Konami potwierdziło dziś, że Metal Gear Solid 5: Ground Zeroes - a więc wstęp do Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain - ukaże się wiosną przyszłego roku. Jak informuje wydawca, rozgrywka w Ground Zeroes będzie nie tylko fabularnym wstępem do The Phantom Pain, ale przede wszystkim zaznajomi graczy ze zmianami w rozgrywce. Zabawa w prologu osadzona została w raju Fidela Castro - Kubie. Naszym głównym zadaniem będzie infiltracja obozu więziennego podczas misji ratunkowej.
- Zaawansowane możliwości silnika FOX pozwolą mi na zaprezentowanie historii Metal Gear Solid w zupełnie nowy sposób. Pomiędzy Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain a dotychczasowymi częściami będzie znaczna różnica, chcemy więc ułatwić graczom wejście w nowe, otwarte środowisko oraz jego potencjał, dzięki czemu doświadczą oni pełni możliwości naszej nowej produkcji. Metal Gear Solid 5: Ground Zeroes został zaprojektowany, by przedstawić w nim główne elementy oraz wprowadzić do wydarzeń z Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain - powiedział Hideo Kojima, ojciec serii.
Ground Zeroes pojawi się na PlayStation 3 oraz Xbox 360 w dwóch wersjach - pudełkowej oraz cyfrowej. Ta druga będzie naturalnie tańsza, wyceniono ją na 19,99 dolarów. Do wersji pudełkowej trzeba dopłacić 10 dolarów więcej. Na 29,99 dolarów wyceniono także cyfrową wersję dedykowaną konsolom nowej generacji.
Właściciele gry Metal Gear Solid 5: Ground Zeroes w wersji na konsole PlayStation, uzyskają dostęp do wyjątkowej misji zatytułowanej Deja Vu, w której wcielą się w klasycznego Solida Snake'a z 1998 roku.
Ground Zeroes to prolog do wydarzeń z Phantom Pain i jest robiony specjalnie, by zostawić nas z cliffhangerem na koniec gry. Ma to na celu zainteresowanie społeczności tym, co wydarzyć się ma w Phantom Pain.
Główna zawartość Ground Zeroes ma być swoistym samouczkiem przed pełną "piątką". Kojima użył dokładnie tego słowa. Fabularnie, Ground Zeroes skupić ma się na jednej nocy i wydarzeniach znanych nam ze zwiastuna. Jednak w trakcie gry doświadczymy innych godzin - głównie w misjach dodatkowych. Nie będzie niestety dynamicznej pogody i zmiana cyklu dnia/noc.
Phantom Pain przeniesie wszystkie aktywności z Peace Walker - rozbudowa bazy, rekrutacja żołnierze i tym podobne, znacznie je rozwijając. Niestety, większość tego nie będzie w Ground Zeroes. Jedyne co otrzymamy to możliwość ewakuacji wybranych osób.
Zapis gry z GZ będzie można przenieść do Phanton Pain i zapewnić ma to bonusy. Jakie? Nie wiemy.
Dlaczego GZ wypuszczane jest jako osobna gra? Głównie dlatego, że deweloping Phantom Pain zajmuje bardzo dużo czasu z racji ogromnej zawartości, więc Kojima razem z wydziałem marketingu uznał, że w ten sposób łatwiej utrzymać zainteresowanie graczy i zarobić na bieżący deweloping.
Kojima chce jednocześnie wynagrodzić dodatkową zawartością w pełnej grze tych, którzy kupią GZ. Nie ma na razie jednak na to pomysłu.
Ground Zeroes i Phantom Pain wspierać będą funkcjonalność tabletów i smartfonów. Na razie mówi się o rankingach sieciowych, a Konami otrzymuje głosy by wyświetlać mapę na dodatkowym urządzeniu. Kojima jednak ma lekkie obawy o utrzymanie uwagi graczy na dwóch ekranach.
- Ground Zeroes to integralna część Metal Gear Solid V - podkreśla Hideo Kojima. Tytuł ten ukaże się już na początku przyszłego roku w formie samodzielnego prologu. Ojciec serii MGS chce zapewnić graczy, że jest on wart zakupu. - To inny produkt. Rzeczy, których świadkami będziemy w Ground Zeroes nie znajdą się później w The Phantom Pain. Zdecydowanie powinniście w niego zagrać i przygotować się na nadejście The Phantom Pain - kontynuuje Kojima.
