje sie takie samo (taki przypadek mialem z FF7) a save nadal nie jest widoczne po wgraniu drugiej plyty. Nie nalezy wtedy sie zrazac tylko przekonwertowac plik z dysku 2/3 ... i gierka smiga.

ps. wielkie dzieki za poradnik dlugo szukalem ale ten tu jest najlepszy i najbardziej przejzysty jaki znalazlem.

pozdrawiam
rada10
~user
 
Posty: 1
Dołączenie: 03 Lip 2007, 10:13
Miejscowość: wwa



Postprzez fluid 22 Lip 2007, 12:00

zrobiony maly update tematu - emulatory na psp

zapraszam do czytania
Sprzedam zestaw perkusji do GUITAR HERO na x360 - chetni pisacna PW
Each EMO can suck my ballsack but one in particular...
NIE POMAGAM NA PW, CHCESZ POMOCY - PISZ NA FORUM W ODPOWIEDNIM TEMACIE
GalkaPL - nieważne jaki będzie twój nowy nick my ZAWSZE będziemy pamiętać własnie ten...
Awatar użytkownika
fluid
»ekspert
 
Posty: 14746
Dołączenie: 12 Gru 2004, 00:38
Miejscowość: Warszawa
Pochwały: 947



Postprzez tribal44 24 Lip 2007, 18:36

Witam !

Chcialem poradzić sie was , czy dobrze zrobilem ....

Otoż skonwertowalem cztery dyski finala 9 do pkilów EBOOT ,dodalem ID SLUS01251 do każdego z nich ...

Jak juz wrzuce CD1 na PSP i dojde do momentu zmiany płyty na CD2 ... to wiec nie bede mial zadnego problemu z uruchomieniem CD2 (potem CD3 i4)?, wiem ze utworzy mi sie katalog z sejwami taki sam jak ID...

==========
powiedzmy ze juz jestem pod koniec 1 cd i mam save :

wiec sejwuje , potem wrzucam CD2 do katalogu z pierwszym CD (czyli podmieniam tego 1 eboota na 2 , a potem 3 i 4 , tak ? ) .
------------------------------------------------
....SORY ZA NIE ŁOPATOLOGICZNY OPIS , ale nie mam czasu na poezje ...

prosze o pomoc jesli cos zle zrobilem i jakies wzkazówki ...
tribal44
~user
 
Posty: 1
Dołączenie: 24 Lip 2007, 17:17



Postprzez fluid 27 Lip 2007, 12:20

tribal44


z twojego troche chaotycznego opisu wynika ze problemow byc nie powinno
Sprzedam zestaw perkusji do GUITAR HERO na x360 - chetni pisacna PW
Each EMO can suck my ballsack but one in particular...
NIE POMAGAM NA PW, CHCESZ POMOCY - PISZ NA FORUM W ODPOWIEDNIM TEMACIE
GalkaPL - nieważne jaki będzie twój nowy nick my ZAWSZE będziemy pamiętać własnie ten...
Awatar użytkownika
fluid
»ekspert
 
Posty: 14746
Dołączenie: 12 Gru 2004, 00:38
Miejscowość: Warszawa
Pochwały: 947



Postprzez mati43 28 Lip 2007, 11:58

w jakich sklepach mozna kupic psp z softem w wersji
3.40 OE-A
:?: :)
Awatar użytkownika
mati43
~user
 
Posty: 1239
Dołączenie: 13 Sty 2006, 18:17
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Pochwały: 25



Postprzez piotrp_1990 28 Lip 2007, 12:05

mati43 napisał(a):w jakich sklepach mozna kupic psp z softem w wersji
Cytat:
3.40 OE-A
Question Smile



mam nadzieje ze kolor przypadnie Ci do gustu

a tak na powaznie to wczesniej byly wersje inne niewiem czemu teraz nie ma
Awatar użytkownika
piotrp_1990
 
Posty: 756
Dołączenie: 08 Mar 2006, 16:27
Pochwały: 25



Postprzez mati43 28 Lip 2007, 12:07

nie no tinkywinky to nie jestem cos normalnego macie :banan: :)
Awatar użytkownika
mati43
~user
 
Posty: 1239
Dołączenie: 13 Sty 2006, 18:17
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Pochwały: 25



Postprzez fluid 01 Sie 2007, 13:39

zrobilem update do tematu - instalacja firmware 3.52M33-2
Sprzedam zestaw perkusji do GUITAR HERO na x360 - chetni pisacna PW
Each EMO can suck my ballsack but one in particular...
NIE POMAGAM NA PW, CHCESZ POMOCY - PISZ NA FORUM W ODPOWIEDNIM TEMACIE
GalkaPL - nieważne jaki będzie twój nowy nick my ZAWSZE będziemy pamiętać własnie ten...
Awatar użytkownika
fluid
»ekspert
 
