
ISP: Vectra
Sprzęt: Thomson TCM471 Cable Modem od Vectry + TP-Link TL-R402M v7 (cable modem)
Podłączenie: Gniazdo WAN TCM471 do gniazda WAN TL-R402M. Do czterech gniazd LAN TL-R402M - cztery komputery.
Modemy podłączone do prądu na jednej listwie z wyłącznikiem.
Po kolei:
Włączam listwę. Modem TP-Link startuje razem z modemem Vectry. Od razu zaznaczę, że MAC adresy WAN i LAN Tp-Link-a są RÓŻNE - fabryczne. Zanim modem Vectry złapie synchronizację, WAN TP-Link-a dostaje dane jak na zdjęciu 1.
Adres 192.168.100.1 to techniczny adres modemu Vectry i pod nim jest aplikacja diagnostyczna. Nie ma żadnej możliwości konfiguracji.
Po złapaniu synchronizacji dane zmieniają się jak na zdjęciu drugim.
Komputery oczywiście widzą sieć (statyczne IP z DHCP TP-Link-a), jednak nie ma Internetu. Kontrolki modemu Vectry pokazują, że wszystko ok.
I teraz najdziwniejsze.
Klikam w konfiguracji TP-Link-a RELEASE i potem RENEW (zdjęcie 2).
Modem Vectry przypisuje DOKŁADNIE TE SAME ADRESY I DNS-Y i Internet pojawia się na komputerach.
Po sklonowaniu MAC WAN-u TP-Linka z MAC jednego z komputerów (używanego najczęściej - pozostałe trzy używane sporadycznie) sytuacja jest IDENTYCZNA.
Czy ktoś ma jakiś pomysł na rozwiązanie problemu?