przez kjubus 21 Lip 2009, 23:45
mic93, zaczne od ostatniego pytania - jakie studia trzeba skonczyc, aby zatrudnic sie w jakiejs firmie tworzacej gry. w zasadzie - zadnych. jest to taka branza, ze nie zawsze sie patrzy na papiery. wazne, ze jestes zdolny w jakiejs materii: programowanie, tworzenie/obrobka grafiki, tworzenie/obrobka dzwieku. teoretycznie moglbys zostac nawet scenarzysta czy cos. ale do tego trzeba sie wykazac. zreszta, takie firmy maja tez stanowiska nie biorace udzialu w tworzeniu gier - ksiegowosc itp.
ale jesli juz upierasz sie na informatyke na studiach - skup sie na matematyce, potem fizyka (jesli mowimy o politechnikach) i jezyk angielski tez sie moze przydac (albo ogolnie - obcy). dzieki temu, ze to matura decyduje, czy sie gdzies dostaniesz, to mozesz isc nawet do klasy o profilu teologicznym z dodatkowa wiedza o tancu - sam wybierasz przedmioty maturalne z ktorych bedziesz pisac ten egzamin (choc przez 3 lata jeszcze sie moze troche zmienic);)
a co do kierunku informatyka w ktorym polozony jest nacisk na "tworzenie/testowanie gier komputerowych"... nie jestem pewien, czy w polsce znajdziesz takowy kierunek. no, moze cos z game devem to jeszcze (np. na UAM Poznan jest takowe kolo naukowe), ale watpie aby uczyli testowania gier komputerowych. w koncu jest cos takiego jak (czesto otwarte) beta testy, wiec bardzo rzadko ludzie sa do tego zatrudniani.
<=== WWW Aristo Prestige 1700 - Centrino Duo 2.2GHz, 1*2GB DDR2 667 + 1*1GB DDR2 667, GF 8600M GS 256MB+turbocache (max 512), Win 7 Professional x64 //PlayStation 4 500GB + LG 37LH3000nie pomagam przez PW/GG/E-MAIL! masz klopot? pisz na forum.