Strona 1 z 1

jak obliczyć sumę wykonywania utworów w tabeli w MS Word?

PostWysłany: 08 Kwi 2008, 20:23
przez SevenMaster
Witajcie.

Mam problem: potrzebuję formuły do MS Word 2003, która obliczy sumę wykonywania utworów z tego dokumentu:

http://www.sendspace.pl/file/ux3y4902/

Szukałem w google, ale najwyraźniej nie był taki temat poruszany.

Pilnie potrzebuję Waszej pomocy :)

Pozdrawiam.

PostWysłany: 08 Kwi 2008, 20:49
przez MUTOPOMPKA
najlepiej zrobić to w excelu, następnie tabelkę wkleić do worda. Tak jest o wiele lepiej i szybciej.

PS. Wynik Twojej tabeli to 14:45, czyli 14godzin i 45minut

PostWysłany: 09 Kwi 2008, 16:47
przez SevenMaster
A da się wkleić tą tabelę do eksela, a następnie dodać tam tą formułę i skopiować do worda z powrotem?
Choć najbardziej zależy mi na tej formule w wordzie.

PostWysłany: 09 Kwi 2008, 17:08
przez MUTOPOMPKA
SevenMaster napisał(a):A da się wkleić tą tabelę do eksela, a następnie dodać tam tą formułę i skopiować do worda z powrotem?

Pewnie, że się da! Wstawiasz tabelkę zagnieżdżoną z excela do worda i tam stosujesz formułę na sumowanie i to wsio!

PostWysłany: 09 Kwi 2008, 19:18
przez SevenMaster
heh... Nie mogę znaleźć tej formuły xD Mógłbyś podać? :D

[ Dodano: Dzisiaj o 18:36 ]
Jednak tą funkcję muszę zrobić w wordzie bez przenoszenia do excela.
Proszę o pomoc.

PostWysłany: 10 Kwi 2008, 12:33
przez t0d
1. tworzysz tabelkę w excelu (z funkcją sumowania np =suma(a1:a15) )
2. zapisujesz ją do xls
3. w wordzie: wstaw - obiekt - utwórz z pliku
4. dwuklik na tabelce w wordzie - i już masz zagnieżdzony obiekt (arkusz excela) w wordzie z pełną funkcjonalnością (formuły itd)

o to chodziło?

PostWysłany: 10 Kwi 2008, 15:02
przez SevenMaster
Niestety nie. Musi być niestety wszystko zrobione w Wordzie, więc potrzebuje jedynie odpowiedniej formuły.

PostWysłany: 10 Kwi 2008, 15:04
przez Dzi@dek
W Wordzie nie zrobisz formuł liczących. Możesz tylko zrobić jak podał
t0d napisał(a):1. tworzysz tabelkę w excelu (z funkcją sumowania np =suma(a1:a15) )
2. zapisujesz ją do xls
3. w wordzie: wstaw - obiekt - utwórz z pliku
4. dwuklik na tabelce w wordzie - i już masz zagnieżdzony obiekt (arkusz excela) w wordzie z pełną funkcjonalnością

PostWysłany: 10 Kwi 2008, 17:50
przez MUTOPOMPKA
Dzi@dek napisał(a):W Wordzie nie zrobisz formuł liczących.

zrobisz tomaszku, zrobisz... Jest takie cuś jak menu TABELA -> FORMUŁA...

I tam przeprowadzasz proste liczonko, np. sumowanie.


W tym konkretnym przypadku masz format cyfr w postaci: mm:ss co oznacza minuty i sekundy. Word niestety nie potrafi rozróżnić formatu godzinowego od normalnej liczby, więc sumowanie poprzez warunek =SUM(ABOVE) wywali Ci głupoty. Więc w samym wordzie nie da rady.


PS. Zrobiłem to, co chciałeś w excelu (minutka roboty). Wynik to 14godzin i 45minut, a w wordzie sumowaniem wychodzi 13444, więc jak sam widzisz -> kretyństwo.

PostWysłany: 10 Kwi 2008, 17:52
przez kahoona
Szans sobie nie rób - ale wypróbuj zaznaczenie kolumny i użycie "formuły" z zakładki "Tabela" (2003) lub "Układ" - "Dane" - formuła (2007).

Na szczęście nie mam pojęcia jak stworzyć formułę zliczającą czas (majaczy mi tylko coś pokroju MOD 60, SUM () i podobnie ) - ale dobrze mi z tym (bo nie muszę). Formułę (dla excela) możesz znaleźć, zastosujesz ją dla kolumny (przy odpowiednim zapisie czasów).

PostWysłany: 10 Kwi 2008, 17:56
przez MUTOPOMPKA
kahoona napisał(a):Formułę (dla excela) możesz znaleźć, zastosujesz ją dla kolumny (przy odpowiednim zapisie czasów).

Ale po co? Wystarczy zmienić format komórek na godzinowy, w komórce sumującej sformatować ją także na godzinową i lecieć zwykłą sumą, np: =suma(B3:B128)

i po kłopocie :)

PostWysłany: 10 Kwi 2008, 18:01
przez kahoona
kahoona napisał(a):Na szczęście nie mam pojęcia jak stworzyć formułę zliczającą czas - ale dobrze mi z tym (bo nie muszę).


:D

Majaczy mi też coś, że z datą - to się może w wordzie udać. Ale nie z czasem.

PostWysłany: 10 Kwi 2008, 18:10
przez SevenMaster
Musi się dać, bo tak by nie dali takiego zadania... Może ktoś wie jak przekształcić formułę liczącą ( np. =suma(d1:d106) ) aby pasowała do worda?

[ Dodano: Dzisiaj o 17:23 ]
Znalazłem taką formułę: =SUM(ABOVE) która działa w tabelach w wordzie. Tylko jak teraz to zmienić aby obliczało sumę wykonywanych utworów?

[ Dodano: Dzisiaj o 17:25 ]
Widzę że posta dodaliście szybciej ode mnie :D Sorki...

[ Dodano: Dzisiaj o 14:04 ]
To raczej nie można zastosować żadnej takie formuły w MS Word?