- To nie jest tylko jedna misja. W Ground Zeroes jest kilka misji, a niektóre z nich zdążyliśmy już pokazać. Bądźcie spokojni, że Ground Zeroes zaoferuje odpowiednią porcję rozgrywki. Nie jest to coś, co da się przejść w kilka godzin. Będziecie grali w ten tytuł przez długi czas. Jeśli chcecie zajrzeć w każdy kąt, znajdziecie tam mnóstwo misji pobocznych, cele poboczne, a to oczywiście wydłuża czas zabawy. Podsumowując, jest tam wiele rzeczy do zrobienia - dodaje twórca serii Metal Gear Solid.
CrossFire napisał(a):bo tyle to będzie Phantom Pain (249zł zapewne) stał
Mikou@j napisał(a):ale co tam, od razu biorę
CrossFire napisał(a): (249zł zapewne)
wersje na xone/ps4 raczej tak
Nowe szczegóły Metal Gear Solid V: Ground Zeroes:
Wydarzenia w Metal Gear Solid V: Ground Zeroes będą mieć miejsce w 1975 roku, a akcja Metal Gear Solid V: The Phantom Pain odbędzie się w 1984 roku.
Jak w prawdziwej grze z serii Metal Gear Solid, infiltracji obozu Omega można będzie dokonać na kilka sposobów.
Snake może użyć lornetki, by oznaczyć przeciwników, dzięki czemu gracz zobaczy ich na mini mapie. Funkcję tę będzie można wyłączyć w menu opcji.
Poprawiono sztuczną inteligencję przeciwników. Wrogowie będą bardziej nieprzewidywalni, niż w poprzednich odsłonach serii.
Gracze mogą strzelać z broni palnej w widoku z pierwszej lub trzeciej osoby.
Poprawiono celność strzelania. Playtester był w stanie dokładnie strzelić między przerwami w płocie z drutu kolczastego.
Usunięto wcześniejszy system inwentarzu. Teraz zarządzanie ekwipunkiem odbywa się za pomocą d-pada.
Wszystkie bronie znalezione w grze nadają się do użycia.
Podczas wykrycia, wskaźnik liczbowy nie będzie już używany. Zamiast tego zastosowane zostanie rozwiązanie podobne do tego używanego w Far Cry 3.
Poziom czujności przeciwników nie zmniejsza się już poprzez licznik. Gracz będzie musiał zachować ostrożność, obserwować i wsłuchiwać się uważnie w komunikację radiową, by unikać strażników.
Nowa umiejętność pozwoli graczowi zatrzymać czas na krótką chwilę, gdy zostanie on wykryty przez strażników. W czasie spowolnienia czasu będzie można wyeliminować przeciwnika. Opcja ta może być wyłączona w menu.
Opcja walki wręcz pojawia się na ekranie, gdy Snake podejdzie wystarczająco blisko do przeciwnika. Gracz może wtedy wybrać jedną z trzech opcji: zabicia, ogłuszczenia lub przesłuchania.
Opcja przesłuchania może zmusić strażnika do podania Snake’owi lokalizacji dodatkowej amunicji albo tajnych przejść.
Na opanowanie sterowania pojazdami potrzeba trochę czasu.
Gra zaoferuje kilka dodatkowych misji.
W grze pojawią się leaderboardsy.
Speedrunnerzy z Konami ukończyli grę w 5 minut.
Gra wygląda trochę lepiej na PlayStation 4, niż na Xboksie One.
Aby odblokować misje poboczne, gracz musi zebrać plakietki XOF. Zbierając je będzie można odblokować specjalne misje dostępne tylko na danej platformie sprzętowej.
Speedrunnerzy z Konami ukończyli grę w 5 minut.
Aby odblokować misje poboczne, gracz musi zebrać plakietki XOF. Zbierając je będzie można odblokować specjalne misje dostępne tylko na danej platformie sprzętowej.
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości