



Przednia szyba atermiczna
Ograniczenie przenikania ciepła do wnętrza pojazdu.
Przednia szyba zawiera cienką warstwę z tlenków metali, która odbija znaczącą część promieni podczerwonych, co powoduje znaczne zmniejszenie przenikania ciepła. Daje to podwójną korzyść: ograniczenie wrażenia "cieplarni", kiedy wsiadamy do samochodu, oraz zwiększenie skuteczności klimatyzacji podczas podróży w lecie.
Szyba atermiczna zmienia swoje wlasciwosci zaleznie od rodzaju swiatla, jakie na nia pada. Nie wiem, czy ma to znaczenie dla "przepuszczalnosci" sygnalu, czy my szukalismy dziury w calym, ale zaleznie od warunkow pogodowych Garmin funkcjonowal lepiej lub gorzej. W nocy w ogole nie bylo problemow - znajdowal sygnal w miare szybko i nie gubil sygnalu. W pochmurny dzien, gdy bylo mocne swiatlo, szlo mu gorzej - gubil sygnal, albo byl on po prostu slaby. W sloneczna pogode nie bylo specjalnych problemow.
Prawda jest jednak taka, ze w moim Mondeo, ktore nie ma szyby atermicznej, czy tez podgrzewanej, sygnal odnajduje sie szybciej i nie gubi sie tak, jak wtedy w Peugeocie, gdzie pewnie problem rozwiazalaby zewnetrzna antena. W tym samym Peugeocie byl kiedys uzywany PDA i trzeba bylo stosowac zewnetrzna antene, bo byly problemy z sygnalem.
Atermiczna przednia szyba (w zależności od poziomu wyposażenia) również przyczynia się do lepszej izolacji termicznej oraz zabezpiecza przed promieniowaniem słonecznym.
MaTi napisał(a):Są to te takie fioletowawe przednie szyby
MaTi napisał(a):wiadomo mi że sie nazywa atermiczna
)lance87 napisał(a):Przednia szyba zawiera cienką warstwę z tlenków metali
MaTi napisał(a):jakie ma plusy taka szyba, wydaje mi sie ze przeciwsloneczna i ze w nocy moze lepiej sie widzi
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości