

1. Jak chcę ,,nacisnąć" guzik, to tworzę odpowiedni button, ustawiam największą czułość. Jak nakieruję na chwilę obiekt na ten button i zacznę nim ruszać we wszystkie strony w obrębie tego buttona, to guzik się ,,naciska". Żeby go znowu nacisnąć, znowu musze chwilę machać obiektem. Chciałbym zrobić tak, że nakierowuję obiekt na button i on już pozostaje wciśnięty, dopóki obiekt nie wyjdzie poza jego obręb, bez potrzeby machania. Da się tak zrobić? Slidery są lepsze, bo wtedy guzik naciska się od razu po wjechaniu obiektem w jego obręb, ale też trzeba cały czas machać, żeby pozostał wciśnięty, a ja chcę, żeby wystarczyło nakierować na to obiekt, a on pozostanie wciśnięty, dopóki obiekt z niego nie wyjedzie.
2. umiem zrobić slidery do ruchu w lewo, prawo, w górę i w dół. Ale jak zrobić, żeby nacisnęło się jednocześnie lewo i góra, albo prawo i góra? Można przypisać czynność tylko do jednego guzika naraz, a jak chcę skoczyć w jakiejś grze na skos, to nie mogę. Nałożenie na siebie sliderów góra-lewo nic nie dało, zrobienie dwóch kontrolerów i nakierowanie jednego na slider lewo a drugiego na slider góra też nic nie daje, wciska się albo jedno, albo drugie, ale nigdy oba naraz.
3. Jak mam dwa lub więcej kontrolerów i kilka przycisków na ekranie, to chciałbym, żeby każdy kontroler odpowiadał za coś innego, jabłkiem chcę naciskać inne buttony, a bananem inne. Tymczasem mogę przypisać jedynie te same akcje dla obu obiektów. Jak rozdzielić dla nich funkcje? Jak zrobić, żeby np jeden był sterowany shakerami (czyli jak potrząsnę mocno obiektem w odpowiednią stronę, to dzieje się jakaś akcja), a drugi buttonami lub sliderami? Albo żeby jeden kontroler sterował myszą, a drugi klawiaturą? Bo ja mogę zrobić tylko tak, że oba sterują tym samym. Na przykład jak gram w grę FPP, to chcę, żeby jeden kontroler odpowiadał za chodzenie w lewo, prawo, przód i tył (czyli żeby symulował strzałki klawiaturowe), a drugi za rozglądanie i strzelanie (czyli myszka).
4. Umiem zrobić, że w rogu ekranu mam malutkie okienko z widokiem z mojej kamery. Ale jak uruchamiam grę w trybie pełnoekranowym, to okienko znika. Jak zrobić, żeby było zawsze na wierzchu i było widoczne podczas każdej gry?
5. Umiem zrobić symulację myszki, że na jednym palcu mam zieloną naklejkę, a na drugim czerwoną i jak te naklejki się zetkną, to jest wtedy kliknięcie myszą. Problem w tym, że obie naklejki są oddzielnymi kontrolerami i obie sterują jednocześnie myszą. Czyli jak przesuną czerwoną w dół, to mysz jedzie w dół, ale jak przesuną zieloną w dół, to mysz też jedzie w dół. W Pasjansa fajnie się w ten sposób gra, ale jak próbuję trafić w krzyżyk do zamknięcia aplikacji, lub jak próbuję zrobić podwójne kliknięcie i stykam ze sobą te dwie naklejki, to kursor podskakuje i nie trafiam w to, co chciałem, bo jedna naklejka każe mu jechać w jedną stronę, a druga w drugą, i kursor wariuje. Chcę, żeby tylko jedna naklejka sterowała ruchami kursora, a druga odpowiadała tylko i wyłącznie za kliknięcie.
Na koniec zdjęcie ze mną, bananem i pomarańczą:) : http://img150.imageshack.us/my.php?image=beztytuuth6.jpg
Te strzałki, zielone i czerwone pokazują odległość obiektu od kamery. Po bokach ekranu widać opisywane przeze mnie slidery. Pomarańczowymi kółeczkami zaznaczyłem miejsca, gdzie slidery na siebie nachodzą: zrobiłem tak, bo miałem nadzieję, że jak nakieruję obiekt na te złączenia, to postać skoczy na skos (w grze 2D). Ale to nic nie dało. Jeszcze wyjaśnię, że pisząc obiekt lub kontroler miałem na myśli to, co trzymam przed kamerą. Proszę o pomoc.