Posty: 14746
Dołączenie: 12 Gru 2004, 00:38
Miejscowość: Warszawa
Pochwały: 947



Postprzez Tee-Boom 12 Sie 2007, 18:56

skad mozna sciagac nowe gry na PSP ?
Awatar użytkownika
Tee-Boom
 
Posty: 136
Dołączenie: 28 Kwi 2007, 19:51



Postprzez fluid 20 Sie 2007, 18:36

zrobiony maly update - instalacja nowego update do firmware - 3.52M33-3
Sprzedam zestaw perkusji do GUITAR HERO na x360 - chetni pisacna PW
Each EMO can suck my ballsack but one in particular...
NIE POMAGAM NA PW, CHCESZ POMOCY - PISZ NA FORUM W ODPOWIEDNIM TEMACIE
GalkaPL - nieważne jaki będzie twój nowy nick my ZAWSZE będziemy pamiętać własnie ten...
Awatar użytkownika
fluid
»ekspert
 
Posty: 14746
Dołączenie: 12 Gru 2004, 00:38
Miejscowość: Warszawa
Pochwały: 947



Postprzez Corran 21 Sie 2007, 23:34

fluid co rozumiesz przez:

1.dostep do nowego kernela (3.52), ktorego beda wymagac wkrotce nowe gry


konieczne bede musiał zmieniac soft?
Senatus Populusque Romanus
Awatar użytkownika
Corran
~user
 
Posty: 220
Dołączenie: 09 Mar 2005, 17:02
Miejscowość: Poznań



Postprzez fluid 23 Sie 2007, 19:34

konieczne bede musiał zmieniac soft?



sorry ze dopiero teraz odpisuje ale wczesniej nie widzialem twojego posta :wow:
chodzi o to ze sony zapowiedizalo ze do odpalenia gry Gods of War bedzie konieczny soft 3.52 lub nowszy (o ile juz takowy bedzie w momencie premiery gry)

kolejna interesujaca ciekawostka jest to ze dzisiaj pojawilo sie w sieci cos na co wszyscy uzytkownicy psp czekali od dawna

program (a wlasciwie ich zbior) ktory pozwala tak przerobic karte pamieci oraz baterie aby bylo za ich pomoca mozliwe ODBRICKOWANIE KAZDEJ KONSOLI I ZROBIENIE DOWNGRADE Z KAZDEGO!!!!!!!! OBECNEGO SOFTU (NAWET Z ORYGINALNEGO 3.52!!! DO 1.5 A STAMTAD JAK WIADOMO JUZ TYKO KROK DO DOWOLNEGO CF

po prostu nie da sie opisac tego slowami jak wiele to ulatwia

1.padnie ci konsolka - sam ja sobie odbrickujesz za free
2.nie podoba ci sie soft 3.51 ktory masz a nei masz gry lumines zeby zrobic downgrade - 2 minuty i masz soft 1.50
3.nudzi ci sie - robisz sobie semi-bricka i z nudow odbrickowujesz konsole za free
4.nie placisz 150-200zeta na allegro za odbrickowanie
w tym momencie mozesz robic CO CHCESZ z konsola i o ile masz "zestaw ratunkowy" badz kogos kto rowniez ma konsolke psp (koniecznie z CF) to mozesz taki zestaw zrobic w 5 minut i przywrocic konsolke do zycia

cud miod i orzeszki

jak bedzie zapotrzebowanie to opisze jak taki zestaw ratunkowy zrobic i jak sie nim poslugiwac
Sprzedam zestaw perkusji do GUITAR HERO na x360 - chetni pisacna PW
Each EMO can suck my ballsack but one in particular...
NIE POMAGAM NA PW, CHCESZ POMOCY - PISZ NA FORUM W ODPOWIEDNIM TEMACIE
GalkaPL - nieważne jaki będzie twój nowy nick my ZAWSZE będziemy pamiętać własnie ten...
Awatar użytkownika
fluid
»ekspert
 
Posty: 14746
Dołączenie: 12 Gru 2004, 00:38
Miejscowość: Warszawa
Pochwały: 947



Postprzez nevesu 23 Sie 2007, 19:42

fluid napisał(a):3.nudzi ci sie - robisz sobie semi-bricka i z nudow odbrickowujesz konsole za free

<rotfl> <rotfl> <rotfl>
To mnie rozwaliło - sry za ot :mrgreen:
BR-NP-12 <3 <3 <3
Awatar użytkownika
nevesu
~user
 
Posty: 1662
Dołączenie: 31 Sty 2006, 17:26
Miejscowość: BR-NP-12 <3
Pochwały: 66



Postprzez Munky 23 Sie 2007, 23:14

fluid napisał(a):jak bedzie zapotrzebowanie to opisze jak taki zestaw ratunkowy zrobic i jak sie nim poslugiwac



Bylo by milo jakbys podal, taki zestaw, tak na wszelki wypadek. Tak wogole, to jestes wielki Flu, ze to wypatrzyles, poprostu raj dal uzytkownika PSP !! :D




ps.: ten program/zbior, jakos sie zwie?? :?
Munky
~user
 
Posty: 38
Dołączenie: 28 Kwi 2007, 11:49



Postprzez piotrp_1990 24 Sie 2007, 08:02

Munky napisał(a):ten program/zbior, jakos sie zwie


Pandora's Battery
(Bateria Pandory)
Awatar użytkownika
piotrp_1990
 
Posty: 756
Dołączenie: 08 Mar 2006, 16:27
Pochwały: 25



Następna

Powróć do Konsole i Emulacja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

cron